imetys ja kilojen kariseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttö84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän imetys nyt sinänsä ole mikään laihdutuskeino. Outoa, että niin monilla on käsitys sellaisesta.
Mutta imetys on verrattavissa liikuntaan, kulutusmuoto, joka siis polttaa kaloreita. Ja vielä suht helppo sellainen, jos vaikka vertaa 5-10 km:n juoksulenkkiin... ;)
Mutta laihduttaessa on loppujen lopuksi otettava huomioon syömisen ja kulutuksen suhde. On siis ihan sama imetätkö usein, jos syöt enemmän kuin kulutat. Pelkkä imetys "liikuntana" ei välttämättä takaa painonpudotusta, varsinkin jos tykkää napsia herkkuja.

Itselleni tuli raskauskiloja lähemmäs 30 ja nyt 9 kk synnytyksestä jäljellä on 2 kg. Olen normaalipainoinen (58 kg). Imetykseen ohella, painonputoamiseen on tarvittu jonkin verran liikuntaa ja oikeat ruokailutavat. Säännöllisillä ruoka-ajoilla on ollut mielestäni suuri merkitys. Näin ei tule vedeltyä koko aikaa välipaloja ja välipalan välipaloja, korvattua nälkää jollain leivällä tms. "lihottavalla".

Valitettavasti olen herkkuhiiri, ja vaikka syön pieniä määriä herkkuja kerrallaan/pvässä, niin jo 2½ viikon karkkitauon jälkeen paino tipahti kuin itsestään 3-4 kg. Suklaapatukoissa on yllättävän paljon kaloreita, eikä pelkkä imetys ja kotityöt riitä kumoamaan niiden tuomaa ylimääräistä... :/
Eli enemmän vaan liikkumista ja vähemmän herkuttelua... :)

Mulla ei kyllä nyt ole yhtään tippunu paino sen jälkeen kun vauva synty ja siitä on jo 5kk aikaa.(Painoa tuli raskausaikana reilu 10kg.) Edellisellä kerralla kun oli painoa koko raskauden aikana kertyny vain vähän alle 4kg ni synnytyksen jälkeen painoin mitä ennen raskautta ja sit imetyksen aikana tippu heti pienessä ajassa muutama kilo. Että ei se imetys aina vaikuta. Mistähän seki johtuu??

Tungen lusikkani tähänkin soppaan vaikken ole imettänyt tippaakaan. (Lääkitys esti sen.)
Mulle tuli raskauden aikana lisää 25kg ja nyt, kun vauva on 8kk niitä on lähtenyt 19kg.
Olen syönyt säännöllisesti kunnollista kotiruokaa, herkutellut joka viikko.
Olen katsonut etten ihan kaikista rasvaisinta ruokaa syö, sokereista en ole välittänyt, niitä on mennyt. :p En varsinaisesti lenkkeile, käyn kävelyillä koiran ja lasten kanssa.
Tykkään kuivasta siideristä ja punaviinistä, joten niitäkin on tullut nautittua. Ihan normaalia elämää siis olen viettänyt.

Ihan sillä vaan laitoin kommenttini, että näinkin voi laihtua. Olen jostain lukenut, että täysimetys kuluttaa 500 kaloria päivässä. Onko ihan puppua?

Lihoin 20 kg raskauden aikana, lapsi on nyt kuus kuukautta ja 15 kg on lähtenyt. Täysimetän ja syön ihan tavallista kotiruokaa - lisäksi vähän liian paljon suklaata :ashamed:. Liikun joka päivä vähintään puoli tuntia, yleensä enemmänkin. Muutosta synnytystä edeltävään aikaan on säännölliset ruoka-ajat ja aamupuuro. Tuntuu että niiden myötä paino on lähtenyt putoamaan, ei imetyksen vuoksi.

Onko tosiaankin totta, että raskaus kuluttaa 500 kcal päivässä?

mulle tuli raskausaikana noin 15kg lisää painoa.osastolle mulla jäi 10kg ja nyt reilu 2kk synnytyksen jälkeen painan melkeen 10kg vähemän ku enen raskautta.enkä varsinaisesti ole laihduttanut.vauvan kans käyn päivitäin lenkillä ja syön normaalisti,mutta ei mitään kummempaa..mutta on sitä mistä puottaki =)

Normaalipainoinen olin ennen raskautta. Painoa tuli n. 10 kg ja kuukausi synnytyksen jälkeen oli alle lähtöpainon. Täysimetin 2 kk, sen jälkeen osittain. Paino lähti ihan itsekseen, mitään kuureja ei tarvinnut pitää. Kävelylenkille lähdin hiljaksiin heti kotiuduttua (sektio) ja n. 6 vk synnytyksestä palailin varovasti jumppailemaankin. Mitä ilmeisemmin kovin yksilöllistä tuo lähtöpainoon palautuminen ja välillä itseäni mietityttää että puhutaanko liikaakin imetyksen karistavan liikakilot...