Imetyksestä kymysys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

k

Vieras
Pikkuiseni on parin viikon ikäinen. Imee tissiä 2-3 tunnin välein... pelkään ettei saa tarpeeksi maitoa kun noin usein syö ja kummatkin rinnat vielä..
Ollaan annettu muutaman kerran korviketta ja sen jälkeen nukkunut paremmin ja pidempään... mulla vähän hukassa tää touhu, auttakee vähän?? Tuntuu ettei rinnoissa paljoa maitoa edes ole.. Kaikki kauhistelee kun noin usein syö, onko se sitten normaalia tissivauvalla? Haluaisin ehdottomasti imettää ilman korvikkeiden antamista mutta en tiedä mitä tässä tekee? Turhauttavaa kun tuntuu että vauva jää aina nälkäiseksi imetyksen jälkeen...

Ihan normaalia parin viikon ikäiselle. Lopeta korvikkeen syöttö tai vatsa venyy.

Jos lapsi kasvaa rintamaito riittää.

Vauva voi olla rinnalla tuntikausia ja jopa puolen tunnin välein. 3 h on jo tosi pitkä väli noin pienelle.

juu, normaalia on. Jos haluat imettää niin elä anna korviketta. Ite ku epäilin että tuleekohan sitä maitoa ollenkaan niin puristin tipan että uskoin. :) Mukavaia imetyshetkiä sinulle! (meijän vauveli on nyt 13kk ja vielä imetän.. pitäs osata lopettaa )

Yleensä maitoa tulee riittävästi. Korvikkeen antaminen vähentää oman maidon tuloa. Imetystuki sivustoilta löytyy tosihyvää tietoa ja asiantuntemusta.

No välillä on tyytyväinen ja välillä ei.. haluaa melkein heti takasin rinnalle kun on imenyt aikansa.. paino on kyllä noussut. Kannattaisko pumppailla enemmän vielä syönnin jälkeen?

Normaalia on. Toiset syövät tunnin välein ja toiset harvemmin, vauvat yksilöitä. Jos hyvin kasvaa korvikkeita ei tarvita. Sulla voi kyllä loppua maidon tulo, jos annat lisäruokaa. Tiheä imetys lisää maidon tuloa. Kolmatta imettelen ja maito tuntuu piisaavan samoin kuin edellisillä. Edellisi imetin yli vuoden ikäisiksi. Tämä kolmas oli pieni vain parikiloinen ja olen lypsänyt paljon ja imetän tiheästi. Maitoa tulee hyvin.

Oikein mukavaa vauva-aikaa toivottelen sinnekin! :heart:

Ihan normaalilta kuullostaa. Ja tosi pitkät on 3h välit niinkuin muutkin sanoi.
Korvikkeen jälkeen on tyytyväinen pidempään,koska korvike sulaa hitaammin vauvan vatsassa kuin äidinmaito.
Itsellänikään ei koskaan tuntunut että tissit olis täynnä tms,eivät edes suuremmin kasvaneet. Mutta oikein hyvin näilläkin täysimetin 5kk. Pitää vaan luottaa itseensä,kyllä sitä maitoa tulee :)

Miks ihmisten mielestä tuo parin tunnin syöntiväli on niin kauhee?? Melkeen jokainen epäilly et riittääkö mun maito kun noin "usein" syö :o Ja sit kehotettu sitä korviketta antamaan "ettei vauvan tarvi nälkää kärsiä"...

Meillä tankkaa iltaisin tuntikausia jatkuvasti ja nukkuu sitten pitkän yön. Alussa piti herätellä syömään, mutta enää ei tarvitse. Herää itse sitten kun on nälkäinen. Vauvantahtisesti olen imettänyt edellisiä ja samoin mennää nytkin. Neiti on nyt 2 kk 3 vkoa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No välillä on tyytyväinen ja välillä ei.. haluaa melkein heti takasin rinnalle kun on imenyt aikansa.. paino on kyllä noussut. Kannattaisko pumppailla enemmän vielä syönnin jälkeen?

vauvat tankkaa myös sitä läheisyyttä. :) Siksi haluaa rinnalle myös. Hmm.. miksi pumpata? Vauva säätelee itse maidon määrää. Tiheän imun-kaudet, eli kun vauva syö rintaa tiheämmin, ovat sitä varten että vauva tarvitsee enemmän maitoa ja imee siksi useammin että maitoa tulisi enemmän. ( Olikohan tarpeeksi sekavasti sanottu.. :D )

Luota itseesi ja siihen että vauva saa tarpeeksi maitoa sinulta siihen tahtiin kun haluaa, niin kaikki menee varmasti hyvin! :) Kantsii tosiaan käydä tuolla imetystuki sivustoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miks ihmisten mielestä tuo parin tunnin syöntiväli on niin kauhee?? Melkeen jokainen epäilly et riittääkö mun maito kun noin "usein" syö :o Ja sit kehotettu sitä korviketta antamaan "ettei vauvan tarvi nälkää kärsiä"...

Joo,noita neuvojia riittää. Niihin ei kannata kiinnittää huomiota,vaikka vaikeeta se onkin ensimmäisen kanssa.
Mun oma mummo mm. tuli kokeilemaan tissejä kun syötin että "tuleeko näistä muka mitään??" Ja aina muisti omista epäonnistuneista imetyksistään kertoa. Ekalle myös annoin korviketta,kun luulin että "niin pitää tehdä".
Toisen kohdalla sitten osasin luottaa itseeni ja pistää neuvot ja epäilyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Huomasin että useimmiten nuo "epäilijät" on niitä joiden oma imetys ei ole onnistunut,en tiedä sitten,olisko kateus vai mikä,ettei haluta toisenkaan onnistuvan.