Imetyksestä asiaa: Imetyksen jälkeen, mitäs nyt?

Ei ehkä paras otsikointi, mutta lopetin imetyksen vajaa pariviikkoa sitten.
Lopetus tapahtui parin päivän aikana hiljalleen, eikä sen jälkeen olekkaan ollut tunnetta että maitoa olisi ollut, saati sitten noussut.
Muutamia tippoja on kyllä välillä tullut, mutta ei sen kummempia.

Tänään sitten, aamulla heti heräämisen jälkeen tuntuu toinen rinta kummalle, vähän kun olis nännin alueelta kosketusarka, sattui ehkä jopa jos lapsi sattui siihen osumaan.
No siinä sitten päätin tutkailla asian, että mistä kipeä jne. ja kas, rinnasta tulee maitoa (paremminkin melko väritöntä kun valkoista) kun ihan hintsusti puristin, ja nyt tuli enemmän kun sen muutaman tippaa, ihan valumalla.
Tuntu sitten jotenkin että se "kipu" lähti kun vähän sitä maitoa tuli joten lypsin käsin vähän, varmaan muutaman millin.
"kipu" ja kolotus hävisi, mutta palasi muutaman tunnin päästä. Tein saman kun aijemmin, eli lypsin muutaman millin pois.
Siitä lähtien onkin sitten paita vähän kostunut, muutamasta tipasta lähinnä. Nyt sitten kun koskettaa niin vähän sattuu, siis tuohon nännin alueelle ja paitakin sitten äsken ihan vallan otti ja kastui, ei nyt paljoa mutta vähän kuitenkin vuotaa maitoa.
Mulla ei koko imetysaikana ollut ongelmaa vuotavien tissien kanssa, paitsi silloin kun maidonnousu synnytyksen jäkeen lähti käyntiin.
Tää rinta on ollu mulla se paremmin maitoa tuottava ja suihkutissi. Toinen olikin vähän hiljasempaa sorttia.

Jäin vähän siis miettimään että onko tää ihan normaalia, vaiko jotain tulehdusta pukkaamassa vai mitä ihmettä :/
Saikohan tuostakaan mitään selvää..
 
Normi
Ihan normaalilta kuullostaa. Itselläni tuli myös imetyksen lopetettuani (jonkin ajan kuluttua) ihan tajutonta särkyä toiseen rintaan. Jouduin oikein lypsämään maitoa pois, sitä ei tosin tullut kuin muutama milli, mutta tuolla olo helpottui.
 
loppuu pian
Kysyin juuri samaa asiaa neuvolassa. Maidontulon loppuminen voi kuulemma kestää pari viikkoa. Itse olen iltaisin suihkussa lypsänyt käsin pahimmat tukokset. Mulla on nyt kolme viikkoa takana eikä enää paita kastu.
 
hei
Mulla tuli noin kanssa ja vedin pumpulla tissit tyhjäksi. Se oli siinä sit. Kaksi viikkoa viimeisestä imetyksestä kuin tuo tuli ja sen koommin ei ole maitoa tisseistä tullut (no jos OIKEIN kovaa puristaa, toisesta voi vielä tulla hiukka, mut eipä juuri).
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja P u P u:
Huh, kiitos vastauksista arvon naiset :flower:
Huojentavaa kuulla että on ihan normaalia. Kerkesin jo ajatella teis mitkä alkavat ja muhivat tulehdukset :x
No vaikea sanoa, kun tälleen kirjotuksen perusteella arvioi, mutta mulla tuo oli semmonen, että pelästyin tulehduksen olevan ovella. Kyllä se siis sitäkin voi merkitä. Joten siksi vedin IHAN tyhjäksi asti pumpulla.

Ja vaikka ne ei mitenkään ylitäys ollukaan ennen tuota, kylläpä tuli parempi olo. :D Ja tosiaan, koska edellisestä imetyksestä oli silloin 2 viikkoa, eipä tuo maito tuosta enää nousuun lähteny eli ei täyttyny enää uudestaan, vaikka tyhjensinkin kokonaa. :)
 

Yhteistyössä