imetyksen lopettamisesta APUA!!

Onko kukaan täällä lopettanut imetyksen "kerrasta poikki" tyylillä??? miten se on onnistunut?? Pitääkö ite lähtee jonneki pois vauvan luota?
meillä vauva on 6kk ja syö perunaa-porkkanaa ja hedelmäsoseita ihan hyvin. Tuttipulloa ei huoli.

kertokaa

Meillä imetys harveni itsekseen pikkuhiljaa. Lapsi itse lopetti yksi kerrallaan imetyskerrat joita lopussa oli 3-4 aina samoihin aikoihin. Lopulta huoli vain kerran päivässä (klo 6 aamulla...) ja sen lopetin itse kun oli 8,5 kk ikää. Ei ole kaivannut rintaa sen jälkeen!

Toisen poikamme imetys piti lopettaa muista syistä 5-kuisena "Kuin seinään" ja se oli vaikeaa!! poika taisteli pulloa vastaan pari päivää ja olin kaupungilla päivän sillä aikaa,kun isi yritti saada vauvaa juomaan. En kyl suosittele,ellei ole ihan pakko :/

Tämän kuopuksen imetyksen lopetin n. viikko sitten,mutten äkillisesti. Olin ensin risteilyllä,minkä ajan hän sai pullosta maitoa. Palatessani yritin vielä imettää,mut poitsu oli selkeesti opppinu pullolle eikä multa alkanu enää tulla niin hyvin maitoa. Imetin kuitenkin vielä aamuisin ja iltaisin ehkä viikon ajan, ja sitten se vain jäi. :)

Kertaheitolla on paras. Alkuun on hyvä että joku muu tarjoaa pulloa kuin äiti. kotoa pois ei todellakaan tarvitse lähteä. Itse peittelin rinnat peitolla niin ei maito tuoksunut. Haluan kuitenkin varoittaa että sinulla saattaa olla todella tukalaa. Älä lypsä voimakkaasti vaan tyhjentele vain päällimmäiset maidot pois. Lääkkeitä maidontulon lopettamiseksi en voi suositella. Itse tulin niistä todella sairaaksi.

WTF
miksi pitäis jo lopettaa imettäminen? on vielä tuon ikäiselle hyväksi!
mä lopetin eka yösyötöt ja sit kuukausien päästä kokonaan. poika oli 1v.8kk. kun lopetin lopullisesti. eli jätin kokonaan kertalaakista... jonkun päivän kitisi perään, mutta ikääkin jo oli et ehkä siksi meni helpommin...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:33 Udenforstående kirjoitti:
miksi pitäis jo lopettaa imettäminen? on vielä tuon ikäiselle hyväksi!
mä lopetin eka yösyötöt ja sit kuukausien päästä kokonaan. poika oli 1v.8kk. kun lopetin lopullisesti. eli jätin kokonaan kertalaakista... jonkun päivän kitisi perään, mutta ikääkin jo oli et ehkä siksi meni helpommin...
siis syynä on niinkuin tuossa aikaisemmin jo mainitsin sairaus jonka lääkityksen takia en voi imettää. Helpottavaa kuulla että se onnistuu, olen niin huolissani ..

Minä lopetin kerrasta poikki-menetelmällä, mutta tyttö oli kyllä jo vuoden.... Ja pulloa meillä ei ollut käytössä ikinä, nokkamuki/tavallinen muki vaan. Lapsi kun oli tosiaan jo vuoden niin oli helppo siirtyä suoraan mukiin kun kuitenkin oli jo siitä aiemmin vettä osannut juoda ihan hyvin. Mitä jos kokeilisitte juottaa mukista suoraan? Ja tosiaan isän olisin hyvä tehdä se (tai joku muu kuin äiti), koska alussa äiti kuitenkin maidonhajuisilla ja täysillä tisseillä pitää vauvan ajatukset siinä imetyksessä vaan.
Sitten sulle vinkkinä että älä pumppaa/tyhjennä rintoja kuin äärimmäisessä hädässä (pakkautuu= rintatulehduksen vaara). Pari päivää on kamala olo kun rinnat on täynnä mutta se menee ohi. Ja näin rinnat lopettavat sen maidon tuottamisen.
Tsemppiä!

Yhteistyössä