imetys ja paikkarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Kuinka moni on imetysaikana käyttänyt paikkareiden ohjeita? ootteko kiltisti jaksaneet oottaa sinne kun lapsi on sen 4 kk vai ootteko aloittaneet jo aiemmin? Itseäni ahistaa ajatus, että pitäis olla ainakin se 4 kk lapsen syntymän jälkeen laihduttamatta, kun ylipainoa on sen verran, että haluisin niistä äkkiä eroon....
Voisikohan sitä tehdä niin, että kun vauva syntyy, niin keventää ilman pisteitä ja mitään kalorin laskemisia ja yrittää syödä terveellisesti. Onko moni tehnyt niin ja kuinka hyvin laihduitte??

Mä oon laskenu pisteitä nyt 7 viikkoa ja imetän. Maitoa on ihan hyvin riittäny tytölle (7kk). Täysimetyksellä jos alat pisteilemään, niin lisää 10 pistettä ja osittaisimetyksellä lisäät 5 pistettä omaan pistemäärään. Mulla on 5 kiloa lähteny ja ainakin toiset 5 vielä edessä.

Mä menin paikkareihin kun vauva täytti 4kk ja laihduin aluksi tosi hyvin. Nyt imetys on jo loppunut ja laihdutusvauhtikin hiipunut sen myötä. Kai sinne voi mennä jo aikaisemminkin, mut mä en ois ainakaan jaksanut yhtään ennen sitä, kun meillä yöt oli niin rikkonaisia enkä jaksanut panostaa mihinkään kunnolla. Vasta sitten mulla oli sellasta henkistä puhtia siihen. Mut kukin omalla tyylillään ja jos tuntee et jaksaa niin mee hakemaan paikkareista ohjeet. Muistaakseni jos vauva on täysimetyksellä saa syödä 10 p. per päivä enemmän, jos osaimetyksellä 5p. päivässä enempi.

Eihän siitä mitään haittaa oo kun jätät vaan karkit, sipsit ym TODELLA lihottavat pois ja syöt vaan normaalia ruokaa sen kummempia miettimättä miten paljon kaloreita tulee, kyllä luulis laihtuvan..
Ja muista juoda tosi paljon vettä! Mulla maidon tulo loppu kun en juonu tarpeeks..

Mä tilasin sen painonvarijoitten cd ja sen avulla on nyt 10kg lähtenyt.
Meillä poika nyt 4kk ja 1vk ja olen ollut tällä painonvartijoiden "kuurilla" nyt 6viikkoa.
Edelleen tulee hyvin maitoa. Laihduttaminen ei ainakaan minulla ole vaikuttanut maidon tuloon.Vasta viikko sitten olemme aloitelleen pojan kanssa kiinteiden ruokien kanssa, tähän asti pelkällä rinnalla.
Pitää vain juoda hyvin ja syödä monipuolisesti, niin uskon, että maito riittää.

Yhteistyössä