Imetys ja pieni ongelma :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo

Vieras
Vauva on nyt 9kk, eikä huoli pulloa, kuppia, ei mitään muuta kuin rintaa. Jos sille tarjoaa kuppia tai pulloa, niin alkaa yökkiä ja irvistellä. Ei pääse minnekään, kun aina pitää olla tissi ojossa. Jossain vaiheessa söi pulloa kerran viikossa ilman minkäänlaisia ongelmia, mutta sitten yhtäkkiä lopetti (n. 4kk iässä) eikä ole sen jälkeen pulloa huolinut. Kuinka mä saan vauvan totutettua muuhun(joka päivä 2kk ajan oon yrittäny pulloa, ja mukia tarjota, ja molempia kaikkia erilaisia)?

Vauva on jo niin iso, että pärjää kyllä ilman maitoa muiden ruokien turvin sen aikaa kun olet poissa. Eikä varmaan kaipaakaan tissiä kun äiti ei ole kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja gina:
miksi et voi jatkaa imetystä?Olen imettänyt lapsiani n.vuoden ikään asti ja molemmat lopettivat imemisen itse ja siirtyivät suoraan nokkamukiin.

Jos olisi siihen rinnalle joku, jota voi tarjota, että pääsisi edes päiväksi jonnekin :| Imettää kyllä aijon vielä jonkun aikaa, luultavasti noin vuoden ikään.

"Ei pääse minnekään kun aina pitää olla tissi ojossa." Minne sun sit pitäisi päästä? Ei toi vaihe enää kauan kestä, joten miksi et imettäisi vielä muutaman kuukauden? Tsemppiä & jaksamista!!! Oletteko kokeilleet niin, että joku muu kuin äiti tarjoaa pulloa? Huolisiko isältä?

Alkuperäinen kirjoittaja x:
"Ei pääse minnekään kun aina pitää olla tissi ojossa." Minne sun sit pitäisi päästä? Ei toi vaihe enää kauan kestä, joten miksi et imettäisi vielä muutaman kuukauden? Tsemppiä & jaksamista!!! Oletteko kokeilleet niin, että joku muu kuin äiti tarjoaa pulloa? Huolisiko isältä?

Ei huoli keneltäkään pulloa :( Enkä oo nyt kokonaan imetystä lopettamassa.

Maitotuotteisiin voi alkaa totutella n. 10 kk:n iässä, hapanmaitotuotteista aloittaen. Sulla ei ole enää pitkä matka siihen, joten jaksa muutama viikko. Ja kuten joku aikaisemmin totesi, niin vauvasi on jo niin iso, että pärjää jonkun aikaa toisen hoivissa ilman imetystäkin kun syö jo muutakin ruokaa.

Meillä oli sama meininki, mutt sitt meidän äiti oli löytänyt sellasen nuk pullon, missä oli nokkamukin nokka tosi pieni ja litteä.. Annoin sen ensin leluksi, ja laitoin tipan vettä: niin että periaatteessa sitä vettä ei välttämättä suuhun asti edes saanut, mutt jos vahingossa kallisti, sai sieltä tipan tai pari. Neiti sitt sitä nokkaa nirhes hampaillaan vaan ja hiero ikeniinsä ja katteli, eikä heittänytkään pois eikä alkanut kukomaan kun mä en sitä sille tarjonnut vaan annoin pitää huvijuttuna. Nyt se on ollut vajaan kuukauden käytössä, ja se joi ekan kerran siitä oikein imemällä maitoa juuri pari päivää sitten.. Tosin, vain pari imua, mutta kuitenkin. B) Ja vesimukina se tykkää pitää sitä rattaissa, ei ime, mutt hörppii siitä huvin vuoksi. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa. =)

Yhteistyössä