Imetys ravintolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin siis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse sen sanoit. Jos rinnat ovat sinunkin mielestäsi tarkoitettu vauvojen ruokailuun, niin eivätkö ne ole ihan yhtä lailla ruokapöydässä hyödynnettävä asia kuin tuttipullo, lautanen ja lasi?

Vessaanko siellä ravintolassa pitäisi syöttämään mennä. Vai sanoa sille vauvalle, että etkos voi kotiin saakka odottaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä;24903204:
Pitäisi tosiaan kieltää, rinnat on tarkoitettu vauvan syöttämiseen, ei siinä mitään, siihen minäkin niitä käytin, mutta en ymmärrä miksi ne pitää kaivaa esiin ravintolapöydässä.

[QUOTE="Heidi";24903230]Nuorilta puuttuu oma kokemus vanhemmaksi tulosta ja oman jälkeläisen hoivaamisesta. Ei siinä paljon lasten/teinien naurettavat/asenteelliset/suvaitsemattomat mielipiteet paina, kun oma vauva itkee nälkäänsä ja maitoa on saatava heti. Tärkeintä siinä tilanteessa on antaa vauvalle ruokaa, eikä miettiä jonkun elämää kokemattoman teinin ajatuskuvioita.[/QUOTE]

Juuri näin. Ja luulisi sen muiden ravintola-asiakkaidenkin mielestä olevan parempi vaihtoehto syöttää vauva huomaamattomasti kuin antaa se huutaa. Huutavat vauvat minunuakin jossain määrin häiritsevät ravintoloissa.

Itse olen syöttänyt vauvan ihan missä vaan. Sitä ei todellakaan ulkopuolinen edes huomaa, että vauvaa syötetään. Usein eivät edes samassa pöydässä istuvat, saatika teinit muissa pöydissä. Ainoat vähän kiusalliset tilanteet ovat omalla kohdallani syntyneet, kun joku vieras on tullut vauvaa oikein ihastelemaan kesken imetyksen ja olen joutunut sitten jossain vaiheessa toteamaan etten voi enempää vauvaa näkösälle nostella, kun on ruokailu kesken :)

[QUOTE="EVVK";24903220]Jos imettää vaivihkaa harson alla, niin asia on OK. Ei se ketään häiritse. Mutta tekeekö naiset niin? Olen ihan riittävän monta kertaa ollut syömässä ravintolassa, jossa nainen kaivaa isot utareet esiin ja alkaa imettään, ilman mitään harsoja. Se häiritsee.[/QUOTE]

Meilläpäin asuu sitten vissiin harvinaisen fiksua porukkaa, kun en ole ikinä nähnyt tällaista.

Itse olen myös imettänyt vaikka ravintolassa tai puistonpenkillä, eikä varmasti ole kukaan nähnyt vilaustakaan tissistä, monilla näkyy enemmän tissit avokaulaisista paidoista...

Huomioikaa nyt hyvät ihmiset mielipidekyselyt. Toki nuorisollakin on oikeus sanoa mielipiteensä asiasta jota eivät itse ole tehneet.

Nuoriso ei halua nähdä ravintoloissa naisia imettämässä rinnat paljaana. Siihen heillä on oikeus.

Minä olen äiti ja imetin lastani. Mutta mulle ei olisi tullut mieleenikään tehdä sitä ravintolassa. Enkä itse halua toistenkaan sitä tekevän. Luonnollinen asia, mutta ei kuulu ruokapöytään. Onhan moni muukin asia luonnollinen muttei sitä tehdä syödessä.

Tämä on asia joka tulee jakamaan mielipiteet nyt ja aina. Ja mielipidekyselyihin saa vastata sen mukaan mitä tuntee. Myös mun mielestä imettäminen ravintolassa pitäisi kieltää. Ja mulla on oikeus ahdasmielisyyteeni kuten ravintoloissa imettävillä oikeus omaan mielipiteeseensä. Tällaisissa tapauksissa sitten enemmistön ääni ratkaiskoon, sekä sen ravintolan pitäjän omissa tiloissaan.

[QUOTE="mii";24903130]

Tuollainen kielto on = vauvoilta pääsy kielletty ravintolaan.[/QUOTE]

Ihan hyvä juttu musta, ja varmaan myös suurimmasta osasta muita ravintolankäyttäjiä. Eipä kukaan muu kuin mamitsut kaipaa rääkyviä vauvoja ravintoloihin.

Vaikka vauvan elinehto on saada ravintoa, niin ravintolaan pääsy ei kyllä ole mikään elinehto yhdellekään vauvalle. Jos äidille on ylitsepääsemätöntä hyväksyä sitä, et pieni vauva muuttaa omaa elämää ja ihan samallalailla ei voi enää tulla ja mennä kuin lapsettomana, niin sit kannattaa

Mitä tulee teineiltä kysymiseen, niin nuorethan ovat suurimpia ravintoloiden käyttäjäryhmiä. Musta tän kyselyn järjestäminen äiti-ihmisille olis ollut vähän sama asia kuin kysyä alaikäisiltä mopoilijoilta, kuinka häiritseväksi he kokevat öisen pörräämisen asutusalueilla. Tulos olis ollut aika ennalta-arvattava ja todennäköisesti täysin päinvastainen kuin mitä suurin osa heistä, joita asia koskettaa, olisi antanut.

Kyl siellä ruotsissakin varmaan saa vielä jossain mäkkärissä tai muissa perheravintoloissa käydä vauvan kanssa. Tai ottaa vaikka ruoat mukaan johonkin leikkipuistoon, siellä saa istua tissit paljaana ja lapset voi juoksennella ja kirkua sydämensä kyllyydestä ketään häiritsemättä.