imetyksen lopetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu!!

Vieras
Vauva on nyt tasan 9kk, ja joudun lopettamaan imetyksen lääkityksen takia nopeasti, kävin lääkärillä jolta sain reseptin kaksi pilleriä (22€) ja maidon ei pitäisi enää nousta. No eihän siinä ihan niin käynyt, eli nyt rinnat on täynnä maitoa ja sattuu niin hemmetisti. Eihän se maito sieltä rinnasta minnekään katoa, eli kait mun on tarkoitus lypsää maitoa pois suihkussa vai mitä tässä pitää tehdä? Ja vauva ei ole kovinkaan innoissaan Tuttelista ja eikös sitä pitäisi juottaa 6 dl päivässä...

täällä toinen joka koki saman kohtalon. Imetystukilistan kotisivuilta löytyy teratologisen tietopalvelun puhelinnumero, josta voit halutessasi tarkistaa onko lopetus ihan pakollinen juttu, itse soitin sinne.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Lypsä pois se pahin kipu. Mitä vähemmän lypsät sitä nopeammin maidontulo vähenee.

Jo lääkekuurisi ei ole kovin pitkä, saattaa onnistua myös imetyksen jatkaminen kuurin päätyttyä. Toki sinullakin vauva on jo niin iso, että lopetuksestakaan ei ole hirmuisesti haittaa. Itseä vain otti kupoliin kun homma oli viimeinkin oikein mukavalla tolalla ja sit oli pakko aloittaa lääkitys - sitäpaitsi mä olin suunnitellut taaperoimetystä...

Korvikkeista, kokeile jotain muutakin. Meillä nan kelpasi paljon paremmin eikä aiheuttanut puklailua. 5-6 dl on riittävä määrä. jos otat nanin jauheena, niin voit piilotella sitä myös ruuan joukkoon ja juottaa nesteen vetenä. Muista, että myös vellit ja puurot lasketaan tuohon määrään mukaan.

Yhteistyössä