Imetys ja painon putoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mari

Jäsen
02.06.2004
548
0
16
Kuinka hyvin muilla on paino pudonnut imetyksen aikana? Tarkoitus ei ole mitenkään erityisesti laihduttaa imetysaikana, syödä järkevästi ja harrastaa liikuntaa jonkin verran. Synnytyksen jälkeen paino on varmaan siellä 70kg hujakoilla, pituutta on 160cm.

Minä olisin esikoisen vauva-aikana väittänyt, että imetys vie kiloja hyvinkin, mutta totuus taisi olla, että paino tippui sen takia, että kävin joka päivä pihalla kävelyllä ja lykkimässä vauvaa päikkäreiden ajan vaunuissa ympäriinsä. Liikunta siis ne kilot taisi viedä, sillä kuopuksen aikana en tietenkään enää päässyt samalla tavalla pihalle vaunuja lykkimään eikä imetys vienyt varmaan kiloakaan. Ei mulla paino kyllä noussutkaan vaikka söin aikas tavalla.

Mulla paino putosi aiempien imetysten aikana siten, että imetyksen loputtua olin samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Paino putosi siis pikku hiljaa, mutten myöskään laihtunut jos vertaa siihen mitä olin ennen raskautta (joskaan silloin ei siihen ollut tarvettakaan). Enkä silloin katsonut kummemmin, mitä suuhuni pistin saati harrastanut liikuntaa.

Nyttemmin, kolmannen raskauden jälkeen taas imetän, mutta olen jo huomannut, ettei se paino enää niin vaan lähdekään, vaan vaatii jo kovaa työtä! Ikähän sen tietysti tekee - sekä se, että raskausaikana taisi tulla mässäiltyä ihan liikaa herkkuja. Nyt sitten tarkkaillaan ahkerasti syömisiä ja harrastetaan kuuliaisesti liikuntaa.. Eiköhän se siitä!!

Ensimmäiseltä putos imettäessä painoa, eli pääsin lähtölukemiin. Nyt
eokuussa olen saanut vauvan ja imetän ja ei vaan millään paino laske. En tiedä, ikäkö vaiko hormoonit vaikuttaa. Kadehdin äitejä , joiden läskit niin helpolla ku imettämällä sulaa.
Parikymmentä kiloa on kova sana saada pois. Saa nähdä, saako kesään mennessä. :ashamed:
eli ei niin varma keino päästä kiloista joita raskausaikana kertyy.

mä vasta 21v ja molempien lasten imetysten aikana ei paino tipunut lainkaan. esikoisen imettäessä nousi kun mässäilin niin paljon. nyt toisen kanssa oon laihduttanut. eli jumpannut ihan kotona ja yrittänyt laskea kaloreita että tulisi noin 1800 kaloria syötyä. joo olisi se hienoa kun paino vain tippuis kun imettää

Minä olen imettänyt nyt viisi kuukautta ja paino on pudonnut kymmenisen kiloa. Tahtoisi tippua vieläkin, mutta jo nyt ollaan alle lähtöpainon. Alan olla huolissani painosta, ei saisi tippua enää, etten joudu lopettamaan imetystä.

Kun imetin kakkosta, paino tippui 6 kk:n aikana 10 kiloa, enkä harrastanut liikuntaa, en sitten juuri ollenkaan.
Nyt on juniori 3 viikkoinen ja imetän.. saa nähdä, painoa jäi 10 kiloa ylimääräistä, joten ei ois pahitteeksi vaikka tippuis taas =)
Tosin nyt yritän ottaa avuksi myös sen liikunnan.. tää joulunalus aika on vaan huonoa aikaa painon kyttäämiseen, varsinkin kun on perso suklaalle :p

mulla ei paino pudonnut ollenkaan imetyksen aikaan. Vasta sitte ku lopetin imettämisen, aloin liikkuu enemmän ja tarkailla syömisiäni paino tippu 5 kk:ssa 17kg.

Yhteistyössä