Imetysapuja, ei heru

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alakulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alakulo

Vieras
Oisko kellään vinkkejä herumisen "tehostamiseen". Olen ollut mahataudissa jo useamman päivän ja nyt alkaa heruminen olla todellisen "työn takana".

Eli kyseessä on 9,5kk ikäinen vauva. Täysimetystä 5kk ja nyt kiinteiden ohella rintaa noin 5krt/vrk. Herumisen alkaminen on toki pitkittynyt täysimetysajasta, mutta äsken iltaimetyksellä tuntui, että heruminen ei alkanut ollenkaan. Tyttö napsutteli suutaan ja yritti vaikka kuinka useasti ja pitkään imeä rintaa. Puristamalla maitoa tulee, eli maito ei ole lopussa, mutta heruminen ei ala. Ja minulla ei todellakaan ole "suihkutissit", eli herumista tarvitaan jotta tyttö saa maidon irti rinnasta.

Kipeänä olen, en ole voinut syödä kunnolla kohta kolmeen päivään. Olen juonut todella runsaasti, vettä, mehua, gefilusjuomaa, mutta ruokaa en ole vatsakipujen vuoksi voinut syödä. Ja miehellä tämä tauti kesti yli viikon, joten epäilen että en vielä hetkeen voi normaalia ruokailua aloittaa.

Surettaa, että nytkö imetys loppuu. Tyttö ei ole koskaan juonut pullosta ja mielelläni olisin imettänyt vuoden ikään saakka, eli että olisi pärjätty ilman korviketta ja pulloja. Kaikki vinkit olisivat kullanarvoisia!!!

mustikkakeittoa ja piimää ja sitten kun voit ruokaa syödä niin riisipuuroa ja luumukiisseliä niillä mulle ainakin tuli "tulva" (olen imettänyt neljä ja luovuttanut maitoa ) jotta tiedän mistä puhun pelkkä vesi ja mehu ym neste ei riitä... koita saada suolat ym tasapainoon.. minä söin kuorittua kurkkua johon oli ripoteltu ihan kunnon suolaa( missä natriumia)ja paljasta näkkäriä ja banaania (sis kaliumia)näillä "lääkkeillä" rupes pysymään sisällä ruoka.

Hysteria taitaa ottaa ylivallan... Mä alan oikeesti pelkäämään maidon loppumista ja sehän varmasti vaikuttaa herumiseen vielä heikentävästi ja sitten pelko tarttuu vauvaan jne.

Toivotaan vain, että tyttö jaksaa "tilailla" maitoa, eikä hermostu äidin kuiviin tisseihin... :(

Niin ja tämä tauti onkin ihan eri lukunsa. Söin äsken luonnonjugurttia banaanilla ja nyt pelkään kuinka kovat kivut tulee ensi yönä :(

Eihän mua haittaisi olla syömättä ja menettää vähän näitä vararenkaita, mutta kroppa lopettaa vissiin maidon tekemisen jos ei syö. Eikös se niin ole, että maidon tuotanto loppuu ennemmin kuin että kroppa tekisi "laihaa" maitoa huonoista aiheista.

Mitäs jos ostaisit kotikaljaa, koittaisit vaikka sohvalla tai sängyllä rentoutua vaikka elokuvaa katsellen. Siis niin hyvin rentoutua kuin pystyt ettet ajattele koko imetystä. Kerro vaikka miehelles tästä. Sitten siinä katsellessa alat hiplaamaan nännejä rentoutuneessa olotilassa. Ehkä siitä alkais maito pikkuhiljaa nousemaan. Tai onko sulla rintapumppua? Ehkä se tepsis, kun vain saat nyt sun fyysisen kunnon kohdalleen, tarpeeksi nestettä ja turhan stressaamisen kuriin. :hug:

Hei,
Minun rintani ovat myös sellaiset, että herumisrefleksin aikaansaaminen kestää.
Herumisongelmaan auttaa mulla aina rinnan lämmittäminen eli lämmitetty kauratyyny/verihaudepussi tms. rintojen päälle 10-20 min ennen imetystä. Jotkut sanovat, että lämmin suihku ajaa saman asian, mutta minulla ei toimi yhtä hyvin kuin kaurapussi.

Yritä myös rentoutua ja kokeile vaikka ihan vaan ihokontaktia vauvan kanssa sängyssä makoillen, jos vauva malttaa köllötellä ja imeä. Tietysti ikä tekee helposti siinä suhteessa tepposet =) Kyllä se siitä, kun tautikin paranee!

Yhteistyössä