Imetyksestä tyhmiä kyselen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pettiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pettiina

Vieras
Semmosta mietin kun nuorempi on 5,5 kk ikäinen ja syö imetyksen ohella kiinteitä. Imetyshän on sen myötä vähentynyt mutta mietin nyt, että sen mitä lapsi vrk aikana rinnalla on, niin saahan se sen riittävän määrän maitoa vai pitääkö mun alkaa antamaan lisäksi korviketta? siis varmaan typerä kysymys, mutta ensimmäinen lapsi oli pullolla eikä sillä ole aiempaa kokemusta ennen kuin nyt tämän pienimmän kans. Vedestä tuntuu kovasti tykkäävän ja joskus oon koittanu korviketta antaa mutta se ei tunnu uppoovan =)

riippuu tietenki siitä haluatko imettää vai et. Jos haluat sen jatkuvan niin älä anna korviketta vaan lisää tissiä. Jos menee liian vähän niin vähennä kiinteitä.

Kyllä sun oma maito riittää jos vielä ihan reilusti imetät. Anna vettä ruokajuomana ja janojuomaksi. Turha niiden korvikkeiden kanssa on alkaa läträämään jos omaakin maitoa tulee.

ei imetyksestä oo tyhmiä kysymyksiä, pääasia on ettei luovuta kysymättä ;)

Ei meillä oo kummallekkaan annettu korviketta missään vaiheessa, antaa edelleen olla rinnalla minkä haluaa - ihan ennen ruokaa en antais jotta sosekkin uppoo - niin saa kyllä sen minkä tarvii.

Ja tosiaan ennen vuoden ikää se maito on se pääasia - soseita siinä sivussa opetellaan syömään, vuoden jälkeen ne soseet näyttelee sitten pääosaa.

(ja aina mun sanoihin tullaan sanomaan että puhun höpöjä; voitte painuu sitten neuvolaan ja ravintoterapeutille sanomaan että ne antaa vääriä ohjeita...)

Samoilla linjoilla Hyökkäysvaunun kanssa.
Muistat vaan näin helteillä tarjota tarpeeksi rintaa (ja juoda itsekin tarpeeksi), tässä vaiheessa se rintamaito on parempi janojuoma kuin vesi, sillä siitä maidosta vauva saa myös muita ravintoaineita vaikka kiinteitä sitten menisikin vähemmän kuin yleensä.

Meillä lapsi oli varmaan 9-10kk kun ihan tosissaan söi kunnollisen aterian eikä vain muutamia lusikallisia ruokaa, rintamaitoa sai aikalailla oman halunsa mukaan kunhan ne tietyt kerrat päivässä edes maisteli muutakin syötävää ja vain ruokailujen lomassa vedellä huuhdottiin suu (+ hampaidenpesu).

Tattista vain vastauksista =)

Ja imetyksen lopettaminen ei ole mielessä, mielelläni jatkan mutta se vain oli mielessä että ottaahan vauva rinnasta sen mitä tarvii vaikka kiinteitä jo meneekin...eli siis ottaa, hyvä :) kai minä sen tiesinkin mutta kaipasin jotain tukea muiltakin. Kiinteitä menee jo 5 kertaa/pvä (neuvolan suosituksesta) kun ei rintamaito riittänyt enään kasvuun....