Imetys ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faktat kehiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

faktat kehiin

Vieras
En ole ajatellut lopettaa imetystä ennen kuin lapsi itse haluaa (reilu vuosikas), nyt olen raskaana. Monet puhuu että pitäisi lopettaa imetys, mutta miksi - onko faktatietoa, vaiko vaan turhia uskomuksia?

Lopeta sitten, kun itsestäsi siltä tuntuu. Mutta muista syödä hyvin, jotta masuasukkikin saa riittävästi ravintoa ja tarkkaile imetettävän lapsen painoa, eli että onko rintamaitoa tarpeeksi tujua. Mulla ei ollut ja lapsen painoa alkoi pudota, jolloin imetys oli pakko lopettaa.

Normaalisti etenevä raskaus ei ole este imetykselle. Ainoastaan siinä tapauksessa jos supistelun vuoksi kielletään esim. yhdyntä on syytä miettiä imetyksen lopettamista. Lapsi saattaa tosin itse vieroittua kun raskauden puolivälin tienoilla maito on usein tiukemmassa. Kannattaa käydä Maitolaituri.imetys.fi, sieltä löytyy lisäinfoa aiheesta otsikoilla tandemimetys.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Lopeta sitten, kun itsestäsi siltä tuntuu. Mutta muista syödä hyvin, jotta masuasukkikin saa riittävästi ravintoa ja tarkkaile imetettävän lapsen painoa, eli että onko rintamaitoa tarpeeksi tujua. Mulla ei ollut ja lapsen painoa alkoi pudota, jolloin imetys oli pakko lopettaa.

Mutta eihän yli vuoden ikäiselle tissi ole enää kovin iso osa kokonaisravinnosta, joten en silleen usko että lapsi laihtumaan alkaisi ottipa tissiä tahi ei ;) Ja musta tuntuu että maidontulo on jo vähenemään päin tästä raskaudesta johtuen... mutta annan vielä kun lapsi haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix3:
Normaalisti etenevä raskaus ei ole este imetykselle. Ainoastaan siinä tapauksessa jos supistelun vuoksi kielletään esim. yhdyntä on syytä miettiä imetyksen lopettamista. Lapsi saattaa tosin itse vieroittua kun raskauden puolivälin tienoilla maito on usein tiukemmassa. Kannattaa käydä Maitolaituri.imetys.fi, sieltä löytyy lisäinfoa aiheesta otsikoilla tandemimetys.

Kiitos linkistä, pitääpä tutustua! =)

Voi imettää ihan hyvin. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos lääkäri kieltäisi esim. yhdynnät niin luultavasti myös kiellettäisiin se imetys.

Itse imetin kolmatta odottaessa rv17 asti ja sitten lopetin. Tyttö oli tuolloin 2v4kk.