Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Itse en vastusta enkä häpeä imettämistä, mutta sellainen pointti tuli mieleen, että ei kai tuossa julki-imetyksessä ketään se haittaa, että vauva syö. Toiset vaan kokee rinnat sen verran intiimeiksi ruumiinosiksi, ettei halua nähdä edes vilahdusta etenkään vieraan naisen tisseistä.
Toinen juttu. Miksi imettäjän ei muka tarvitsisi ottaa ympäristön mielipidettä huomioon? Millä perusteella juuri hänellä on loukata muiden mielipidettä ja pitää omaansa ainoana oikeana?
Hienotunteisuutta tarvitaan puolin ja toisin - jos joku vaivaantuu imettävän äidin läsnäolosta, hän voi toki katsella muualle, mutta toisaalta imettäjäkin voisi pohtia sitä, onko hän todella niin tärkeä henkilö, että voi rauhassa pilata esim. muiden ruokailuhetken, vai voisiko mennä imettämään sitä varten rakennettuun lastenhoitohuoneeseen?
Itselläni ainakaan ei riitä ymmärrys imettäjien paikoittaista itsekkyyttä kohtaan - mikä niissä lastenhoitohuoneissa on niin vastenmielistä, ettei niitä uhallakaan käytetä?!
ne haisevat ja niissä ei ole viihtyisää, kiva istua pöntlöllä imettämäsä vauvaa.
minä olen imettanyt vauvan AINA siellä misssä on nälkä, ja jos joku olisi siiätä valittanut hän olisi saanut kuulla kunninánasa, mieti itse VESSASSA RUOKAILLA; YÄK.. olen jopa kirkossa imettänyt, kenekään huoomaamatta aj täää vauva oli jo vähän isompi. napit vain auki, tissi suuhun ja harso eteen.
Mä en puhunut vessasta, vaan LASTENHOITOHUONEESTA. Kaikissa niissä lastenhoitohuoneissa, joissa oon käynyt, on ollut kyllä ihan nojatuoli imettämistä varten ja korkeintaan lasten pönttö tai potta tarpeiden tekoa varten. Ja jos haisee tai on muuten epähygieenisen oloinen paikka, niin henkilökunnalle palautetta.
Mä en näe mitään sankarillista siinä, että äidit julistaa imettävänsä lapsiaan missä vain ja milloin vain. MIKSI ei voi ottaa huomioon muita ihmisiä, joista se saattaa olla vaivaannuttavaa?