"Imettäminen oli järkytys"

Kipua mulla aiheutti lähinnä maidonnousu alussa. Rinnat oli kovat kuin tiiliskivet.
Itse imetyksen ei pitäisi sattua, kunhan imuote on oikea (hampurilaishaukkaus, ei pelkkää nänninpäätä) eikä ole tulehdusta, maitorakkulaa, sammasta tms.
Minulle imetys on ollut tosi positiivinen kokemus, tosi rentouttavaa ja mikäs sen ihanampaa kuin pitää rakasta nyyttiä lähellä. :)

Mulla sattui niin paljon että itkin joka kerta kun imetin.Kuin imurin olis tissiin laittanut (en ole kokeillut kuitenkaan ).
MYös se vaikutti siihen että imettämisestä tuli tosi negatiiviset fiilikset ja likka ei suostunut enää 2kk iässä tissiä syömään ollenkaan.Yritin ja yritin mutta ei siitä mitään tullut.Koin tosi voimakkaasti sen että olen huono äiti ja paha ihminen ja kävin terapiassakin siitä juttelemassa.

Toivottavasti toisen lapsen kanssa sitten joskus sujuu paremmin.

kipu joo oli kauhea ekalta kunnes maidontulo loppui pian. tokalta meni suht ok sen minkä maitoa riitti. kolmoselta ja neloselta ei noussu ollenkaan. siinä epäonnistumista ja järkytystä tämän elämän tarpeisiin.

No mutta jatkoihan se Linda myös, että nyt imettäminen tuntuu ihanalta. Eli alkuhankaluudet on takanapäin. Toimittajat vois välillä otsikoida positiivisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Mulla sattui niin paljon että itkin joka kerta kun imetin.Kuin imurin olis tissiin laittanut (en ole kokeillut kuitenkaan ).
MYös se vaikutti siihen että imettämisestä tuli tosi negatiiviset fiilikset ja likka ei suostunut enää 2kk iässä tissiä syömään ollenkaan.Yritin ja yritin mutta ei siitä mitään tullut.Koin tosi voimakkaasti sen että olen huono äiti ja paha ihminen ja kävin terapiassakin siitä juttelemassa.

Toivottavasti toisen lapsen kanssa sitten joskus sujuu paremmin.

lisäksi kuin vielä joku ois sahalaitasilla terillä puristanut nännin ympäriltä. Ja joo...neuvolan ja kätilöiden mukaan imuote oli todella hyvä...vajaassa viikossa oli nännit kuitenkin siinä kunnossa, et verta vaan vuoti maidon mukana...

Edes nännilävistysten laitto ei oo koskenu niin paljoa... |O

Alkuperäinen kirjoittaja äitimuori harmaana:
No mutta jatkoihan se Linda myös, että nyt imettäminen tuntuu ihanalta. Eli alkuhankaluudet on takanapäin. Toimittajat vois välillä otsikoida positiivisesti![/quot

ei se lehti myy niin hyvin jos on positiivinen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
[lisäksi kuin vielä joku ois sahalaitasilla terillä puristanut nännin ympäriltä. Ja joo...neuvolan ja kätilöiden mukaan imuote oli todella hyvä...vajaassa viikossa oli nännit kuitenkin siinä kunnossa, et verta vaan vuoti maidon mukana...

|O

Mullakin oli aluksi nännit ihan rikki, mut bepathen auttoi ja nyt on kyllä ihanaa. Tosin vieläkin se maidon nousu tisseihin sattuu, mut siihen on jo tottunu.
Tosin likka saa välillä raivareita kun se imaisee ensin ja sitten sitä maitoa alkaa lentää silmät ja korvat täyteen, mut sille tarvii vaan osata nauraa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äitimuori harmaana:
No mutta jatkoihan se Linda myös, että nyt imettäminen tuntuu ihanalta. Eli alkuhankaluudet on takanapäin. Toimittajat vois välillä otsikoida positiivisesti![/quot

ei se lehti myy niin hyvin jos on positiivinen ;)

Vois se myydäkin, kun on kyse Lindasta. Otsikolla esim. että "Lindan imetyskuvat" tms.

No kyllä mullakin esikoisen imettäminen oli aluksi aika lähellä järkyttävää kokemusta. Kukaan ei kertonut, että maindonnoustessa rinnoista tulee kaksi ylitäyteen puhallettua ilmapalloa joihin sattuu. Eikä sitä, että ensimmäiset viikot sattuu niin että melkein itkua väänsin imettäessä. Eikä sitä, että maitoa tulee tulvimalla ja sitä kirjaimellisesti suihkuaa pitkin seiniä. Eikä sitä, että vauva todellakin voi imeä 20 minuutin välein kuusi tuntia putkeen.

Seuraavilla kerroilla osasin varautua ja suhtautua alkuun oikealla asenteella :D

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
[lisäksi kuin vielä joku ois sahalaitasilla terillä puristanut nännin ympäriltä. Ja joo...neuvolan ja kätilöiden mukaan imuote oli todella hyvä...vajaassa viikossa oli nännit kuitenkin siinä kunnossa, et verta vaan vuoti maidon mukana...

|O

Mullakin oli aluksi nännit ihan rikki, mut bepathen auttoi ja nyt on kyllä ihanaa. Tosin vieläkin se maidon nousu tisseihin sattuu, mut siihen on jo tottunu.
Tosin likka saa välillä raivareita kun se imaisee ensin ja sitten sitä maitoa alkaa lentää silmät ja korvat täyteen, mut sille tarvii vaan osata nauraa.

Mie jouduin sit pumppailemaan tosi paljon et sai aina veret pois ku ei sit voinu pojua imettää jos verta tuli...ni tyssäs siihen sit ku joutu pullolla antamaan ja välillä korvikettakin ku noi nännit oli ihan riekaleina...

Yhteistyössä