Imetyksen lopettaminen, vauva 11kk

Olen lopettamassa imetystä tai oikeastaan vauva lopetti, ei suostu tissille enää. Hän on siis 11kk. Tuli oikeastaan hyvään saumaan, koska palaan elokuussa töihin ja poika menee päivähoitoon.

Kysymys kuuluu siis:

Antaisitteko tuon yhden kuukauden ajan korviketta, jota vauva ei ole kertaakaan aikaisemmin juonut, vai siirtyisittekö vain suoraan lehmänmaitoon, joka vuoden iässä aloitettaisiin joka tapauksessa?

Kaverini oli sitä mieltä, että korviketta vaan vielä, mutta itseäni jäi mietityttämään, onko siinä mitään järkeä alkaa juottamaan korviketta, joka voi aiheuttaa mahavaivoja ja sitten kuukauden kuluttua siirtyä lehmikseen, joka taas saattaa pistää mahan sekaisin

Tiedän, että lehmänmaito rasittaa kovasti munuaisia ja siksi sitä ei vissiin suositella kuin vasta vuoden iässä, mutta voiko se nyt olla niin paha jos kuukautta ennen aloittaa. Eri maissa tietysti omat suositukset, mutta Ruotsissakin lehmänmaitoa aletaan antamaan jo 10kk iässä.

Asiallisia vastauksia, kiitos!
 
Mä sain esikoisen kanssa ohjeeksi 10kk neuvolassa alkaa sekoittamaan korvikkeen sekaan tavallista lehmänmaitoa pikkuhiljaa lisäten määrää, siten että 1v menisi enimmäkseen tavallista maitoa.
Tokan kanssa imetyksen ohella alettiin 10kk ikäisenä totuttelemaan lehmänmaitoon ruuan kautta, sekä hapanmaitotuotteiden muodossa, mutta kyllä sitä ruokajuomana alkoi myös tuossa iässä jo menemään myös pelkästään pieniä määriä.
Itse varmaan antaisin suoraan lehmänmaitoa tai hetken korvikkeen seassa :)
 

Yhteistyössä