Imetys ja vauvan pureminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja au
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

au

Vieras
Miten tuon saa loppumaan? Ihan viittä vaille imetystä lopettamassa, kun 8kk ikäinen on saanut jo ylös neljä hammasta ja alas kaksi. Puree sitten ihan kunnolla, eikä auta mikään. Kaukana rentoutumisesta imetyshetket, kun koko ajan täytyy haukkana vahtia, että koska lopettaa imemisen ja iskee naskalit kiinni. Eikä mitään älliä vielä vauvalla, että sattuu, nauraa vaan kun kiljaisen.

Minun pojalla oli tuo kausittaista, pari päivää puri ja sitten lopetti, muutama viikko ja taas saattoi ruveta puremaan. En tiedä mikä auttaa, minä jos esim. kiljahdin kivusta niin poikaa rupesi vain naurattamaan :D

Silloin kun puree, otat rinnan pois ja laitat paidan kii. Tissiä ei silloin enää saa. Vasta 15-30 min päästä uudelleen- äkkiä oppii että maitohanat menee kii jos puree.

[QUOTE="neiti";23607240]Kokeile itkeä? Sen vauva ymmärtää, että olet surullinen.[/QUOTE]

Juu ei. Ensin vaan nauraa, sitten alkaa repiä silmiäni ja lopulta purskahtaa itsekin itkuun. Ei puhettakaan että osaisi yhdistää puremiseen surun ja tuntisi jotain empatiaa että enpä enää pure.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23607256:
Silloin kun puree, otat rinnan pois ja laitat paidan kii. Tissiä ei silloin enää saa. Vasta 15-30 min päästä uudelleen- äkkiä oppii että maitohanat menee kii jos puree.

Huoh, tätä kai sitten. Ei olisi oikein aikaa pelata tuon imetyksen kanssa, kun on vanhempiakin lapsia. Tämä on ensimmäinen meillä jolla on näin paljon hampaita näin pienenä.

Mulle nlan täti ohjeisti, että kun vauva puree, kannattaa kokeilla napata häntä (hellästi) nenästä kiinni jotta vaavi päästäisi irti. En itse koskaan joutunut kokeilemaan kun omallani hampaat tuli tosi myöhään.

Mä kiellän puremasta ja nostan hetkeksi lattialle istumaan, pois rinnalta. Meillä on auttanut.

Pureminen liittyy yleensä just hampaiden tulemiseen, helpottaa kun hampaat on puhjennu.

Mä lopetin imettämisen sen puremisen takia, lapsi oli 8kk.

Ja muuten, kannattaa opettaa lapsi huoneenlämpöiseen korvikkeeseen, pääsee tsiljoonasti vähemmällä...