Imetysdietti kiinnostaa - mutta onkohan se imetys siinä välttämätön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitta

Vieras
Niin kun oon perehtynyt tuohon imetysdiettiin, ja kuulostaa hyvältä ja tehokkaalta. Siis jätetään pois maitotuotteet, soija ja vehnä. Ja kaalit, sipulit ym., mikä onkin tässä parasta koska en tykkää niistä yhtään:) Ja lisätään energiankulutusta imettämällä. Mutta mietin vaan kun ei oo vauvaa tiedossa enkä imetä, niin toimisiko dietti myös ilman imetystä? Jos vaikka liikun sen energiankulutuksen edestä? Vai onko kyseessä joku imetyksen vaikutus aineenvaihduntaan ja koko dietti perustuu juuri imetykselle?

Tommonen 5 kiloa vaan pitäisi pudottaa...

mä jätin imetysdietillä pois kaikki kotimaiset viljat sekä esim glukoosisiirapin, joka saattoi olla tehty vehnästä. Tarkkana sai olla tuoteselosteita lukiessa. 10 kiloa lähti pois mutta 15 on tullut takaisin imetyksen (ja dietin) lopettamisen jälkeen.

Eihän siinä imetysdieetissä ole kyse laihduttamisesta vaan ruokavaliosta, josta on karsittu vauvalle allergisia oireita aiheuttavat ruoka-aineet pois. Imetys lisää kyllä energian kulutusta, joten moni laihtuu imetyksen myötä. Imettäessähän ei saisi sen enempää kuin raskaana ollessakaan varsinaisesti laihduttaa. Voithan sinä uitenkin tuollaista ruokavaliota kokeilla, mutta huolehdi ruokavalion riittävästä monipuolisuudesta ja kaikkien ravinteiden riittävästä saannista. Itse jouduin imetysdieetille lapseni ollessa vauva, eikä se ollut yhtään mukavaa. Dieetti oli kyllä pakon sanelema, mutta en alkaisi sellaiselle vapaaehtoisestikaan. On järkevämpiäkin tapoja laihduttaa.

Eihän siinä imetysdieetissä ole kyse laihduttamisesta vaan ruokavaliosta, josta on karsittu vauvalle allergisia oireita aiheuttavat ruoka-aineet pois. Imetys lisää kyllä energian kulutusta, joten moni laihtuu imetyksen myötä. Imettäessähän ei saisi sen enempää kuin raskaana ollessakaan varsinaisesti laihduttaa. Voithan sinä uitenkin tuollaista ruokavaliota kokeilla, mutta huolehdi ruokavalion riittävästä monipuolisuudesta ja kaikkien ravinteiden riittävästä saannista. Itse jouduin imetysdieetille lapseni ollessa vauva, eikä se ollut yhtään mukavaa. Dieetti oli kyllä pakon sanelema, mutta en alkaisi sellaiselle vapaaehtoisestikaan. On järkevämpiäkin tapoja laihduttaa.

Siis mitä? Siis imetysDIETTI, kysehän on justiin laihdutuksesta.

[QUOTE="vieras";24643650]Hih :) Mistäs sitä aiheeseen perehtymätön tietää, että kyse on vauvan terveyden vuoksi välttämättömästä kurjuudesta eikä mistään laihdutuskeinosta :D[/QUOTE]

Vauvaako te dietillä pidätte? Mä kun nyt puhun imetysdietistä... Siis äiti imettää ja laihtuu... Sehän on yleinen juttu, että imetys laihduttaa.

Vauvaako te dietillä pidätte? Mä kun nyt puhun imetysdietistä... Siis äiti imettää ja laihtuu... Sehän on yleinen juttu, että imetys laihduttaa.

:D Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai yritätkö lisätä vettä provomyllyyn?

Imetysdieetillä on imettävä äiti, koska äidin käyttämä ravinto välittyy äidinmaidon kautta vauvalle. Jos vauva on yliherkkä jollekin äidin syömälle ruoka-aineelle (esim. maitoproteiinille), tulee hänelle oireita. Lapsi saadaan oireettomaksi ja hänen kasvunsa turvataan, kun äiti karsii ruokavaliostaan oireita aiheuttavat ruoka-aineet pois. Äiti siis dieettaa ja vauva jatkaa sillä samalla äidinmaidolla, jolla ennenkin. Sen koostumus vaan on erilainen imetysdieetistä johtuen.

Jos olet asiaan perehtynyt, niin luulisi sinun jo tietävän tämän. :whistle:

:D Oletko oikeasti noin yksinkertainen vai yritätkö lisätä vettä provomyllyyn?

Imetysdieetillä on imettävä äiti, koska äidin käyttämä ravinto välittyy äidinmaidon kautta vauvalle. Jos vauva on yliherkkä jollekin äidin syömälle ruoka-aineelle (esim. maitoproteiinille), tulee hänelle oireita. Lapsi saadaan oireettomaksi ja hänen kasvunsa turvataan, kun äiti karsii ruokavaliostaan oireita aiheuttavat ruoka-aineet pois. Äiti siis dieettaa ja vauva jatkaa sillä samalla äidinmaidolla, jolla ennenkin. Sen koostumus vaan on erilainen imetysdieetistä johtuen.

Jos olet asiaan perehtynyt, niin luulisi sinun jo tietävän tämän. :whistle:

En ole yksinkertainen ja olen perehtynyt aiheeseen, oon kuule aikoinani väitellyt ravintotieteen lisenssiaatiks.

Mut yritätkö nyt sanoa että se vauvakin voi lihoa vääristä ruokaaineista? Niin jos jotkut ruokaaineet on niin vaarallisia, niin varmaan paras vauvattomankin naisen laihduttaa jättämällä ne pois. Kiitos.

[QUOTE="vieras";24643876]Onko toi oikeasti tosissaan vai eikö tajua, et kaikki tajusi jo tämän provoksi? Voi luoja :headwall: ![/QUOTE]

Olet sitä mieltä että kaikki tajusi provoksi... Ja vielä epäilet, että voi olla tosissaan?

Yhteistyössä