Imettäminen kirkossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuliMieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan kristillisten opetusten mukaanhan paavi toimi. Jos kirkko toimisi itse oppiensa mukaisesti tuo ei olisi edes uutinen. "Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta." Eli niiden imeväistenkin kaltainen, ei meidän aikuisten kuviteltuja sääntöjä ja toisia paheksuvien kaltainen.

Kyllä mä ennemmin imettäisin kirkossa kun vaikka kahvilassa. Kirkossa istutaan yleensä kaikki samaan suuntaan, eli ei vilkuilla vieraisiin pöytiin. Ja ennen kaikkea tuo "sallikaa lasten tulla minun tyköni...".

Olen imettänyt ja vieläpä miltei etupenkissä. Isani hautajaisissa kaksoset olivat 3-kuukautisia, joten paljon helpompi oli imettää siinä paikallaan kuin lähteä kuljeskelemaan ympäri kirkkoa. Se olisi varmasti häirinnyt enemmän muita ihmisiä. Kirkossa oli penkeissä korkeat umpinaiset selkänojat, joten kukaan ei varmastikaan nähnyt mitään, vaikka olisi kuinka yrittänyt tiirailla.

No kirkossa oli aika paljon porukkaa (myös parvella) ja erityisesti parvelta näkee hyvin alas penkkiriveille. Lisäks vauva ei siedä, että pidän rintaa mahdollisimman vähän esillä tai huivia edessä. En siis halua paljastella ????

Kyllä kirkossa voi imettää, ihan niinkuin missä muissakin julkisissa paikoissa Suomessa. (muitten maitten järjestelyihin en ota kantaa. )
Olen itse työskennellyt seurakunnassa n. 17 vuotta, ja imettänyt itsekkin kun omat oli pieniä niin kirkossa, Ikeassa, lähilounaskuppilassa kuin supermarketeissakin yms. julkisissa paikoissa. Joka paikassa voi imettää kohteliaasti, kaikki jotka ovat/olleet imettäviä äitejä osaavat tämän. Ei tarvitse poistua paikalta missään. Itse asiassa monet eivät edes imettämistä huomaa, se joka huomaa on varmasti iloinen että lapsi sai ruokaa ja lohtua.
Se jota imettäminen häiritsee, on jollain lailla itse mielestäni häiriintynyt asian suhteen. Tämä koskee niin kirkon työntekijöitä kuin myös kirkossa käyviä.

Olen samaa mieltä kuin jotkut aiemmat lasten evankeliumista. "sallikaa lasten tulla minun tyköni." Valitettavasti myös kirkon sisällä on väkeä jotka haluaisivat vain että siellä esiinnytään ainoastaan pyhäpuvuissa, vauvoja myöten. Sama väki palvoo imettävän Jeesuksen äidin kuvaa. Ihme ristiiriita "talon" sisällä.

Minusta voi imettää kirkossa. En oo asiaa aatellu ja muita äitejä katellu. Itse kerran syötin omani kirkkoaikaan,istuimme silleen että jokatapauksessa pääs helposti pois ja niimpä hipsin muualle ja palasin sitte takasin. Olisin mää voinu sen kirkkosalissakin tehä tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirkon työntekijä;29448859:
Kyllä kirkossa voi imettää, ihan niinkuin missä muissakin julkisissa paikoissa Suomessa. (muitten maitten järjestelyihin en ota kantaa. )
Olen itse työskennellyt seurakunnassa n. 17 vuotta, ja imettänyt itsekkin kun omat oli pieniä niin kirkossa, Ikeassa, lähilounaskuppilassa kuin supermarketeissakin yms. julkisissa paikoissa. Joka paikassa voi imettää kohteliaasti, kaikki jotka ovat/olleet imettäviä äitejä osaavat tämän. Ei tarvitse poistua paikalta missään. Itse asiassa monet eivät edes imettämistä huomaa, se joka huomaa on varmasti iloinen että lapsi sai ruokaa ja lohtua.
Se jota imettäminen häiritsee, on jollain lailla itse mielestäni häiriintynyt asian suhteen. Tämä koskee niin kirkon työntekijöitä kuin myös kirkossa käyviä.

Olen samaa mieltä kuin jotkut aiemmat lasten evankeliumista. "sallikaa lasten tulla minun tyköni." Valitettavasti myös kirkon sisällä on väkeä jotka haluaisivat vain että siellä esiinnytään ainoastaan pyhäpuvuissa, vauvoja myöten. Sama väki palvoo imettävän Jeesuksen äidin kuvaa. Ihme ristiiriita "talon" sisällä.

Niimpä. Ihmeteltiin kerran nimenomaan perheille mainostetussa messussa kun joku mummu alko purpattaa sitä miten nuo lapset pitää ääntäkin eikä tämä ole mikään leikkipuisto...Siis kukaan ei riehunu vaan joltain pieneltä putos lelu yms pientä. Teki mieli sille sanoa että eikös tuo pappi just sanonu että tässä messussa ei tarvi olla hipihiljaa ja aloillaan.

Olen imettänyt kirkossa. Oltiin aika takana, parven alla, niin ei sieltä parveltakaan kukaan kuikuilemaan päässyt. Ja olen imettänyt myös seurakuntatalolla perhekerhossa, useammankin kerran. Imetin lapsiani siellä missä niillä nälkä sattui tulemaan, kaupassa, kirjastossa, citymarketin kenkäosastolla, puistossa, kahvilassa, ravintolassa, huvipuistossa, laivalla... Mutta en kertaakaan vessassa, en itsekään syö wc:ssä.

En vaan ymmärrä, että miksi sinne kirkkoon oli alunperin menty.

Varmaan ihmisillä on eri syitä. Tarviiko sinulla sitä ymmärrystä toisten tekemisistä edes olla?

Itse olin mummoni hautajaisissa kun tytär oli parin kuukauden ikäinen. Imetin kirkossa, koska siitä ei aiheutunut mitään häiriötä, toisin kun siitä olisi aiheutunut jos en jostain syystä olisi rintaa antanut tai olisin lähtenyt "hyssyttelemään" nälkäistä vauvaa.

Yhteistyössä