Imetys

Miten teillä on lähtenyt imetys käyntiin? Itsellä synnytksestä viikko ja lisä maitoa menee 60 milliä aina imetyksen jälkeen.Imetän 2-4 tunnin välein,miten vauva haluaa. Harmittaa jos en pysty täysimettämään ollenkaan. Olisko hyviä vinkkejä miten maitoa riittäis pikkuisella ahmatille :)
 
imetyksestä
Vvähennät pikkuhiljaa sitä lisämaidon määrää niin maidon tuotanto omissa rinnoissa kyllä sitten lisääntyy. Mutta jos annat aina vaan sitä lisämaitoa sen 60 milliä niin voi pian käydä niin että joudut antamaan sitä 70 milliä tai 80 milliä tai enemmän kun vauva ei itse pääse "tilaamaan" lisää maitoa rintoihin.
 
Kun vauva on syönyt tissit tyhjiksi, aloita kierros alusta sinä aikana on jo ehtinyt nousta lisää maitoa, kun vauva on tyhjännyt toista tissiä. 2-3kierrosta teet ja sitten vasta korviketta jos tarvii, rupee maidon määrä nousemaan. Parinpäivän päästä luultavimmin tulee tarpeeksi.

Jos haluat vastauksia enenmmän niin laita tonne vauvapuolelle.
 
meillä menee myös korviketta,mutta vain noin 60 milliä kaksi kertaa päivässä. kun kotiuduttiin, piti antaa lisämaitoa joka syötön jälkeen, nyt siis harvemmin. samoin tuossa kuukausi sitten piti anta pari desiä päivittäin, nyt vähemmän. ja tyttö 2kk vanha. tota, mä siis en osaa neuvoa miten päästä eroon lisämaidosta mutta ei siitä maidontulosta ainakaan kannata stressata. imetystukilistan sivuilta kannattaa kattoa neuvoja ja listalta oon saanut itse tosi hyviä neuvoja ja vertaistukea.
 
imetys lähteny hyviin käytiin, tyttö viihtyy rinnalla 1½ tunnin välein (myös öisin...) ja maitoa taitaa tulla hyvin, otteessa vaan vähän parantamisen varaa ja vaikka kuinka yritän saada otteen paremmaksi tyttö imee kuten haluaa :D onneksi rinnat kestäneet hyvin tähän saakka *koputtaa puuta* koska musta ei olisi pullojen keittäjäksi, tämä paljon kätevämpää ;) synnytyksestä siis nyt viikko.
 
Mulla nousi maito heti synnytys salissa, ja kaikki hoitsut kehu kuinka hyvin mulla tulee maitoa. Poika ei oo saanu koskaan mitään muuta kun rintaa. Eli siinä olen onnekas.
Tällähetkellä kärsin vaan rintatulehduksesta ja syön 10 päivän antibiootti kuurin. Toinen rinta on ihan punanen ja tulikuuma. Onneks poika syö hyvin ja saan aina tyhjäks rinnat.

Elli: Jos tosiaan haluaa täysimettää, niin lisämaito ehdottomasti pois (pikkuhiljaa). Laita vaikka maidonkerääjä toiseen rintaan imetyksen ajaks niin saat talteen kaiken tarvittavan omasta takaa!
Ja siitä imetys teestä/juomasta on monille ollu oikeesti apua. Eihän siinä ainakaan menetä mitään jos kokeilee!
Onnea!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 11:41 seikku kirjoitti:
Onko muilla rinnoissa pieniä patteja? Onko normaalia kun imettää? Ne patit tuntuu kun rinta täysi. Vai pitäiskö mammografiaan lähteä?
Mulla ainakin on sellasia patteja kun rinnat alkaa olla täydet.ja joskus ne on ihan kipeitäkin kun painaa.Ne on turvonneita maitorauhasia. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 18:55 sussu-r kirjoitti:
Mulla nousi maito heti synnytys salissa, ja kaikki hoitsut kehu kuinka hyvin mulla tulee maitoa. Poika ei oo saanu koskaan mitään muuta kun rintaa. Eli siinä olen onnekas.
Tällähetkellä kärsin vaan rintatulehduksesta ja syön 10 päivän antibiootti kuurin. Toinen rinta on ihan punanen ja tulikuuma. Onneks poika syö hyvin ja saan aina tyhjäks rinnat.

Elli: Jos tosiaan haluaa täysimettää, niin lisämaito ehdottomasti pois (pikkuhiljaa). Laita vaikka maidonkerääjä toiseen rintaan imetyksen ajaks niin saat talteen kaiken tarvittavan omasta takaa!
Ja siitä imetys teestä/juomasta on monille ollu oikeesti apua. Eihän siinä ainakaan menetä mitään jos kokeilee!
Onnea!
Maidonkerääjästä EI SAA kerätä maitoa talteen käyttöä varten!Näin luin pakkauksesta sekä imetystulilistan sivulta.Syytä en kyllä tiedä?? :eek:
 
Ja ap:lle!Pumppaa maitoa vaikka ei mitään tuliskaan eli imetät ensin ja sitten vielä lypsät.lypsäminen kiihdyttää maidon tuloa ja siis vaikka ei tulisi enää kun tippa niin silti kun vaan sitkeesti lypsät useasti päivässä,alkaa maito lisääntyä.Tsemppiä imetykseen! =) :flower:
 
Pullataikina

Meillä täälä huomenna viikon tuleva tytöntylleröinen joka on tosi kova syömään ja imutehot sitten sen mukaiset...

Olisin tiedustellu jos joku tietäis mikä olis hyvää rasvaa nänneille kun tahtovat olla ihan pian menossa rikki kun tuo bepanthen ei ollut yhtään niin hyvää kun väitetään..

Hain just apteekista sitä villarasvaa mitä antoivat myös laitoksella mutta jos olisi vielä joku astetta parempi niin kertokaa ihmeesssä, sattaa meinaan todella kovaa :snotty:

välillä tuntui ja paremmalle kun nänninpäät alkoivat karaistua, mutta nyt kun tytsy on aloittanut ilta tankkauksen ei meinaa enään kestää sitä kipua alussa ja uudelleen ja uudelleen...

oon tietoinen rintakumeista mut ne ei ole oikein meidän juttu!

Mites toi valkovaseliini?
saako sen jättää rinnanpäihin imetyksenkin aikana vai pitäisikö pestä pois jolloin sitä ei voi oikein käyttää kun ei viitsi hinkata pesten niin kovaa kuin sen pois peseminen vaatisi...

Jos tosiaan on joku viisaampi niin jaa ihmeessä tietosi meille tietämättömille!!! :hug: :heart:
 
mulla meni nännit ihan auki asti imetyksen alussa ja vielä vähän myöhemminkin. kun tyttö oli parin viikon ikäinen, ei suostunu syömään rintakumeilla. mä rasvasin bepanthenilla, lansinohista ei ollut mulle apua. ja kuljin kotona aina toplessina. imetysten välillä kannattaa käyttää vaikkapa maidonkerääjiä, ne antaa rinnan vähän hengittää ja kerääntyvä maito kostuttaa nännejä. niitä ei meinaan kannata päästä kuivumaan, se kipu on pahin kun ruvet aukeaa aina imetyksen aluksi. useimmilla kertakäyttöiset liivinsuojukset kuivattaa nännejä. kestoliivinsuojat on ainakin mulle maksanut jo hintansa takaisin...
kun tyttö oli kuukauden ikäinen ja nännit oli taas kipeät, otin rintakumit apuun ja käytin niitä vuorokauden. se auttoi heti.
kannattaa kattoa ohjeita imetystukilistan sivuilta myöskin http://www.imetystukilista.net
PS. meillä on päästy täysimetykseen =)
 
:attn:
oisin sellasta kysyny ku luin jostain et nännihaavoihin voi tulla hiivasieni-infektio ja sillon ne haavat paranee viä huonommin...
varsinaisia haavoja ei tällähetkellä oo mut kirvelee rinnan päitä koko ajan ja varsinkin ku otan ilmakylpyjä tai oon just imettäny...
mistä tietää et millon niin on se infektio ja mitä sille vois tehdä?
kuulemma hapan auttais mut mitä se sit olis??
kiitos jo etukäteen jos joku osaa auttaa!!! :hug:
 

Yhteistyössä