imettäneet+raskautuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Hei! Te, jotka olette täysimettäneet suositusten mukaan 6kk, niin kuinka kauan on raskautuminen vienyt aikaa? Onko täällä sellaisia, jotka olisivat ensin täysimettäneet 6kk ja sitten osittaisimettäneet ja kuinka kauan raskautumiseen on sitten mennyt? Paljon on lähipiirissä vauvoja pienellä aikavälillä, mutta ketään heistä ei ole täysimetetty 6kk... Meinaan, kun kyselevät, että miksei teilläkin. Mulla hormoitasot laskivat todella alhaisiksi täysimetyksen aikana ja menkkoja sai odotella ja odotella.

Nuista raskautumisista en osaa sanoa mitään (ei olla edes yritetty), mutta tyttö on reilu 11 kk ja menkkoja ei näy ei kuulu. Täysimetin sen 6kk ja osittain imetän vieläkin. Eiköhän menkatkin ala kuulumaan kun lopettelee imetyksen.

Ja eihän niitä ekojakaan menkkoja välttämättä tule, jos kerkiää raskautua niitä ennen x)

En osaa tuohon raskautumiseen sanoa, mutta täysimetin 6 kk ja menkat alko noin 7 kk päästä synnytyksestä eli pian tuon täysimetyksen loputtua ja on tulleet siitä lähtien säännöllisesti (puoli vuotta jo). Osittaisimetin reilu yksivuotiaaksi. Mut ei siis yritetä raskautta.

heips! Täysimetin 6kk ja tulin raskaaksi vaavin olessa n.4,5kk. Menkkoja ei vielä ollut kuulunut. Imetän osittain edelleen, vauva nyt 8kk. Suosittelivat neuvolassa lopettelemaan imetystä koska olen raskaana, muuten olisin kyllä jatkanut pidempään.

Niin ovat yksilöllisiä nuo asiat, ihan sun omista hormoneista on kiinni! Onnea kuitenkin yritykseen, mikäli nyt yrittämässä olette? =)

Mä täysimetin 5 kk ja nyt edelleen osittaisimetän 9 kk:den ikäistä lasta. Raskaaksi tulin nyt ensimmäisestä kierrosta, kun ylipäätään yritettiin.
Menkat alkoi lapsen ollessa 3 kk.

Imetin esikkoa 14 kk (kunnes lapsi itse vieroitti itsensä) ja raskaaksi tulin jo esikoisen ollessa 9 kk. miunun kohdallani nin, mikä sinänsä hassua kunesikoista tehtiin 1,5 vuotta ja apuna oli hormonihoidotkin pcon takia.

täysimetin puoli vuotta, raskaaksi tulin 13 kk edellisen syntymästä. menkat alkoivat ihan säännöllisinä puoli vuotta synnytyksen jälkeen.

jlu: jos haluat, voit jatkaa imetystä vaikka koko raskauden ajan. Neuvolasta suosittelevat lopettamaan, mutta niin ei ole pakko tehdä. Oma olosi on rataiseva tekijä, sikiö ottaa omansa ravinteista, sitten menee maidontuotantoon ja loput jää sulle...

Heissan!

Täysimetin 4 kk, jonka jälkeen vain maisteltiin pieniä annoksia kuukauden verran ja enemmän syötiin 5 kuukauden iästä eteenpäin. Menkat alkoivat kun esikko täytti 6kk, kolmet menkat tulivat hyvin, hyvin epäsäännöllisesti. Eka kierto 23 päivää ja toka kierto 50 päivää. Neljänsiä menkkoja odottelin, mutta turhaan (onneksi) koska kp 40 tein positiivisen raskaustestin.

Esikoinen täyttää ylihuomenna 10 kk ja olen ilmeisesti 6. vkolla raskaana. Tarkkaa aikaa en tiedä tuon epäsäännöllisen kierron takia.

Imetän edelleen monta kertaa päivässä ja raskautumisen aikana satunnaisesti myös yöllä. Esikko ei muuta maitoa vielä saa. Imettämistä ajattelin myös jatkaa niin pitkään kun minusta tuntuu hyvältä ja esikoinen sitä haluaa.

Onnea raskautumisyritykseen!

Yhteistyössä