Imetys ravintolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin siis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Heidi";24903202]Ai, kysely olikin Aventin teettämä. Siinäpä syy erikoiselle kohderyhmälle eli täysin asiasta tietämättömille teineille.

Näin saadaan taas ihmiset imetyskielteisemmiksi ja myönteisemmiksi heidän markkinoimalleet tuotteelle eli rintapumpuille ja tuttipulloille.[/QUOTE]

Miten tuo kohderyhmä on muka tietämätön? Luultavasti yksi suurimmista ravintolapalveluita käyttävä ryhmä ja sen mielipiteet kyseessä!

[QUOTE="mii";24903177]Ei hyvää päivää?????

Ei kuule, jos on vauvan hankkinut, niin parempi pysyä kotosalla, kunnes se on kasvanut isoksi. Vauvan kanssa ei voi elää NORMAALIA elämää, eikä lähteä minnekään.

Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että kun on vaikka isovanhempien 60v. päivät joita juhlitaan (ruoka)ravintolassa, niin imettävät äidit ja vauvat jäävät kotiin?

Miten ihmiset voi tällä vuosituhannella olla noi kireäpipoisia ja tyhmiä??????[/QUOTE]

Isovanhempien juhlat ovat eri asia, normaalisti ravintolassakäynnistä lienee kyse. Ihan oman mukavuuden takia luulisi äidin mieluummin jättävän vauvan kotiin. "Normaali" elämä on vauva-aikana väkisinkin vähän erilaista kuin ilman vauvaa. Ei huonompaa tai parempaa, mutta erilaista.

[QUOTE="mammamia";24903203]Vauvakin on ihminen. Ja se juuri on sitä muiden huomioonottamista, että hyväksyy sen, että nälkäinen vauva tarvitsee ravintoa. Se varmasti häiritsee kanssaruokailijoita enemmän, että vauva huutaa kurkku suorana nälkäänsä, kuin että äiti vaivihkaa imettää harson alla vauvansa. Vauvan nälkää ei kuitenkaan aina voi ennakoida.

Tää on ihan älytön keskustelunaihe, kun kyse on maailman luontevimmasta asiasta.

Ja kyllä, olen samaa mieltä siitä, että imetyksestä ei tule tehdä numeroa, mutta sen pystyy tekemään huomaamattomasti[/QUOTE]

Jos imettää vaivihkaa harson alla, niin asia on OK. Ei se ketään häiritse. Mutta tekeekö naiset niin? Olen ihan riittävän monta kertaa ollut syömässä ravintolassa, jossa nainen kaivaa isot utareet esiin ja alkaa imettään, ilman mitään harsoja. Se häiritsee.

[QUOTE="Vieras";24903195]Jos imettää nurkkapöydässä harson alla vauvaa, niin se EI ole ällöä. Kysymyshän on siitä, että naiset eivät tee niin. He haluavat imettää tissit paljaana paraatipaikalla niin, että muut ravintolan asiakkaat häiriintyvät. Tästähän nyt on kyse.

Älä viitsi olla yksinkertainen.[/QUOTE]

Mä kuljen tuolla kaupungilla paljon ja käyn paljon ravintoloissa. Näiden 7 vuoden aikana oon nähny kerran kun yks mamma imetti kauppakeskuksen kahvilassa tissit paljaana vauvaansa. Kaikki muut on aina imettäneet josain syrjemmällä harson alla. Todellakaan ei enemmitö imetä tissit paljaana.

Tyhmää on mun mielestä se että yksittäisten tissejään esittelevien mammojen takia kaikkien imetys ravintoloissa pitäis kieltää. Miksi ei voida kieltää imetys joka tapahtuu rintavarustusta esitellen ja sallia imetys esim harson alla sivupöydässä? :O

Kun mä oon menny tissi-iässä olevan vauvan kanssa ravintolaan tai kahvilaan niin valitsen aina syrjäisen paikan sen takia että jos pitää imettää niin saan tehtyä sen huomaamattomati. Sillä tavoin suurin osa äideistä ainakin täälläpäin tekee. En sitten sun asuinalueesta tiedä.

[QUOTE="huoh";24903186]Siis jos juhlat olisivat kotona, imettäisit ruokapöydässä? Enpä usko, taitaa rauhallinen huone kummasti kutsua imettäjää![/QUOTE]

No just, mut harvemmin niitä juhlia järjestetään just pelkästään sen imettäjän ehdoilla ts. se imettävä äiti ei varmaan ole valinnut sitä juhlapaikkaa. Eli toi oli aivan aiheeton kommentti asian vierestä.

Miten tuo kohderyhmä on muka tietämätön? Luultavasti yksi suurimmista ravintolapalveluita käyttävä ryhmä ja sen mielipiteet kyseessä!

Nuorilta puuttuu oma kokemus vanhemmaksi tulosta ja oman jälkeläisen hoivaamisesta. Ei siinä paljon lasten/teinien naurettavat/asenteelliset/suvaitsemattomat mielipiteet paina, kun oma vauva itkee nälkäänsä ja maitoa on saatava heti. Tärkeintä siinä tilanteessa on antaa vauvalle ruokaa, eikä miettiä jonkun elämää kokemattoman teinin ajatuskuvioita.

Jep. Kielletään kaikki muukin toiminta, mikä ei miellytä 75% 18-20 vuotiaista....

Vaikka huoneiden siivoaminen, vanhempien seksielämä ja nopeusrajoitukset?

Ja jos teineiltä kysytään, niin huumeet pitäisi laillistaa, heille pitäisi maksaa loisimisesta, ryypätä pitäisi saada vähintään joka viikonloppu yms.

Teini-ikäisten aivojen kehitys on vielä kesken, joten heidän tekemät päätökset eivät ole välttämättä vielä ihan aikuisen ihmisen tasoa.

...ja silti lasten tekeminen "teini-iässä" on ok palstan mukaan. Valmiita ollaan vanhemmiksi, mutta ei vastaamaan imetystutkimukseen?

No, joo ryhmä on munkin mielestä väärä. Tai sitten mä vaan olen jäänyt ajan jalkoihin sillä mun mielestä tuon ikäiset ei kauheasti käy ruokaravintoloissa syömässä.

Tässä on valittu kohderyhmä, joka ei ole joutunut ajattelemaan koko asiaa, saadaan helpoiten tilaajaa miellyttävin tulos. Kuitenkin valtaosa heistäkin pitää imetystä hyvänä asiana, mutta vielä naiiveina ajattelevat äitien uhraavan elämänsä ja olevan kotimadonnia.

...ja silti lasten tekeminen "teini-iässä" on ok palstan mukaan. Valmiita ollaan vanhemmiksi, mutta ei vastaamaan imetystutkimukseen?

No, joo ryhmä on munkin mielestä väärä. Tai sitten mä vaan olen jäänyt ajan jalkoihin sillä mun mielestä tuon ikäiset ei kauheasti käy ruokaravintoloissa syömässä.

En mä ihan noin sanoisi. Uskoisin kyseisillä ihmisillä mielen muuttuvan, jos joutuisivat kohtaamaan asian itse ja ajattelemaan sitä tai sitten jos heille annettaisiin informaatiota etukäteen.

Aventin teettämä tutkimustulos :D Ja vielä uppoaa kuin kivi veteen eräisiin.

Ravintolassa voi minun puolestani imettää, hyvin moni osaa tehdä sen niin että vilaustakaan ei näe. Miksi, oi miksi Suomessa on tällainen kulttuuri? Tosiaan sellainen avonainen paita josta näkyy melkein nännit on ok. Humalainen sammallus ja typerä käytös on hiljaisesti hyväksyttyä. Ruoasta ei saa valittaa vaan se syödään mikä eteen saadaan vaikka annos olisi väärä. Juomarahaa ei anneta mutta palvelusta valitetaan. Ja palvelukulttuuri on enemmän sitä, että asiakas pyytelee anteeksi olemassaoloaan (näissä on ristiriita, tiedän).

Mutta vauvat hei kotiin! Ja lapset. Kotona ne saa elää kuin pellossa, ja kun niistä tulee täysi-ikäisiä, ne sikailee Wanhoissa Mestareissa. Ja se on ok.

Saattaapi olla konservatiivinen ajattelutapa, mutta mielestäni vauvan paikka ei ole äidin työmatkalla mannerten välisellä lennolla.

En tiedä onko erityisen konservatiivinen ajattelutapa vaan varmasti helposti hyvin perusteltavissakin.
Itse sen sijaan näen, että imetys (jos onnistuu) on vauvalle hyvä asia enkä muutenkaan tahtoisi jättää oikein pientä pidemmän reissun ajaksi eroon äidistään. Monia eri tapoja nähdä tuo ja kaikille niistä varmasti hyvät perustelut.
:)

lopetetaan sitten koko rintaruokinta. ja aletaan antamaan vauvoille korviketta. vaikka kai sekin on hirveän näköistä kun se vauva sitten pullosta syö. on tyhmää vaatia äitiä linnottautumaan kotiin imeväis ikäisen vauvan kanssa. koska niinhän se on sitten pakko tehdä. jos imettäminen sotkee kanssa ihmisten mielenrauhan. ei vauvankaan tarvii ruokailla missään paskasissa vessoissa tai vauvanhoitohuoneissa.

En tiedä onko erityisen konservatiivinen ajattelutapa vaan varmasti helposti hyvin perusteltavissakin.
Itse sen sijaan näen, että imetys (jos onnistuu) on vauvalle hyvä asia enkä muutenkaan tahtoisi jättää oikein pientä pidemmän reissun ajaksi eroon äidistään. Monia eri tapoja nähdä tuo ja kaikille niistä varmasti hyvät perustelut.

Niin, no tietysti jos ei olisi ketään luotettavaa hoitajaa, tilanne olisi eri :)
tai jos vauva olisi tosi pieni...

Niin, no tietysti jos ei olisi ketään luotettavaa hoitajaa, tilanne olisi eri :)

Näitäkin voi tosissaan ajatella erilailla. Minusta taas sen vauvan paikka on äidin lähellä, vaikka sitten sillä työmatkalla. Myös silloinkin kun vauvaa ei imetetä.

Itse näen nuo pitkät (kenties useampi viikko?) erot äidistä vauvalle paljon pahempana kuin yksittäiset pitkät lentomatkat.

Aventin teettämä tutkimustulos :D Ja vielä uppoaa kuin kivi veteen eräisiin.

Ravintolassa voi minun puolestani imettää, hyvin moni osaa tehdä sen niin että vilaustakaan ei näe. Miksi, oi miksi Suomessa on tällainen kulttuuri? Tosiaan sellainen avonainen paita josta näkyy melkein nännit on ok. Humalainen sammallus ja typerä käytös on hiljaisesti hyväksyttyä. Ruoasta ei saa valittaa vaan se syödään mikä eteen saadaan vaikka annos olisi väärä. Juomarahaa ei anneta mutta palvelusta valitetaan. Ja palvelukulttuuri on enemmän sitä, että asiakas pyytelee anteeksi olemassaoloaan (näissä on ristiriita, tiedän).

Mutta vauvat hei kotiin! Ja lapset. Kotona ne saa elää kuin pellossa, ja kun niistä tulee täysi-ikäisiä, ne sikailee Wanhoissa Mestareissa. Ja se on ok.

Mä oon NIIN samaa mieltä. Miten lapset voi oppia miten ravintolassa ollaan jos niitä ei sinne saa viedä?? Ja miten sellainen huomaamaton imetys voi häiritä kanssaihmisiä mutta tissit paljaana hilluva nuori nainen ei.

Se on ärsyttävää että sitten kun on joku imetyspaikka niin se on jossain vessassa taikka muualla likaissessa paikassa. Kävin syyslomaviikolla Hoplopissa lasten kanssa ja siellä kovasti mainostettiin ihanaa imetystuolia - joka sijaitsi invavessassa jossa haisi pissalta :x moniko aikuinen suostuis ottaan ruokansa ja menemään sinne syömään, mä vain kysyn??

Juuh. Tai mikäli matka kestää esim. muutaman viikon ja perillä on tarjolla luotettava hoitaja.

Minun veljenpoikani kun syntyi niin äidillään oli työ Pariisissa ja isällään väitöskirjan viimeistelyvaihe meneillään. Pienokainen kulki muutaman kuukauden ikäisestä äitinsä mukana siten että lensivät työkaupunkiin aina maanantaiaamuisin ja takaisin kotiin joko torstaina tai perjantaina iltapäivällä.

Pariisissa pienellä oli työpaikan kustantama "nanny" hoitajanaan niinä tunteina kun äiti oli töissä.

En uskonut silloin että lapsi järjestelystä kärsi enkä näe hänessä mitään traumatisoitumisen merkkejä nykyäänkään - nyt jo alakoululaisessa pienessä miehessä.

Oma äitini puolestaan kulki maailmalla luennoimassa nuorimman veljeni ollessa vauva (80-luvun alussa). Vanhemmat sisarukset ja serkut yms liki kisasivat keskenään, kuka milloinkin pääsee minnekin päin maailmaa vauvaa vahtimaan äidin luentojen ajaksi.
Ja ihan täysipäinen nuori aikuinen siitä veljestäkin on kasvanut.

Tarinoita ja tilanteita on niin monenlaisia, enkä pidä hyvänä, että automaattisesti paheksutaan jotain vauvansa kanssa matkustavaa äitiä.
VAIKKA varmasti joukkoonsa mahtuu niitäkin jotka kulkevat kevein perusteluin ja huonosti asiaa harkittuaan.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Sitten musta on jotenkin varsin nurinkurista se, että esim h&m:n bikini- tai alusvaatemainokset julkisilla paikoilla ei herätä kenessäkään samanlaista pahennusta. Tuossa hesarinkaan jutun kuvituksessa ei näy kuin piirun verran enemmän nännipihaa kuin niissä mainosnakukuvissa bussipysäkeillä, lehdissä, tv:ssä, seinillä...

Onko se sitten sitä, että fantasia on sallittua, mutta todellisuus turhan todellista?