imetyksen lopettamisesta, täyttyykö tissit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
imetän enää vauvaani vain iltaisin, molemmat rinnat. olen suunnitellut lopettaa imetyksen kun vauva ei enää oikein kaipaa rintaa ja huutaa useimmiten vain.

lopetanko vain kerralla imetyksen, vai pitäisikö imettää joka toinen päivä tms. täyttyykö rinnat ihan hirveästi jos enää 1 imetyskerta per päivä? oletteko joutuneet pumppailla rintoja? Milloin maidontulo on loppunut`? kannattaako pitää esim. kaalinlehtiä rinnoissa kun imetyksen lopettaa?

minä vähensin tuosta vaiheesta vielä niin, että syötin joka toinen ilta toisen rinnan, joka toinen ilta toisen. sen enempää ei kai voi vähentää, sekaisinhan se lapsi menee.. pari päivän päästä kun olin kokonaan lopettanut pumppasin n 20ml molemmista rinnoista, siis ihan vaan pahimman kiristyksen. sen jälkeen muutaman kerran kuumassa suihkussa käsin. yksilöllistä varmasti miten nopeesti se tasaantuu

parempi lopettaa pikkuhiljaa niin mäidon määrä vai vähenee. mutta kerta rysäykselläkin voit lopettaa, se on vaan ehkä hiukan hankalampaa. tee niin että pumppaat pois ne "kireimmät"maidot eli sen että kipu loppuu kun tissit täyttyy maidosta, niin maito pikkuhiljaa loppuu...n. 1-2 vkkoa...

Minkä ikäinen vauva on? Minulla loppui maidontulo sillä tavalla itsekseen että loppuajasta kun imetin niin maitoa ei enää edes oikeastaan kertynyt rintoihin kun imetin niin harvoin. Lapsi sai siis heruttamalla vasta maitoa tulemaan sen verran kuin tarvitsi.

Kun imetys loppui niin maitoa ei ole sen jälkeen tullut tippaakaan, edes puristamalla. Eikä muitakaan ongelmia =) Meillä tyttö oli siis 1v2kk kun lopetettiin.

Yhteistyössä