Imetys vain toisesta rinnasta

  • Viestiketjun aloittaja tissitakiainen
  • Ensimmäinen viesti
tissitakiainen
Meillä poika nyt 8,5kk ja nyt on mennyt varmaan jo 6kk silleen, että vauva ei ole syönyt, kuin yöllä ihan unenpöpperössä oikeasta rinnasta, muuten ei kelpaa, kuin vasen rinta. Joskus päivällä syö muutamat imut tästä "hylkiötissistä" mutta ei kunnolla. En keksi syytä tuohon. Hyvin kuitenkin on näyttänyt maito riittävän yhdestäkin rinnasta mutta nyt tissit on ihan eriparia, eli vasen rinta on paaaljon isompi, kuin oikea. Kai tuo tasoittuu sitten, kun imetyksen lopetan eikä maitoa enää kerry. Vai miten? Onko muilla ollut tämmöistä?
 
En imetä enää
On, kokoeron huomasi selvästi aikoinaan kun imetin,. Mulla oli syynä se, että toisen rinnan nänni tuli eri lailla esiin, toista piti ns. houkutella esiin ja eihän muksu sitä puljaamista jaksanut. Toisen lapsen aikana oli sama juttu mutta lievempänä, mut mulla oli ihan tuntuma että se "huono tissi" (!) ei tuottanut maitoa missään vaiheessa yhtä hyvin kuin se jota lapset suosivat. Ehkä mulla on vammainen tissi ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tissitakiainen:
Meillä poika nyt 8,5kk ja nyt on mennyt varmaan jo 6kk silleen, että vauva ei ole syönyt, kuin yöllä ihan unenpöpperössä oikeasta rinnasta, muuten ei kelpaa, kuin vasen rinta. Joskus päivällä syö muutamat imut tästä "hylkiötissistä" mutta ei kunnolla. En keksi syytä tuohon. Hyvin kuitenkin on näyttänyt maito riittävän yhdestäkin rinnasta mutta nyt tissit on ihan eriparia, eli vasen rinta on paaaljon isompi, kuin oikea. Kai tuo tasoittuu sitten, kun imetyksen lopetan eikä maitoa enää kerry. Vai miten? Onko muilla ollut tämmöistä?
Mulla on täysin samanlainen tilanne, paitsi vauva nyt 6kk. Kyllä toivottavasti tasoittuu sitten kun ei enää imetä.
 
ap
Mulla on sitten kanssa vammainen tissi. ;) Esikoisen aikana viisi vuotta sitten ei tällaista ollut ja nännikin on mielestäni samanlainen molemmissa tisseissä. mitä nyt tietysti tämän suositun tissin nänni on nyt paljon isompi ja paksumpi, kun sitä on käytetty.
 
km
Mulla sama homma. Esikoisen imetin lähes kokonaan yhdestä rinnasta ja nyt kuopuksen kanssa sama homma. Hyvin riitti maitoa koko imetyksen ajaksi. Tuosta koko erosta, mulla ei ainakaan koko ero tasoittunut imetysten välillä, enkä odota niin tapahtuvan nytkään. Rinnat on täysin eriparia :(
 
Mä imetän molemmista, mutta nyt (vauva 3kk) on käyny niin, että oikeasta rinnasta tulee maitoa paljon vähemmän kuin vasemmasta. jos aloitetaan syöminen oikeasta, joutuu vasemmasta jatkamaan, mutta jos aloitetaan vasemmasta niin riittää täyttämään vatsan ja vielä jää ylikin. ja joo.. tosiaan ..on munkin rinnat aivan eri paria :kieh:
 

Yhteistyössä