Imetys pelkoja inho... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku-neiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku-neiti

Uusi jäsen
20.01.2008
9
0
1
Joku voi heti leimata mut mutta haluan silti kysyä että onko kohtalo tovereita?
Minulla on nyt leikki-ikäinen terve tyttö ja haaveilen toiseta.Aino mikä mua hirvittää niin se imetys :(
Jouduin sairaalassa pakolla imettään sen kolme päivää.Koko kolme päivää itkin vaan ehkä itku johtu myös osittain hormooneista... Tunsin imetyksen pakko pullaksi enkä yhtään nauttinut siitä sen enempää kuin varmaa vauvanikaan.Ahdisti ihan älyttömästi olla rinnat paljaana ja kun vielä kaikki tyrkytti sitä ja hoki kuinka ihanaa se on.Minulle se oli kaikkea muuta kuin ihanaa... :'(
Voi sitä autuuden tunnetta kun pääsin kotiin.Se oli niiin ihanaa.Kukaan ei tyrkyttänyt ja ollut koko ajan kyttäilemässä.
Luojan kitos rintapumppu on keksitty.En kuulu siihen ryhmään kuka ei rintaruoki lastaan sen takia että rinnat menee pilalle vaan ihan muusta syystä.Esim en koskaa ole pitänyt siitä että rintoihin kosketaan.
Vauvani sai kyllä kk ajan äidinmaitoa kun joka päivä kolme kertaa lypsin.Tuntui niin ihanalta kun sai syöttää vauvaa pullosta.Pikkunen tuhisi siinä sylissä,sain suukotella ja silutella kun se siinä syöpötteli.Olen aika varma että toisen kanssa tekisin samoin...
Jos tämä minun tarina kuulosta hiukankin tutulta niin olisi hienoa jos kertoisit oman tarinas.
Lämmin kiitos jo etukäteet vastaajille! :hug:

Minua inhotti ja ällötti imetys etukäteen. Ajatuskin imetyksestä puistatti, koska en myöskään pidä edes rintojen koskettamisesta.
Ensimmäinen kuukausi oli aika lailla imetystä itkun kanssa. Ei se ollut niin ällöttävää kuin olin ajatellut, mutta kivuliasta ja vaikeaa. Rintakumien kanssa imetin kaksi kuukautta ja melko työlästä oli.
Vauvan kasvaessa imetys kuitenkin muuttui sekä hänelle että minulle helpommaksi. Aloin jopa ymmärtää, että imetyshetkistä voi todella jopa nauttia. Nyt vauva on hieman yli 10kk ja edelleen imetän. :) Meillä se siis onnistui kauhukuvien ja kamalan alun jälkeen.

:hug:

Ei kaikki tykkää imettää. Älä ota asiasta mitään stressiä. Ja voihan sairaalassakin sanoa, ettei aio imettää ja sillä selvä. Voithan toki kokeilla, jos se vaikka luonnistuiskin? Jos ei, niin ei, ei se niin kamalaa ole :)

Ei sinun ole mikään pakko imettää.

Onko sulla muuten joku erityinen syy, miksi sua ahdistaa niin kamalasti ne rinnat vai tuntuuko se muuten vaan jotenkin inhalta? (Eikä sun silti ole pakko imettää, vaikka et keksisi mitään erityistä syytä)

Anteeks, mutta kuulostaa huolestuttavalta. Onko sulla joku trauma tosta koskettamisesta? Saako mies koskettaa? Pystytkö käymään saunassa uimahallissa tai muualla yleisellä vuorolla? Jos et niin sinuna pyytäisin keskusteluaikaa psykologin kanssa.

Mun piti vielä lisätä, että eihän sinun tietenkään ole mikään pakko imettää. :) Mutta jos haluat yrittää, voi se toisen kanssa vaikka onnistuakin. Ymmärrän kyllä oikein hyvin noita ennakkoajatuksiasi ja kokemuksiasi imetyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ei sinun ole mikään pakko imettää.

Onko sulla muuten joku erityinen syy, miksi sua ahdistaa niin kamalasti ne rinnat vai tuntuuko se muuten vaan jotenkin inhalta? (Eikä sun silti ole pakko imettää, vaikka et keksisi mitään erityistä syytä)

Ei ole mitään erityistä syytä.Sitä on todella vaikea selittää... sitä olotilaa mikä tulee kun edes ajattelee imetystä. :'(
Voiko todella sairaalassa sanoa että ei halua imettää? Toki kertoo syyn ekaksi että miksi näin on päättänyt.
Ajattelin jo että salakuljetan sinne oman rintapumpun.Ne sairaalan kun on sellasia teollisuus pumppuja... tuntee olonsa ihan lehmäx. ;)
Kiitoksia kauheasti kun jaksoitte vastata, olo parani huomattavasti. :hug:

Toi vaikuttaa vähän sairaalta että inhottaa ruokkia lasta imettämällä, oletteko käynnet juttelemassa ahdistuksestanne jollekin. Kannataisi puhua jos noin ahdistaa! Onko jotain traumoja tullut rintojen koskettelusta, insestiä kenties?? Luulen että tuossa on takana kyllä jotain, ei ole normaalia äidiltä, että ahdistuu imettäessään omaa lastansa. Oletko masentunut?

Niin ja ihan selvästi sä siitä vauvasta huolehdit parhaas mukaan. Kasvaa ne vaikka tuttelilla ja sä kuitenkin valmis olet lypsämään jotta vauva saisi maidon. Musta vaan ei kuulosta normaalilta ettei vauva saisi koskea sua, sen luonnollisempaa ei pitäisi olla kun imeminen toimii vauvalla refleksinomaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeks, mutta kuulostaa huolestuttavalta. Onko sulla joku trauma tosta koskettamisesta? Saako mies koskettaa? Pystytkö käymään saunassa uimahallissa tai muualla yleisellä vuorolla? Jos et niin sinuna pyytäisin keskusteluaikaa psykologin kanssa.

Tuo teksti sai minut kuulostamaan ihan mielenterveys potilaalta :ashamed:
Kyllä uimassa käyn,vaihdan vaatteita pukuhuoneessa ihan normaalisti ja kotona nakuilen saunan jälkeen.Ei minua haittaa vaikka joku rintani näkisikin.Mutta sellasesta rintojen koskettelusta en pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mullakin on herkät rinnat,mies ei saa koskea...imetin kyllä sit kumminkin rintakumeilla kuopusta 5kk,esikkoa en voinut herkkyyden takia...

Minä olen kyllä törmännyt muihinkin, joilla etukäteen ja alussa vauvan synnyttyäkin imetys on ällöttänyt. Eikä minulla ainakaan ole mitään traumaa ja ihan terve olen kaikin puolin. :)

Ymmärrän. Vaikka ei itselläni mitään inhoa olekaan imettämistä kohtaan. Aluksi olin innoissani imettämisestä, mutta kun se ei lähtenyt luonnistumaan, niin nyt tykkään ennempään juottaa pullosta lypsettyä maitoa. Se sopii meille paremmin kuin imettäminen, ja sekin hyvä puoli siinä, että mieskin tykkää siitä kun voi välillä ruokkia lasta.

Mulla meni ekan kans imetyshomma puihin, ku vauvalla ei ollu oikeeta otetta ja tarpeeksi voimia ottaa se maito rinnasta, joten monien itkujen ja pumppailujen, sekä tipattomien päivien jälkeen siirryttiin pelkkään korvikkeeseen. Toisen kans oli kauheet epäilyt onnistumisesta ja paineet toki sen myötä, mutta näin jälkeen päin toinen imetys oli aivan positiivinen kokemus :D

kuule et varmana ole yksin :hug: älä välitä loukkaavista jutuista,teet niinkuin itse parhaaksi näet! vauvakin voi paremmin kun äidillä on hyvä olla :)
mä itse ällösin ajatustakin imetyksestä (enkä myöskään minkään rintojen rupsahtamisen takia!) ja sairaalassa kans tuputettiin ja revittiin nänneistä ja tungettiin ja väännettiin ja lässytettiin et voi kun ihanaa ja mä vaan itkin. saivat mut kuitenkin "aivopestyä" sen verran et kotonakin jatkoin imetystä itku kurkussa. mua hävetti olla tissi paljaana ja tuntu kauheen vaikeelta ja lisäks jouduin viel puljaan rintakumien kanssa. se oli kamalaa. sit ihana neuvolantäti sai mut järkiini ja snaoi että älä ota ressiä ja väkisin tee kun pahalta tuntuu ja niinpä lapseni on ollut korvikkeilla n.1kk iästä asti ja terve kolmevuotias on! 2korvatulehdusta ja vauvarokko sairastettuna.
imetys ei ole mua varten ja ihan sama mitä siitä ajatellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Apua:
Toi vaikuttaa vähän sairaalta että inhottaa ruokkia lasta imettämällä, oletteko käynnet juttelemassa ahdistuksestanne jollekin. Kannataisi puhua jos noin ahdistaa! Onko jotain traumoja tullut rintojen koskettelusta, insestiä kenties?? Luulen että tuossa on takana kyllä jotain, ei ole normaalia äidiltä, että ahdistuu imettäessään omaa lastansa. Oletko masentunut?

Kadun nyt että yleensä kirjotin tänne. :'( Sait sen kuulostamaan sairaudelta.Tarvii varmaan mennä sitten lääkäriin ja hakea lääkettä :ashamed: moiseen "vaivaan".
Leikki-ikäinen kohta esikoululainen tyttöni ollaan saatu sitä läheisyyttä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta muullalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-neiti:

Kadun nyt että yleensä kirjotin tänne. :'( Sait sen kuulostamaan sairaudelta.Tarvii varmaan mennä sitten lääkäriin ja hakea lääkettä :ashamed: moiseen "vaivaan".
Leikki-ikäinen kohta esikoululainen tyttöni ollaan saatu sitä läheisyyttä ja yhteen kuuluvuuden tunnetta muullalailla.

hei älä masennu tällasista!! sä et oikeasti ole ainoa,mä tiedän mitä tarkotat ja ymmärrän täysin enkä ole kokenut mitään insestejä tai muutenkaan ei oo mitää itsetunto-ongelmia!
SÄ olet paras äiti lapselles ja se on tärkeintä!! pääasia et lapsi saa jostain ruokansa ja kasvaa ja kehittyy ja on onnellinen!! :hug:

Ihmisiä inhottavat erilaiset asiat. Minä inhoan sitä, jos jonkun varpaankynnet koskettavat jalkojani. Ja pelkään hämähäkkejä.

Joten ollaan ap yhdessä mieleltämme sairaita :hug: :xmas:

:hug: Ihan oikeasti et ole mitenkään epänormaali. Osalle sellaisista vain joille imetys on heti tuntunut luonnolliselta, on vaikeaa asettua eri tavalla tuntevien asemaan.
Meitä on aika paljon muitakin, vaikka tällaisesta kai harvemmin puhutaan.

Et kyllä nyt välitä noista typeristä kommenteista! Tai tosiaan, meitä "mielenvikaisia" on sitten muitakin.
Mulla tosiaan ihan täysin sama homma kun sulla, eli väitän ymmärtäväni. Ja mä ilmoitin jo neuvolassa että en aio imettää. Yritti täti siellä saada harkitsemaan vielä, kysyi tarviinko tukea imetykseen jne. Sanoin vaan että ennemmin kaipaan tukea imettämättömyyteen. Mun mielestä se ei kuulu kellekään millä tavalla ruokit vauvaasi, kunhan vauva on tyytyväinen ja saa sitä sapuskaa!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:

hei älä masennu tällasista!! sä et oikeasti ole ainoa,mä tiedän mitä tarkotat ja ymmärrän täysin enkä ole kokenut mitään insestejä tai muutenkaan ei oo mitää itsetunto-ongelmia!
SÄ olet paras äiti lapselles ja se on tärkeintä!! pääasia et lapsi saa jostain ruokansa ja kasvaa ja kehittyy ja on onnellinen!! :hug:

Badass!!!
Kiitos sinulle ja muille ketkä ymmärsi minua:hug:

Yhteistyössä