imetyksestä kyysyisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virve
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

virve

Vieras
vauva on kohta kuukauden ikäinen ja tähän asti on mennyt hyvin imetyksen kanssa, mutta nyt iltaisin vauva imee kyllä, mutta sitten alkaa heti itkeä nälkäänsä. Ilmeisesti siis maito ei vaan riitä. Kaikkina muina aikoina kun imetåän, maito riittää. Mutta en kai voi antaa vauvan vaan itkeä nälkäänsä , mutta en haluaisi siirtyä pulloruokintaan. Onko mitään tehtävissä... ja mitä voin tehdä?

Iltaisin vauvat tankkaavat pidempää yöunijaksoa varten, eli illat tuossa iässä ovat yleensä yhtä imettämistä eli vähän väliä parin-kolmen tunnin ajan. Vauva saattaa myös "tilata" lisää maitoa, jolloin haluaa imeä vähän väliä.
Jos tämä tuntuu ylivoimaiselta, niin korvikkeen anto iltaisin on vaihtoehto, mutta siitä voi tulla mahavaivoja ja voi alkaa hylkimään rintaa (pullosta tulee helpommin).

Olisiko niin uninen illalla että nukahtaa ennen kuin saa mahansa täyteen? Saatko kuitenkin itse rinnasta herutettua silloin? Ei kannata luovuttaa, vauvoilla on noita vaiheita: välillä menee paremmin ja välillä on hankalampaa, mutta kun jatkaa vain sinnikkäästi niin yleensä se ongelma kaikkoaa ihan itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja virve:
Millä saisin maidontuotantoa lisättyä?

Imettämällä usein ehkä jopa pumppaamalla välillä, mutta vauvan imu on paljon tehokkaampi kuin mitkään pumput..kyllä se maito siitä lisääntyy kun vain annat vauvan imeä aina kun haluaa ja niin kauan kuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
anna lopuksi lisämaitoa illalla.

ei näin.

vauva luultavasti tilailee lisää ruokaa ja kun imetät aina vauvan halutessa, maitomääräkin lisääntyy. Pidä vauvaa paljon paljasta ihoa vasten ja muista juoda ja syödä monipuolisesti.

no et ainakaan korvikkeella. Vauvalla voi olla tiheän imun kausi, jolloin hän tilaa lisää maitoa vastaamaan hänen nykyistä kulutustaan. jOs anna korviketta välillä, maitomäärä ei nouse.
Imetä usein ja muista itse juoda ja syödä hyvin.

Imetät enemmän ja luotat itseesi! Maito on riittänyt tähän asti, se riittää jatkossakin.

Lisämaidon antaminen epävarmuuteen on yksi suurimpia syitä että imetys loppuu huomattavasti aiemmin kuin äiti on halunnut.

kun siinä käykin niin, että antaisin vauvan kyllä imeä niin pitkään kuin haluaa, mutta lopuksi vauva vaan saa raivarin, eikä suostu enää imemään vaan itkee vaan. Olen joutunut antamaan muutamana iltana lisämaitoa, että rauhoittuu, mutta haluaisin siitä vielä eroon ja jatkaa täysimetystä.

kun siinä käykin niin, että antaisin vauvan kyllä imeä niin pitkään kuin haluaa, mutta lopuksi vauva vaan saa raivarin, eikä suostu enää imemään vaan itkee vaan. Olen joutunut antamaan muutamana iltana lisämaitoa, että rauhoittuu, mutta haluaisin siitä vielä eroon ja jatkaa täysimetystä.

No jos täysimetystä haluat jatkaa niin tietenkään et lisämaitoa anna!

Kun pullosta saa niin vähällä vaivalla niin kohta ei enää suostu imemään päivälläkään.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:

Syöt paljon, juot tarpeeksi, rentoudut ja ennen kaikkea imetät mahdollisimman usein eli aina kun vauva haluaa :)

Peesi! Näin se menee. Lisämaito heikentää maidontuotantoasi, joten turvaudu siihen vasta kun olet kokeillut tuota vauvan tahtista imetystä ja sitä että juot itse reilusti vettä joka imetyksen jälkeen tai muuten säännöllisesi.

Yhteistyössä