Imetys ja turhamaisuuskemikaalit?

  • Viestiketjun aloittaja Kesäemo
  • Ensimmäinen viesti
Kesäemo
Pakko laittaa sama viesti uudelleen oikealla otsikolla (kun toi "metys" kuullostaa joltain kemikaalilta..):

Turhamainen ja ehkä tyhmä kysymys: Kuinka paljon iholle levitettävistä voiteista ym. erittyy rintamaitoon? Kosteusvoidetta vartalolle nyt joka tapauksessa tulee käytettyä, mutta nyt kysyisinkin selluliitivoiteesta..
ONkohan se jotenkin stydimpää myrkkyä (tai ainakin sen pitäisi olla, jos tehoakin pitäisi muka löytyä..) eli oletteko käyttäneet vastaavaa tuotetta imetyksen aikana? Mulla käytössä L'Oréalin voide, joka sai ranskalaisessa kuluttajalehdessä hyvät arviot (oikeesti tehokas, ainakin vähän..).

Mulla kun imetys ei oo kyllä laihduttanut yhtään! Tosin painan ihan saman kuin ennen raskauttakin, mutta kun sillon oli jo n. 4 kg ylimäärästä, niin olin toivonut pääseväni niistä eroon imetyksellä... Ja se voidehan nyt ei laihduta, mutta kun aikaisempina vuosna oon käyttäny sitä ennen kesää tosi aktiivisesti, niin on iho tasoittunut ainakin vähän
 
ape
Niin siis en yritäkää sillä saada löysempää vatsanahkaa kiinteämmäksi, siihen tehoaisi vain absit, joita en jaksa tehdä...

Mutta ihan siis ällöön muhkuraihoon takapuolessa ja reisissä sitä käyttäisin.

t. nimim. 59 kg, 160 cm
 

Moikka!

Olin tilaamassa itselle selluliittivoidetta ja rintojenhoitovoidetta Avonilta ja kysyin asiakaspalvelusta voinko käyttää imetys aikana.. Sain Tällaisen vastauksen enkä sitten tilannut tuotteita!

Avonin tuotteissa ei ole varoituksia jotka koskisivat raskaana olevia tai
imettäviä naisia ja meidän tietääksemme kukaan muukaan
kosmetiikanvalmistaja ei testaa tuotteitaan raskaana olevia tai imettäviä
naisia ajatellen.

Emme kuitenkaan suosittele käytettäväksi selluliittivoiteita ja
rintavoidetta raskauden ja imetyksen aikana, koska ne sisältävät
tehokkaampia ainesosia jotka mm. lisäävät aineenvaihduntaa ja verenkiertoa.

Mutta tästäkään ei ole mitään tieteellistä tutkimusta, että ne olisivat
haitaksi.
Epäselvissä tapauksissa kannattaa kysyä esim. neuvolalääkärin mielipidettä
tietystä ainesosasta.


 
Reisiin oon laittanut selluliittivoidetta, eihän se sieltä rintoihin nouse... ;) Rintoihin en laita mitään. Jotain tuoksuvampaa perusvoidetta käsivarsiin ja dödöä, siinäpä se. Hajuvedet vain juhlatilanteessa.
 

Yhteistyössä