imetys ja pureminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tää imettäminen on ollut ihan kamalaa siitä lähtien kun yläetuhampaat puhkesi. Puremisen kesti vielä kun oli vaan alahampaita. Yritän aina sanoa vauvalle napakasti "ei" ja otan rinnan pois suusta mutta eipä se tunnu tehoavan.

Mitä kannattaisi tehdä? En olisi halunnut vielä lopettaa imettämistä mutta se alkaa olla sietämätöntä. Toinen ongelma on se, että vauva ei huoli korviketta. Ikää vauvalla 8kk. Olisiko kellään hyviä neuvoja?

esikoisella auttoi se että imetyksen lopetti siltä kerralta puraisuun. tissi piiloon, torumiset ja lapsi pois sylistä.
kuopukselle ei meinannut auttaa mikään :kieh: ajan kanssa meni ohi ja ehkä eniten auttoi se kun karjaisin tosi lujaa aina kun puraisi. jos vaan älähdin niin poikaa nauratti.

Mä sanoin ei, ja lopetin imettämisen joka kerran siihen puremiseen. Asiaan palattiin vasta seuraavalla "istunnolla". Aika pian se tehosi.

Anna nokkiksella tai pullolla vettä jos pelkäät ettei lapsi saa tarpeeksi nestettä sillä välin kun yrität saada asian menemään perille.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
esikoisella auttoi se että imetyksen lopetti siltä kerralta puraisuun. tissi piiloon, torumiset ja lapsi pois sylistä.
kuopukselle ei meinannut auttaa mikään :kieh: ajan kanssa meni ohi ja ehkä eniten auttoi se kun karjaisin tosi lujaa aina kun puraisi. jos vaan älähdin niin poikaa nauratti.

meilläkin esikoinen lopetti puremisen jossain vaiheessa mutta tämä kakkonen vaan nauraa vaikka kiljaisen kuinka kovaa...

Alkuperäinen kirjoittaja aamun koi:
Mä sanoin ei, ja lopetin imettämisen joka kerran siihen puremiseen. Asiaan palattiin vasta seuraavalla "istunnolla". Aika pian se tehosi.

Anna nokkiksella tai pullolla vettä jos pelkäät ettei lapsi saa tarpeeksi nestettä sillä välin kun yrität saada asian menemään perille.

vesi kyllä menee nokkamukista mutta korvike ei sitten millään

Eipä se pieni taida tajuta naskaliensa voimaa, eikä välttämättä edes tarkoita puraista. Unohtaa vaan että ohos, hampaathan ne tässä!

Mun poika puraisi aina joskus, mutta koetin olla reagoimatta, ettei puremisesta tulisi hauskaa leikkiä, jolla saa äidin kiljumaan hauskasti. Meni ohi aika pian ja opinpahan siinä säilyttämään naamani peruslukemilla, se on taito josta nyt uhmaikäisen kanssa on hyötyä.

Sama täällä :wave:

Poitsu 9kk on vielä jotenki tosi jämäkkä ja vahva, että muutaman kerran olen kiljassu ihan kunnolla... Jokohan tossa parin kuukauden päästä vois alkaa juottamaan tavallista maitoa... Siihen asti ollaan tissit verillä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja zarian:

Poitsu 9kk on vielä jotenki tosi jämäkkä ja vahva, että muutaman kerran olen kiljassu ihan kunnolla... Jokohan tossa parin kuukauden päästä vois alkaa juottamaan tavallista maitoa... Siihen asti ollaan tissit verillä :kieh:

Verillä? Ei hiivatissa....

Eikö tosiaan auta edes se että lopettaa imettämisen puraisuun?

Mulle neuvottiin että lapselta heti sieraimet tukkoon jos puraisee. Ite en kokeillut kyseistä tapaa ku ei ekan kerran jälkeen enään purrut, mutta neuvonantaja oli kuulemma ite kokeillut ja sano että oli tehonnut eikä sen jälkeen enään purrut.

Alkuperäinen kirjoittaja zarian:

hui! koitetaan kestää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulle neuvottiin että lapselta heti sieraimet tukkoon jos puraisee. Ite en kokeillut kyseistä tapaa ku ei ekan kerran jälkeen enään purrut, mutta neuvonantaja oli kuulemma ite kokeillut ja sano että oli tehonnut eikä sen jälkeen enään purrut.

kuulostaa aika hurjalta keinolta.

Yhteistyössä