Imetyksen lopettamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mallu

Vieras
Heipparallaa!

Kuinka kauan teillä on mennyt imetyksen lopettamisesta siihen, kun maidontulo/-nousu on loppunut? Ja onko ne viimeiset tullut itsekseen pois vai onko pitänyt loput painella pois? Onko koostumuksessa eroa, siis onko ne loput vetisempää tai eri väristä?

Vastauksista kiittäen! :)

Mä oon loppetellut pikuhiljaa, niin että lapsi on lopuusa syönyt muutama viikon vain kerran iltaisin. joten imettämisen lopettaminen on ollut helppoa- parina kolmena päivänä olen sitten päällimmäisiä lypsänyt pois käsin, ettei pääse pakkaantumaan liikaa. Mut kyll maitoa on saanut tulemaan vielä 2-3 viikon jälkeenkin kun puristaa, mut mä oon antanut olla vaan. Kyl ne sieltä itsekseenkin häviää, kun huolehtii ettei tuu mitään paakkuja.

Nin ja ne viimeiset on olleet sellasta tosi paksua keltaista töhnää, siis suunnielleen samalaista kuin ne imetyksen ensitipat.

Meillä lopeteltu myös 2n kanssa kertaa pikkuhiljaa, lopuksi imetys kerran päivässä. Ei ole mitään pumppailuja tarvittu sitten enää. 14kk ja 10kk iässä nämä.

Riippuu varmaan siitä, miten paljon sitä maitoa tulee siinä vaiheessa kun alkaa lopettelemaan... Minä en ollut missään vaiheessa mikään varsinainen meijeri, ja alusta asti "vain" osittaisimetin. Kiinteiden aloituksen myötä imetys ja maidontulo alkoi pikkuhiljaa hiipua, kunnes tasan 5kk iässä vauva lopetti rinnan imemisen ihan kokonaan, varmaan juuri maidon vähyyden vuoksi, enkä minä jaksanut suuremmin enää tyrkyttää, joten imetys loppui kuin seinään. Maito ei pakkautunut rintoihin oikeastaan ollenkaan. Parin viikon ajan lypsin käsin aina tuttelin sekaan omaa maitoani tilkkasen, mutta sitten sekin vain jäi. Eikös se loppu maito ns. imeydy takas elimistöön, eli ei sitä tarvi mitenkään saada rinnoista pois... Ellei siis tule tukala olo itselle... No, mulla on viimeisestä imetyksestä nyt 3,5kk aikaa, ja vieläkin tulee puristelemalla vähän maitoa, juuri testasin. :) Mutta siis nimenomaan yritän olla puristelematta, jotta maidontuotanto ei lähtisi uudelleen käyntiin.

ok, kiitos. meillä siis vauva lopetti seinaan imemisen niin meinaa pakkautua mutta tyhjentelen vaan suurimmat patit :D Nyt liivinsuojiin on jäänyt kellertävää maitoa (juuri niin kuin ensimaitoa, eli varmaan sitä rasvapommia ;) ) niin mietin sitäkin että onko muilla?

Yhteistyössä