imettäminen ja antibiootti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
jos teille olisi määrätty antibioottia jota ei olisi tutkittu tarpeeksi miten vaikuttaa vauvaan jos imettää niin uskaltaisitteko imettää vai olisitteko viikon imettämättä? lääke otetaan kerran päivässä, oliskohan lääkettä vähemmän maidossa jos imettäis kerran päivässä aina ennen lääkkeen ottoa, näin edellisen lääkkeen otosta olisi kulunut jo vuorokausi?

Kyllä minä olen imettänyt ja ollut antibioottikuurilla. Luotin täysin lääkärin joka sanoi sen olevan turvallinen imetyksestä huolimatta. Selosteessa luki myös että sopii raskauden ja imetyksen aikana. Mistä sen tietää miten paljon mitäkin lääkettä on tutkittu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minun saaman antibiootin selostuksessa luki ettei suositella raskauden ja imetyksen aikana koska ei ole tutkittu tarpeeksi, niin sillä nyt mietin.

No siinä tapauksessa en uskaltaisi antaa. Miten lääkäri tuollaista määrää jos tietää että imetät? Pyydä jos on mahdollista vaihtaa lääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja raiosrö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minun saaman antibiootin selostuksessa luki ettei suositella raskauden ja imetyksen aikana koska ei ole tutkittu tarpeeksi, niin sillä nyt mietin.

No siinä tapauksessa en uskaltaisi antaa. Miten lääkäri tuollaista määrää jos tietää että imetät? Pyydä jos on mahdollista vaihtaa lääkettä.
olen jo syönyt yhden kuurin ja ei tepsinyt niin tarvittiin tujumpi kuuri, sain kyl lääkärille että imetän ja määräs silti tämän.

Riippuisi siitä, mitä läääkäri on sanonut. Noihin lääkkeisiin kun oikeasti tarvii usein pistää noita varoituksia "turhaan" eli siis vaikka kokemusta on käytöstä ja tiedetään, ettei siitä ole haittaa, sitä ei ole todistettu vaadittavin (hemmetin tiukoin) kokein ja siksi ei voida sanoa suoraan, et on ok.

Mutta lääkäreillä on näistä asiasta enemmän tietoa siitä käytännön kokemuksesta. Joten jos lääkäri on sanonut, että on kyllä ookoo, niin kyllä imettäisin.

Minä jouduin syömään kaksi antibioottikuuria peräkkäin imetyksellä ja lapsen vatsa meni hommasta aivan sekaisin ja hänelle puhkesi pahat allergiat. Olisi allergia varmaan ehkä puhjennut jossain vaiheessa muutenkin, mutta nuo antibiootit eivät todellakaan tilannetta suotuisasti edistäneet.

Luottaisin lääkäriin.
Kuopuksen aikana jouduin syömään 3 kuuria, joista viimeinen oli semmoinen että sanottiin ettei voi imettää samaan aikaan.
Onneksi likalla oli ikää jo 8kk joten imetys loppui siihen.

Nyt on taas kuuri päällä ja kuopusta imetän, voi imettää tämän kuurin aikana eri asia on se että onko tarpeeksi tuju lääke että omat oireet häviää.. mutta imetystä en lopeta koska vauvalla ikää vajaa 2kk

Yhteistyössä