Imetystä 7 kk, ei menokkoja synnytyksen jälkeen ja toinen vauva toiveissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuumeilija

Vieras
Eli onko mahdollista tulla raskaaksi kun olen imettänyt 7 kk ja menkat eivät ole alkaneet?? Onko ovista ilman menkkoja??? Oon netistä etsinyt tietoa, mutta kaikki imetyksen aikana raskautuneet ovat tulleet lähes heti 2 kuukauden sisällä raskaiksi ja olen etsinyt tietoa pidempään imettäneistä ja menkattomista :/ Onko kellään kokemusta tälläisestä???

toiset voi tulla raskaaksi vaikka heti ja kyllä, ovis tulee ennen menkkoja ja ovis tulee ilman menkkoja tietenkin ja jää tulemattakin ne menkat jos oviksen aikaan raskaudut :D

toisilla imetys ehkäisee (toisilla ei), mulla alkoi menkat vasta kun vauva oli 1v ja lopetin kokonaan imetyksen. yöimetykset lopetin puoli vuotta aiemmin eikä sillä ollut mulla mitää vaikutusta, mut toisillahan alkaa menkat heti jos imetysväli on enemmän ku 4h.

Mie tulin raskaaksi kakkosen ollessa n. 7kk vanha (tjsp., en muista enää, enkä jaksa laskea :D ) ja imetin, eikä mensuja ollu tullu. Kaksoset sain. Mensut olivat poissa yli 3 vuotta.

No mä täysimetin, eikä menkkoja synnytyksen jälkeen ollut näkynyt, ja raskaaksi tulin 3kk päästä synnytyksestä. Tartteehan siinä sen seksinharrastuksen osua sit just siihen oviksen kohdalle (eikä sen ajankohtaa voi mitenkään ennakoida kun ei menkkoja ole), ja meillä ainakin kävi aikas säkä, kun ei se sänkyelämä mitenkään aktiivista ollut silloin kun vauva oli ihan niin pieni, ja silti tärppäs! :D

Kiva juttu, että muutkin ovat pohtineet samaa :)
Onko kukaan teistä kokeillut tikuttaa ovista? Mä taidan kokeilla sellasta niin näkis, että tuleeko viivaa. Pitkä tikutus siitä tulee... Oon jotenkin kuvitellut, että ovista ei ole ilman menkkoja, mutta kai sekin sitten mahdollista on :/ Imetystä en haluaisi vielä lopettaa kun se on niin helppoa ja halpaa. Tarvii jatkaa "harjoituksia" ja jos onnistuu niin olen iki onnellinen!!

"Onko ovista ilman menkkoja???"

No tottakai voi olla. Kyllähän tämä asia pitäisi olla selvä jo yläasteen jälkeen!

Ensin tulee ovis. Jos munasolu hedelmöittyy, niin thats it. Jos ei, niin tulee menkat. Missä olitte biologian tunnilla?

Lotta: kyllä tiedetään, että ovis tulee ennen menkkoja, mutta kyse oli siitä tuleeko ovis sillon kun imetät ja ei ole ollut niitä menkkoja synnytyksen jälkeen!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mites sitten kun ootte saaneet plussan,niin ultrastako sitte LA on selvinnyt?

Mulle raskaus selvis vasta kun liikkeitä rupes tuntumaan! :D En osannut odottaa et olen raskaana, kun ei ollut oireita, eikä tosiaan menkkoja ollut näkynyt. Jopa liikkeitä luulin aluksi haamupotkuiksi, kunnes sitten kerran selällä maatessani mahanahka vaan tärisi kun liikkeitä tuntui, ja tajusin ettei se "haamu" kai sentään ihan noin saa nahkaakin liikkumaan... :D Tein testin, ja siitä sitten viikon päästä ultra kertoi että mentiin jo viikolla 22+5. Lääkäri sanoi silloin, että viikolla 20 asti ultralla raskaus pystytään laskemaan 3 pv tarkkuudella, mutta viikosta 20 eteenpäin ajassa voi olla +- viikko heittoa, vauvan kasvu kun on siitä alakaen kovin yksilöllistä. Mutta veikkaampa et mulla ainakin laskettu aika osui aika nappiin, kun tyttö syntyi viikolla 39+0 mitoin 3175/50cm.

Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija:
Lotta: kyllä tiedetään, että ovis tulee ennen menkkoja, mutta kyse oli siitä tuleeko ovis sillon kun imetät ja ei ole ollut niitä menkkoja synnytyksen jälkeen!!!!!

Joskushan ne menkat alkaa. Eli jos sitten sattuu siihen ekaan ovikseen natsaamaan niin voi tulla raskaaksi. Mutta jos ja kun se eka ovis raskauden ja synnytyksen jälkeen tulee, niin tulee myös menkat (ellei ole siis tullut raskaaksi). Ja se voi tapahtua myös imetyksen aikana.

me haluaisimme myös toisen ja nyt on kohta 2 viikkoa esiintynyt ILTApahoinvointia, mutta en ole oksentanut.. En uskalla luottaa siihen, että se olisi raskausoire. Pelkään tehdä raskaustestiä, mitä jos se näyttää negatiivistä? Ja juu tiedän, suotta murehdin. Ja ymmärrän kyllä "oikeasti" lapsettomia, mutta murehdin silti.

Gekkolisko: Eikä! Mä luinkin jostain, että usein juuri imettäjille käy kuten sinulle, että saa tietää vauvasta vasta kun tuntee liikkeitä!

Vierailija: Oot ihan oikeassa tossa asiassa, harmi vaan kun sitä ei koskaan tiedä millon ne menkat päättää ilmaantua ; )

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
me haluaisimme myös toisen ja nyt on kohta 2 viikkoa esiintynyt ILTApahoinvointia, mutta en ole oksentanut.. En uskalla luottaa siihen, että se olisi raskausoire. Pelkään tehdä raskaustestiä, mitä jos se näyttää negatiivistä? Ja juu tiedän, suotta murehdin. Ja ymmärrän kyllä "oikeasti" lapsettomia, mutta murehdin silti.

Rohkeasti vaan testiä tekemään! : ) Toivottavasti siellä olisi vauva kyydissä!

Mulla oli neljä ovuloimatonta kiertoa imetyksen aikana. Tämän päättelin tikutusten, kiertojen epäsäännöllisyyden ja tuntemusten perusteella. Viidennessä ovuloin, joka tarkistettiin ultralla. Tämän myös tunsin tosi selvästi. Siihen tulinkin raskaaksi. Kakkonen sai alkunsa siis esikoisen ollessa 1v4kk. Nyt kolmas haaveissa, mutta mitään merkkejä ei hormoonitoiminnan alkamisesta ole. Vauva 10 kk.

Yhteistyössä