Imetys ja raskaaksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuume

Vieras
Jos olette imetyksen aikana tulleet raskaaksi niin onko teillä menkat jo olleet alkaneet vai niin, että menkoista ei ole ollut tietoakaan?! Meillä ollaan suunnittelemassa uutta lasta, mutta menkat ei ole alkaneet enkä kuitenkaan haluaisi lopettaa imetystä vielä sen raskaaksi tulemisen toiveissa...

Kahden ekan lapsen kohdalla ei kierto käynnistynyt ennen kuin olin kokonaan lopettanut imetyksen (eli jopa 1½ vuotta synnytyksestä pysyivät poissa). Kolmannen kohdalla menkat alkoivat, kun lapsi oli n. vuoden, vaikka imetin, ja sitten kohta olinkin jo raskaana =)

Meillä alkoi kuopuksen yritys, kun imetin vielä monta kertaa päivässä. Menkat oli tullu pari kuukautta (alkoi vuosi synnytyksen jälkeen). Pari kuukautta yritettiin näin, tuloksetta, sitten lopetin imetyksen ja heti seuraavasta kierrosta kävi tärppi. En sitten tiedä oliko tolla imettämisen lopetuksella se ratkaiseva vaikutus, vai olisinko raskautunut jo muutenkin. Kahdella muullakin kaverilla on kyllä käynyt samoin kuin mulla.

Joo mä luulen kans, että mulla alkaa menkat vasta kun lopetan imetyksen... Tosin saattais kyllä olla kierto kuitenkin jollain lailla "elossa", kun aina silloin tällöin tulee hieman menkkamaisia kipuja... Mut kiva tietää, että joku tullu raskaaksi ilman menkkojakin!
Lisää kokemuksia!

Mulla tyttö 1v 1kk eikä menkat ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen. Täysimetystä oli 6kk ja sen jälkeen osittain, nykyään ainoastaan yöunille mennessä ja öisin. Täytyy varmaan kokonaan lopettaa imetys, että voidaan toista lasta yrittää, ei haluttais kovin isoa ikäeroa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla tyttö 1v 1kk eikä menkat ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen. Täysimetystä oli 6kk ja sen jälkeen osittain, nykyään ainoastaan yöunille mennessä ja öisin. Täytyy varmaan kokonaan lopettaa imetys, että voidaan toista lasta yrittää, ei haluttais kovin isoa ikäeroa.

Mulla alkoi menkat pari kuukautta yöimetyksen lopettamisen jälkeen. Päivisin kyllä imetin usein, mutta uskon ton yöimetyksen lopettamisen laukaisseen kuukautiskiertton. Öisinhän niitä jotain hormoneja ilmesesti muodostuukin, jotka hiukan toimii "ehkäisijänä".

Yhteistyössä