imetyksestä ja raskaaksitulemisesta

  • Viestiketjun aloittaja laaaaalaa
  • Ensimmäinen viesti
laaaaalaa
Imetän reilun vuoden ikäistä esikoistamme ja haaveilemme vauvasta. Mitään ei ole kuulunut vaikka olemme yrittäneet jo pari kuukautta, tai no, siis VASTA pari kuukautta, mutta nyt mietinkin että voiko tuo imetys estää minua tulemasta raskaaksi? ennenhän sitä pidettiin melkeinpä ehkäisykeinona.. tietäiskö joku
 
Imetys tietysti vaikuttaa hormonitasapainoon, mutta jos menkat on säännölliset eikä kierto hirveän pitkä, uskoisin, ettei imetyksellä ole juurikaan vaikutusta raskautumiseen enää tuossa vaiheessa. Imetätkö hyvin monta kertaa päivässä?
Eikös sitä sanota, että ensimmäiset 6 kk imetys toimii jonkinlaisena ehkäisynä, mutta vain jos vauvaa täysimetetään eikä menkat ole alkaneet.
Tähän tietysti joku tulis lisäämään, että voihan raskaaksi tulla vaikkei menkat olis alkaneetkaan, joten laitan sen tähän itse.
 
laaaaalaa
imetän enää vain n.kerran päivässä,eli sen puoleen ei pitäis olla kai haittaa.. mut kyselen vaan kun toivon niin kovasti pikkuista että haluan tehdä kaikki asiat otollisiksi sen kannalta. En luovu vielä imetyksestä tämän takia, ei meillä niin kiire ole.

kiitos miksu kun vastasit :hug:
 
aa-tyyppi
Minulla kesäkuussa syntynyt vauva. Menkat alkoi reilu kk synnytyksestä ja samaan aikaan alkoi myös yrittäminen. Ei vaan ole tärpännyt ja kohta vuosi mennyt. Imetän 5 kertaa päivässä ja pari kertaa myös öisin. Tuota yöimetystä pidän syynä, mutten henno toista vierottaa, kun on sille niin tärkeää, eikä se minua haittaa/rasita yhtään, kun vierekkäin nukutaan. Harmittaa vaan, kun ei tärppää. Aikaisemmin on tärpännyt 1-2 kierrosta...
 

Yhteistyössä