Imetyksen vaikutus painon putoamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ehi

Jäsen
07.05.2007
158
0
16

Te, joilla on paino tippunut imetyksen ansiosta:

- Paljonko tippui ja missä ajassa?
- Tippuiko tasaiseen tahtiin vai aina kerralla enemmän?
- Entä imetyksen lopettamisen jälkeen; tippuiko lisää, alkoiko nousemaan vai onko pysynyt samassa?

Itse olen nyt imettänyt 5kk ja painoa on lähtenyt vajaa 10 kiloa sen ansiosta. Syön normaalisti(välillä herkuttelenkin :ashamed: ) enkä erikoisemmin harrasta liikuntaa hyötyliikunnan lisäksi..

mulla imetys pudotti hyvin kiloja, jo heti muutaman kuukauden kuluttua synytyksestä. Mulla oli kaksi raskautta aika peräjälkeen eli lasten ikäero 1 v 10kk. Söin ihan hirveästi (näin jälkikäteen ajatellen )imetysaikana ja kaikenlaisia herkkujakin miltei päivittäin ja olin jopa normaalia hoikemmassa kunnossa. Mutta nyt onkin ollut (ja on totuttelemista) siihen että ei voi syödä miten haluaa :( vaikka imetyksen lopettamisesta on jo toista vuotta ei meinaa mennä oppi jakeluun :laugh: Nyt täytyisikin saada painoa pois vajaat 10 kg jotta oisin normaalimitoissa...

kyllähän se imetys vaikuttaa paljonkin omaan painoon. Mulla tullu raskauksissa n.10kg:tä ja muutamassa viikossa raskauden jälk. ollaan lähtöpainossa ja jopa niin että olen laihimmillaan imettäessä(eli tippuu muutaman kilon alle lähtöpainon)
Ainakin näin jos imettää paljon, eli ei käytä juuri lainkaan korvikkeita.
Tietenkin mukavaahan tämä siinä mielesä on, että eipä tarvi tarkkailla mitään syömisiä painon puolesta.. :p

Mulla tuli kiloja raskauden aikana 8kg ja parin viikon päästä synnytyksestä jäljellä oli enää 3kg. Nopeasti nekin lähtivät ja parin kk päästä olikin jo -5kg alkupainosta. Oli ihanaa, kun sai syödä ihan mitä vaan=) Mutta kyllä silloin oltiinkin jo mun painon alarajoilla, joten ei olisi paljoa enempää saanut lähteäkään.
Imetyksen loputtua (kesti 10kk) tuli melkein saman tien 3kg takasin ja ihan ihmeellisesti läskiä/löysää=( Miten nekin tuli ihan hetkessä?! No, nyt sitten olenkin taas raskaana, joten painon nousu jatkuu... Toiveissa elää, että seuraavallakin imetyksellä saisi syödä mielin määrin=)

Yhteistyössä