Imetyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi-Kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi-Kana

Aktiivinen jäsen
18.02.2005
2 135
0
36
Turun seutu
Ensimmäistä kertaa mun mielestä imetys on mukavaa ja onkin sujunut ihan ok. Mutta. Vähän väliä maito loppuu kesken, mutta vain iltaisin ennen yöunia. Annan vauvan olla rinnalla niin usein kun haluaa, syön hyvin, yritän muistaa juoda hyvin, lepään aina kun voin (mikä ei sattuneesta syystä kyllä ole kovin usein)... Maitoa en juo, oluesta en pidä. Milläs saisin maitoa tulemaan enemmän???

mä join imetysteetä ja se auttoi vähän.mut taitaa olla enemmänkin uskomuksesta kyse että luottaa paremmin itteensä ja siksi heruu.

mä aloin nauttia noi 3-4kkn imetyksestä kun lapsi otti enemmän kontaktia. ja alkuun sattui niin paljon.ja noina aikoina uskalsin jättää rintakumin pois... nyt viikko sitten lopetin ja haikea olo :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Jos nuo kikkakolmoset eivät auta, on olemassa ihan lääkekuurikin maidon lisäämiseksi- mä olen sellaisen syönyt.

Millä perustein semmosen mahtais saada?
Jaa, sen kun tietäis. Mä oon kahden nuoriman lapsen jälkeen kinunnut sitä, mutta en ole saanut. Sitä kun ei ole nykyään tapana jurikaan määrätä, sanoi lääkäri. Jepjep, siihen ne imetykset sitten tyssäsivätkin. :kieh:

Miten pitkään sinulla on tälläinen tilanne ollut, että maito tuntuu loppuvan? Jaksaako vauva imeä "tyhjää" rintaa? Meillä ½-vuotias poikamme lupsuttelee ihan mielellään illallakin välillä varsin tyhjän tuntuista rintaa ja näin tilailee lisää maitoa. Jonkun päivän kuluttua rinnat ovat taas täydemmän tuntuiset ja maitoa tuntuu virtaavan enemmän. Jossain vaiheessa imetystä maidon tulo on aika hyvin sopetutunut vauvan tarpeisiin eikä sitä kerry kovasti "ylimääräistä". Ehkä sullakin näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski:
Miten pitkään sinulla on tälläinen tilanne ollut, että maito tuntuu loppuvan? Jaksaako vauva imeä "tyhjää" rintaa? Meillä ½-vuotias poikamme lupsuttelee ihan mielellään illallakin välillä varsin tyhjän tuntuista rintaa ja näin tilailee lisää maitoa. Jonkun päivän kuluttua rinnat ovat taas täydemmän tuntuiset ja maitoa tuntuu virtaavan enemmän. Jossain vaiheessa imetystä maidon tulo on aika hyvin sopetutunut vauvan tarpeisiin eikä sitä kerry kovasti "ylimääräistä". Ehkä sullakin näin?

Tää meidän tapaus ei ole ihan noin yksselitteinen.. Tää vaivaa vaan iltaisin ja annan kyllä lupsutella tyhjää rintaa ihan mielinmäärin! Mutta,kun ei tuu masu täyteen siitä niin ei tuu uni! Eli pakko antaa lisämaitoa että päästään yöunille.. Yöllä rinnat ovatkin sitten ihan piukassa, kun vauva on heruttanut illalla sitä niin hyvin.

Pystyisikö päivän aikana tai yöllä kertynyttä maitoa pumppaamaan vauvalle, jota voisi sitten antaa illalla? Jännää, että iltaisin maidontulo "tyssää".. Upeata kuitenkin, että muuten maitoa virtaa :) Pääasia kuitenkin on, että vaaviliini saa massun täyteen, joten älä kanna huonoa omaatuntoa lisämaidosta, ethän :hug:

Minkä verran teillä menee sitä lisämaitoa kerralla? Minä ehdottaisin, että yrittäisit vähentää sitä lisämaidon määrää. Että antaisit sitä mahdollisimman vähän. Sitten taas vähän ajan päästä annat tissiä.

Homma toimii paremmin, jos vaika kirjoitat muistiin minkä verran lisämaitoa on mennyt ja sitten seuraavana iltana annat taas vähän vähemmän. Ja jos vauva tuntuu olevan nälkäinen, annat sitten lisämaidon jälkeen taas tissiä. Maitoa erittyy kokoajan lisää, jo puolentunnin päästä imetyksestä rinnoissa on uutta maitoa.

Tässä hommassa tarvitaan kärsivällisyyttä, mutta itse oon ainakin sitä mieltä, että se kannattaa!!! :)

juo, juo ja enemmän juo: eli vauva voi yhdellä imemiskerralla herutella SINULTA nesteitä jopa litran vaikka se vauvan saama maitomäärä olisi parikymmentä millilitraa. ei väliä mitä juot, vettä, mehua, mehukeittoa, limpparia mitä vain mitä tekee mieli!!!

Yhteistyössä