imetys ja uusi raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amma

Vieras
Eli onko kukaan imettänyt edellistä vauvaa alkaessaan odottaa uutta?Mulla on 6kk vauva ja huomasin viime viikolla että olen taas raskaana,viikkoja n.9+6.Haluaisin kovasti imettää vielä,kiinteitä tosin syö erittäin halukkaasti,jois varmaan korviketta pullostakin,en oo kokeillu.En tiedä kuinka kauan jaksan vielä imettää, syö yölläkin 3-5 kertaa.Onko muilla ollu vastaavanlaista tilannetta?

Alkuperäinen kirjoittaja amma:
Eli onko kukaan imettänyt edellistä vauvaa alkaessaan odottaa uutta?Mulla on 6kk vauva ja huomasin viime viikolla että olen taas raskaana,viikkoja n.9+6.Haluaisin kovasti imettää vielä,kiinteitä tosin syö erittäin halukkaasti,jois varmaan korviketta pullostakin,en oo kokeillu.En tiedä kuinka kauan jaksan vielä imettää, syö yölläkin 3-5 kertaa.Onko muilla ollu vastaavanlaista tilannetta?

Ei valitettavasti ole kokemusta tilanteestasi, mutta mielenkiinnosta kyselisin, oliko sinulla menkkoja edellisen synnytyksen jälkeen ennen kuin tulit uudestaan raskaaksi?

Minä imetin nuorimmaista kun aloin odottaa tätä viidettä. Mielelläni olisin imetystä jatkanut, mutta jostain syystä tyttö vieroitti itse itsensä rinnalta alkuraskauden aikana. Olisiko maidon maku muuttunut hormonien vaikutuksesta vai mikä lie syynä vieroitukseen. Tyttö oli silloin hieman yli puolivuotias.

Aloin odottaa kakkosta kun ykkönen oli 5kk. Imetin vuosikkaaksi asti, eikä ollu mitään ongelmia.
Mulla alkoi menkat 2kk synnytyksestä, eikä käytetty ehkäisyä. Eli imetyksessä oli taukoa vain vajaa puoli vuotta.

Yhdet ainoat menkat oli joo ja heti tärppäs.Oli siis toiveissa "kaveri" tälle kolmoselle suht pienellä ikäerolla,mutta kolmosta "tehtiin" n.3 v,joten en kyllä uskonut näin nopeesti plussan tulevan,ikäeroksi tulossa 1v 4vkoa.

Imetin 1-veetä n. rv20 asti ja olisin voinut imetellä pitempäänkin mutta terveydellisistä syistä jouduin lopettamaan. Tai tarkemmin sanottuna imetys loppui kun jouduin sairaalaan, tuli nestehukkaa yms.

Yhteistyössä