Imetyksestä,mitä tekis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Vauva nyt 8,5kk ja imetän vielä, vastiketta ei ole saanut ollenkaan. Nyt tekis mieli lopettaa kun vauva puree tissiä ja muutenkin tekis mieli jo lopettaa. Päivisin vauva ei malta tissitellä joten imee sit illalla ja öisin tosi usein. Jotenkin on huono omatunto lopettaa kun ei ole ns "oikeaa syytä" lopettaa, itseä ei vaan enää haluta jatkaa :/ Mitä tekisitte? Olen jäämässä hoitovapaalle joten töihin paluukaan ei ole vielä lähellä.

Mikset pumppaa maitoa? Ton ikäselle riittäis varmaan 3 pumppauskertaa päivässä. Mä pumppasin kun olin reissussa pari päivää ja yli puoli litraa tuli yhteensä päivän aikana kun pumppasin 3 kertaa...

Minulla sama tilanne, tosin vauva vasta 7kk. Olen aiemmin imettänyt toista lasta melkein parivuotiaaksi ja olin todella tyytyväinen, silloinkin muistan että näihin aikoihin juuri mainitsemistasi syistä yritin lopetella. Sitten yöt rauhoittuivat ja jatkoinkin taas imettämistä. Mikään muu minuakaan tässä ei häiritse, kuin univelka jota on viime viikoilta tullut kun vauva roikkuu öisin rinnassa vähintään 2h välein ja enemmänkin, kun tosiaan päivisin ohimennen nopeasti tempaisee maidot eikä juuri muuta vielä osaa/suostu syömään.

Toivon, että saisin lähiviikkoina kuitattua univelkoja kun tiedän, että sitten se imetys on taas mukavaa, kun yöt rauhoittuu. Esim. 1-vuotiaana viimeistään muuta ruokaa uppoaa sen verran, ettei vauva jaksa koko yötä maitoa juoda..

Minäkin jatkaisin imetystä suoraan siihen saakka, että voisit antaa jo normimaitoa nokkamukissa. Ei kannata turhaan enää opettaa tuttipullolle ja vastikkeelle - mut tää on mun mielipide. Tissin pureminen liittyy usein siihen ettei halua maitoa just sillä hetkellä tai on saanut jo tarpeeks. Yleensä menee ohi (meilläkin oli pari purukautta hampailla ja ilman). Ja voit yrittää yövieroitusta (jos pahasti syö yöllä), luulisi että hän sitten tankkaisi enemmän illalla ja aamulla. Meilläkin päiväimetykset jäi tosi aikasin pois ja alkoi yöhulinat, mutta aika nopeasti nekin loppui kun lapsi oli kypsä unohtamaan yötissinkin:)

Mutta jos tosiaan alkaa itseä jo kyllästyttää ja ärsyttää niin eipä siinä kannata muuta kun lopetella. Yks kaveri vaan lopetti just tossa 6-7 kk jälkeen ja siirtyi vastikkeelle sitten viimeisiksi kuukausiksi ja vähän höntiltä se itestä kyllä tuntui...lähinnä et mitä järkeä kun suosituksetkin on mitä on. Mutta nyt olen vanhempi ja viisaampi ja sanon - tee just niinkuin susta tuntuu!

Mulla tismalleen sama tilanne! Haluan jo lopettaa, olen lopettanut yötissittelyn ja iltaimetyksen, vielä imetän kuitenkin aamulla ja päivällä. Kaipa tuo maidontulo alkaa jo ehtyä, en tiedä. Mutta mikset vaan itsekin lopeta, ala antamaan korviketta nokkamukista tilalle? Eihän korvikkeessa mitään pahaa ole, jos nyt jo haluat lopettaa, eikä vielä voi lehmänmaitoa antaa. Minä annan korviketta illalla ja ruoan yhteydessä nokkamukista, kunnes saa alkaa antamaan lehmänmaitoa. Mun vauva myös 8,5kk :)

Olet jaksanut imettää hienosti jo pitkään. Nyt enää pieni loppurutistus, ja sitten lapsen voikin opettaa normimaidolle. :-) Minä siis sinnittelisin vielä vähän aikaa.

Puremiset ja muut temput ovat kuitenkin usein vain ohimeneviä testejä. Tsemppiä!

Kas, sattui ketju olemaan vielä täällä. Viime yönä sainkin nukuttua paremmin, JES! Ja aamulla vauva söi jo kolme lusikallista puuroa, toinen jes! Minustakin olisi hölmöä näin lyhyeksi aikaa opettaa enää tuttipullolle ja pureskelukin on meillä helpottanut, aluksi kun pari hammasta puhkesi niin muutaman kerran sai tuskissaan kiljaista ja kiskoa rintansa irti vauvan suusta. Itsekin olen ajatellut, että nokkamukiin aletaan tässä jo tutustua muun syömisen ohella.

Yhteistyössä