kuinka kauan pitäis jatkaa ennenkun luovuttaa? (imetyksestä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nättitähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nättitähti

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
4 291
0
36
elikkäs vauva on ny 2kk
imetys ei oo sujunu ollenkaan ja nyt on kuukausi oltu niin että saa myös pullosta maitoo,kun nälkä on.
ainoastaan yöllä kelpaa tissi,päivisin ei niinkään.
huutaa vaan eikä todellakaan rauhotu vaikka mitä tekis.
mä olin asennoitunu että imetän pitkään vaikka ois vaikeetakin.
millon mä oon odottanu tarpeeks kauan että voin itselleni todeta että ok,nyt ei kannata ees enää yrittää.
öisin imetän kyllä niin kauan kun maitoo sitten piisaa,tai kun vauvani keksii että öisinkin voi saada hepulit.

Mä yritin kanssa vaikka mitä niin ei..yöllä kelpas ja vain toinen rinta,,se alkoi olemaan rankkaa myös itselleni että näin parhaakseni lopettaa..imetin siis 3kk..ehkä pikkasen päälle

Meillä esikoinen huusi tissillä suoraa huutoa 3kk. Mun piti istua ja imettää, et saan samalla heiluttua, et lapsi rauhottuisi syömään. Maitoa tuli kyllä yli omien tarpeiden. Imemisotetta poju ei koskaan oppinut ja kun poika oli 3,5kk annoin periksi. Nyt jälkikäteen mietin, et luovutin liian helpolla. Hän oli esikoinen ja se "harjoituskappale". Mutta ei siitä stressiä pidä ottaa, jos ei suju niin ei suju. Kai se on pääasia, et jotain maitoa saa. Tulee se maito sit tissistä tai pullosta!

Tsemppiä!

kuinkahan kauan öisin tulee maitoa jos päiväimetykset loppuu melkein kokonaan? vauva rauhottuu rinnalle ehkä kerran päivällä,yöllä syä kaksi kertaa ja aamusella n. 8 aikaan alkaa huuto jos rintaa tarjoo. ja kai mun tisseillä on jo joku rytmi et ei maitoo tuu enää juur kun yöllä ja päivällä sen yhden syötön verran. vai voiko niin olla?

Älä ota mitään stressiä.. Parempi että tarjoat sitten vaikka pullosta maitoa kuhan vauva saa masun täyteen :) Minä siirryin osittisimetykselle kun lapsi oli 2kk ikäinen, ei vaan maito riittänyt vaikka miten istuin päivät pitkät tissit paljaana sohvalla imettämässä.. Enkä koe minkään näköistä huono-äiti fiilistä. Mun mielestä imetys on tois arvoinen seikka kuhan vauva vaan saa jotenkin sen masun täyteen...

Minä sain apua ja tsemppausta imetystukipuhelimesta, en nyt ehdi kirjoittamaan tarkemmin omista ongelmista kun pitää laittaa lapset unille mutta suosittelen vielä tuonne soittamista, sain siitä itse uusia ideoita ja ollaan jatkettu osittaisimetyksellä, tai pikemminkin osittaiskorvikkeella vaikka olin jo kokonaan lopettamassa imetystä!

jostain syytä mun vaan ei sit kuulu imettää,tää on jo kolmas kerta kun epäonnistuu. esikoinen ei koskaan imenyt rintaa,kumilla melkein onnistu mutta ei.
toinen taas yöllä huusi kun syötävä,päivisin imi ihan kohtalaisesti mutta uuden raskaudentakia lopetin imetyksen tai sen yrittämisen kun en jaksanut kiusata itseeni.
nyt oon extrapettynyt kun oon oikeesti kaikkeni koittanu. panostin kunnonrintapummuunkin et ois saanu annettua ees omaa maitoo pullosta,mutta kun ei heru pumpulle.. :'(

Mun poika oli 2kk ku lopetin imettämisen. Samanlaista taistelua piti minunkin lapsellani. Nyt tytön kanssa onnistui paljon paremmin, mutta en ole katunut, että lopetin imettämisen jo 2kk ikäisenä..

Yhteistyössä