hei,
minulla oli todella runsasta maidontulo ja paljon tiehyttukoksia. Aloin lopetella imetystä, kun vauvani oli 5 kk. Ensin jätin päiväimetykset pois. Rinnat pakkautuivat pahastikin, mutta lypsin ihan vähän käsin pois, jotta jaksoin olla iltaan saakka. Tätä jatkui noin viikon, ennen kuin yhtenä päivänä huomasin, ettei tarvinnut yhtään lypsää ja parin päivän päästä huomasin, etteivät rinnat enää pakkautuneet. Sitten jätin yöimetyksen. Tuskaa pakkautuneiden rintojen kanssa aamuöisin kesti 4 yötä. Kaalinlehdet pehmitti rintoja ja helpotti oloani (ja lypsin parina eka aamuyönä hieman käsin).
Nyt imetän vain aamuisin ja iltaisin. Vieläkin maitoa tulee sen verran reilusti, ettei vauva jaksa imeä kuin yhden rinnan kerrallaan (minulla heruminen voimakasta). Imetän illalla toisen rinnan noin 18.00 sitten puuro 19.00 ja toinen rinta. Aamulla imetykset noin 6.00 ja 8.00. MUTTA: rinnat eivät pakkaudu missään vaiheessa eivätkä valu. Todella ihanaa imettää nyt, kun ei ole tuskaisaa oloa. Päivällä annan korviketta, jota ei kuitenkaan vielä kovin paljoa mene, koska vauva tankkaa iltaisin ja aamuisin rinnoista.
Minäkin olin jo menettää toivoni, etteivät minun rintani IKINÄ usko, ettei maitoa tarvitse valtavasti, mutta se vaan kesti reilun KUUKAUDEN ennen kuin todella nyt on loppunut pakkautuminen ja kivut. Kannatti pari viikkoa kärvistellä!

Nyt uskon, että kun kokonaan imetyksestä luovun, eiköhän se maidontulo sitten lakkaa, kun kerran on nytkin niin sopivasti ajan kanssa vähetynyt. Välillä ajattelin, että rintani varmaan eivät ikinä tajua sitä lopettaa.

Ihan kammotti ajatus imetyksen lopettamisesta joskus!