imetysasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Kannattaako tuota imetystä enää jatkaa..? lypsämällä sain 40ml maitoa(yhteensä molemmista) ja tunnekkin ettei noissa rinnoissa oo yhtään maitoa ollut muutaman päivän.
Poika ollut kauheen kärttynen nyt jokusen aikaa.. ja aattelin sit nyt kokeilla et annan sille pullosta sen mitä juo ja sit lypsän.. joi pullosta 100ml

Onko tässä enää paluuta imetykseen? puolivuotta on tuo maito kyllä riittänyt ja aluksi sitä olis ollu vaikka toisellekkin lapselle asti. Voiko vaikuttaa maidon vähenemiseen et ois kuukautiset tulossa? tai ku syö nyt jo melko paljon kiinteitä? Toki oon rintaa tarjonnu aina kun non halunnu.

Kuukautiset vaikuttavat maidon herumiseen. Ennen menkkoja mulla on maito tosi tiukassa, käytän silloin kalkkilisää, se helpottaa. Näin helteillä muutenkin täytyy muistaa juoda, että tulee maitoa. Se, miten maitoa pumpulle heruu, ei kerro siitä miten vauva saa maitoa. Meillä kiukkuaa rinnalla just ennen kuukautisten alkamista, kun ei tule niin nopeasti kuin tavallisesti maito suuhun.

Mulla ei koskaan ole tullut pumppaamalla kuin noin 25 ml ja silti imetin yli vuoden. Uskoin, että lapsi osaa imeä paremmin kuin minä pumpata :-)

Imetin myös niin usein kuin tuntui lapsi haluavan. Välillä oli rinnat ihan tyhjän tuntuiset, mutta niin tuo vaan niistä jotain taisi saada.

Jos siis haluat imettää, niin jatka ihmeessä.

Kannattaa imettää, miksi ihmessä alkaisit nyt enää tässä vaiheessa antamaan korviketta, kun hyvin kasvanut tähänkin asti. Meillä myös iso vauva, oli melkein 5kg syntyessään, mutta hyvin maidolla kasvoi :)

Kiitos tsempeistä. Kait se pitää yrittää vielä jatkaa ku omaa halua vielä on. tai toisinaan on ja toisinaan ei. yöllä se on helppo laittaa poika vaan rinnalle ja olla itte siinä puoliunessa eikä tarvii lähtä mihinkään konkoileen. Mut toisaalta kaipais jo vähän sitä omaa aikaa kun ei pääse ku korkeintaan 3h käymään jossakin.. ja kun täältä korvesta lähtee johonkin nii tarviis koko päivän.

[QUOTE="mamma";23932349]mulla ei pumppaamalla herunnut edes tuonkaan vertaa mutta silti imetin pojua 1vja2kk[/QUOTE]

Näin se oli mullakin, pumpulle herui ehkä 15ml. :D Imetän edelleen ja poika pian tuon 1v2kk.