Imettävät!! kaivatteko tissin esiin akhvipöydässä, jos vaikka tuttavapariskuntanne tulee kylään vai annatteko vieraille kahvittelurauhan?

• Viestiketjun aloittaja Tissi
  • Ensimmäinen viesti
Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja donna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tissi:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Tjaa:
Että sinäkö vertaat lapsen ruokkimista naintiin ja ulostamiseen? Sairashan sinä olet!!
Vähän samaa mietin. Eiköhän aikuinen ihminen ymmärrä että seksi siinä julkisesti ei ole sopivaa ja kykenee odottamaan sopivaa hetkeä ja paikkaa? Vessassa käyntikin sujuu suht nopeasti, toisin kuin se imettäminen joka joskus voi viedä aikaa. Ja sille pienelle vauvalle voi olla vaikeampi selittää että "älä nyt viitsi huutaa siinä, äiti kahvittelee nyt sedän ja tädin kanssa. Imetän sinut sitten... n. 20 minuutin päästä kun ollaan valmiit."
Imettää voi ENNEN kahvia tai KAHVIN jälkeen. Valintakysymyksiä...;)
Sinä siis huudatat vauvaasi ja juot rauhassa kahvisi ennen kuin imetät? Siitähän ne vieraat varmasti pitävät kun lapsi huutaa nälkäänsä.
Oletko todellakin noin yksinkertainen vai tyhmä vai teetkö tarkoituksella kahvipöydässä imettämisen? Etkö osaa ennakoida? etkö tunne lastasi? :(

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Sori mutta suurin osa rinnastaa paljaat rinnat erotiikkaan, ei imetykseen. Siksi julkisella paikalla voi imettää harson suojassa. Ei kukaan tässä sano etteikö tissejä ole tarkoitettu aluksi imetykseen. Pitääkö sen imettämisen olla näytös vai voiko imettää vähemmän näkyvästi? Ja jos ei voi imettää vähemmän paljastallen niin mikä se syy on?
Niimpä :whistle:

Mutta kun pitää tahallaan Provota ja heittää lisää vettä myllyyn Minä ja Minun Tissini asenteella. MIKSI PITÄÄ imettää julkisesti ja näkyvästi kun sen voi tehdä suojassakin?

Eikö se ole juuri sitä huomionhakua ja provoilua? ;)

Että sinäkö vertaat lapsen ruokkimista naintiin ja ulostamiseen? Sairashan sinä olet!!
Vähän samaa mietin. Eiköhän aikuinen ihminen ymmärrä että seksi siinä julkisesti ei ole sopivaa ja kykenee odottamaan sopivaa hetkeä ja paikkaa? Vessassa käyntikin sujuu suht nopeasti, toisin kuin se imettäminen joka joskus voi viedä aikaa. Ja sille pienelle vauvalle voi olla vaikeampi selittää että "älä nyt viitsi huutaa siinä, äiti kahvittelee nyt sedän ja tädin kanssa. Imetän sinut sitten... n. 20 minuutin päästä kun ollaan valmiit."
Sinä siis huudatat vauvaasi ja juot rauhassa kahvisi ennen kuin imetät? Siitähän ne vieraat varmasti pitävät kun lapsi huutaa nälkäänsä.
Oletko todellakin noin yksinkertainen vai tyhmä vai teetkö tarkoituksella kahvipöydässä imettämisen? Etkö osaa ennakoida? etkö tunne lastasi? :(
Mulla on 3 lasta joista jokaista on imetetty lapsentahtiin. Tyhmä en kylläkään ole, mutta silti en ole kyennyt ennakoimaan milloin se lapsi alkaa tissiä huutamaan. Ja varmasti olen tuntenut lapseni tarpeet enemmän kun hyvin.
Tosin tää kysymys ei edes ollut mulle :whistle:

s
Lapsentahti, lapsentahti. Kyllä äiti pystyy ennakoimaan edes hieman koska lapsella on taas nälkä. Ja ehkä se lapsi huutaa jotain muuta sitten kun sitä tissiä. Oletko ajatellut?

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mulla on 3 lasta joista jokaista on imetetty lapsentahtiin. Tyhmä en kylläkään ole, mutta silti en ole kyennyt ennakoimaan milloin se lapsi alkaa tissiä huutamaan. Ja varmasti olen tuntenut lapseni tarpeet enemmän kun hyvin.
Eli olet toiminut lapsesi HoviTuttina? Ei se sen lapsen vika ole, vaan ajattelemattoman äidin. Lapsi ruokitaan rintamaidolla, Tissillä ei roikuta koko päivää roikkumisen ilosta :).

Tissi
Lapsentahti, lapsentahti. Kyllä äiti pystyy ennakoimaan edes hieman koska lapsella on taas nälkä. Ja ehkä se lapsi huutaa jotain muuta sitten kun sitä tissiä. Oletko ajatellut?
Mutta kun se vaimentaminen on kaikkein helpointa työntämällä se roikkuva lerpake tulpaksi sen ArmasNyytin suuhun...Sitten saa itse hörppiä sumppinsa rauhassa, viis viitä vaikka vastapäätä istuva Mäkisen Reijo kakoisi voileipäkakku vvärääs kurkussa joutuessaan kahvittelemaan naapurinPirkon Tissien kanssa...MinäMinäMinä ja minun Tissini :whistle:

donna
Eli olet toiminut lapsesi HoviTuttina? Ei se sen lapsen vika ole, vaan ajattelemattoman äidin. Lapsi ruokitaan rintamaidolla, Tissillä ei roikuta koko päivää roikkumisen ilosta :).
Harvinaisen julma ja tyhmä äiti olet. Ei se ihme ole että imetyksessä epäonnistuit kun kellosta katsoit aikaa millon lapsi saa ruokaa ja kuinka kauan siinä tissillä "roikutaan".

Juuri sitähän tässä yritin sanoa. Mutta kun se pieni vauva ei aina ymmärrä näitä selityksiä: "muistatko kun imetin sinut juuri puoli tuntia sitten? Äiti kahvittelee nyt joten voit odottaa ihan rauhassa sen aikaa, ei sinulla niin nälkä ole ettetkö sitä aikaa kestäisi."

tissistä
Joo, en mäkään ole tajunnut ikinä niitä mammoja jotka roikottaa lastaan tissillä tuntikausia. Se on sitten huvitissi siinä eikä mikään ravintolähde. Jos tarjoaa lapselle joka itkuun rintaa niin lapsi oppii asumaan rinnalla. Ja mitä enemmän lapsi imee tissiä niin sitä enemmän tulee maitoa jota pitää taas suihkata siihen lapseen. Kierre on valmis.

vieras
Täytyy kyllä ihmetellä millasia ihmisiä moni ketjuun vastannut tuntee.
Imetys ja se rinta lapsen ruokintavälineenä kun on täysin luonnollista. Itse lähinnä olen tuntenut pariskuntia joista niin mies kun nainen suhtautuvat luonnollisesti imetykseen. Joten heitä ei todellakaan nolostuta imetyksen näkeminen.
Ei muakaan nolostuta toisen ihmisen röyhtäily ja pierekseminen ja onhan ne luonnollisia asioita, mutta en minä silti pidä siitä, että naapurin Reino meidän ruokapöydässä piereksii.

Ja myös, jos mulla on kova räkätauti niin en mä nuhaani kahvipöydässä niistä vaan menen syrjemmälle. vaikk se tauti ihan luonnollinen onkin.

oletko ajatellut
Juuri sitähän tässä yritin sanoa. Mutta kun se pieni vauva ei aina ymmärrä näitä selityksiä: "muistatko kun imetin sinut juuri puoli tuntia sitten? Äiti kahvittelee nyt joten voit odottaa ihan rauhassa sen aikaa, ei sinulla niin nälkä ole ettetkö sitä aikaa kestäisi."
Hmm.. ehkä sun maidontuotannossa on jotain vikaa jos lapsi tarvitsee tissiä puolen tunnin välein?

Tissi
Harvinaisen julma ja tyhmä äiti olet. Ei se ihme ole että imetyksessä epäonnistuit kun kellosta katsoit aikaa millon lapsi saa ruokaa ja kuinka kauan siinä tissillä "roikutaan".
Kannattaisiko pitää pienempää suuta toisten tyhmyydestä, kun ei ole vaivautunut edes lukemaan koko ketjua. Minä olen kertonut täällä, että OLEN imettänyt pitkään ekaa ja tulen imettämään tätä tokaakin, joten siihen asiaan sinun on turha puuttua ja vväristellä sanomisiani!

Tosiasia kuitenkin on, että Tissillä ruokitaan lapsi kylläiseksi ja muuhun lupsutteluun (jos sellaista ilmenee ) hankitaan joku muu väline.Piste.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tissistä:
Joo, en mäkään ole tajunnut ikinä niitä mammoja jotka roikottaa lastaan tissillä tuntikausia. Se on sitten huvitissi siinä eikä mikään ravintolähde. Jos tarjoaa lapselle joka itkuun rintaa niin lapsi oppii asumaan rinnalla. Ja mitä enemmän lapsi imee tissiä niin sitä enemmän tulee maitoa jota pitää taas suihkata siihen lapseen. Kierre on valmis.
Ja vauvalle tulee vatsavaivoja ja sitten se haluaa enemmän ja enemmän sitä tissiä. Vauva parka.

Tissi
Valintakysymyksiä. Ne vieraat ei kuole, jos äiti syöttää vauvan ensin ja kahvittelee vasta sitten ;).

Arvaa tuliko muutamaan kertaan mietittyä? Ja kanniskeltua huutavaa vauvaa ympäri asuntoa, koetettua erilaisia asentoja, vauvahierontaa, kuljetettu kantoliinassa ja ties mitä. Kuitenkin silloin kun siihen huutoon on väsynyt ja tietää sen loppuvan vasta tissille niin tuntuu vain helpoimmalta päästää lapsi siihen ja saada sitten seuusteltua rauhassa.

Veikkaus siihen miksi vauva huusi noin ja oli vaikeasti ennakoitavissa tuli vasta 3v myöhemmin eikä luonnollisesti auttanut tilanteeseen lainkaan.

Tissi
Alkuperäinen kirjoittaja tissistä:
Niimpä. Mutta sitten on hyvä nimitellä vauvaa TissiTakiaiseksi kun on itse siitä ensin semmoisen tehnyt...Ja parkua marttyyrinä, miten ei vessaankaan voi mennä ilman, että Helmeri 6 vuotta jyskyttää oven takana...

Tissi
Arvaa tuliko muutamaan kertaan mietittyä? Ja kanniskeltua huutavaa vauvaa ympäri asuntoa, koetettua erilaisia asentoja, vauvahierontaa, kuljetettu kantoliinassa ja ties mitä. Kuitenkin silloin kun siihen huutoon on väsynyt ja tietää sen loppuvan vasta tissille niin tuntuu vain helpoimmalta päästää lapsi siihen ja saada sitten seuusteltua rauhassa.

Veikkaus siihen miksi vauva huusi noin ja oli vaikeasti ennakoitavissa tuli vasta 3v myöhemmin eikä luonnollisesti auttanut tilanteeseen lainkaan.
Ei tullut mieleen, että oma maidontuotantosi ei vain yksinkertaisesti riitä lapselle?

Valintakysymyksiä. Ne vieraat ei kuole, jos äiti syöttää vauvan ensin ja kahvittelee vasta sitten ;).
No kyllä muistan hyvin nämäkin vierailut jolloin käytännössä istuin makuuhuoneessa vauvan kanssa kokoajan ja rukoilin vain mielessäni että vieraat lähtisivät mahdollisimman pian pois... (ok, toki välillä vauvan rauhoituttua palasin veiraiden joukkoon mutta alta 5min vaati vauva taas osansa. omaa seurusteluhetkeäni oli se kun mies kanniskeli huutavaa vauvaa eikä sekään niin kivaa ollut)

Oikeasti, kaikki vauvat eivät ehkä ole yhtä helposti ennakoitavissa ja rauhoitettavissa kuin sinun vauvasi. Jos se olisi pelkkä valintakysymys, olisin toki paljon mielummin halunnut kuopuksen olevan esikoisen kaltainen noissa syöttämisissä ja rauhoittumisissa. =)

Ei tullut mieleen, että oma maidontuotantosi ei vain yksinkertaisesti riitä lapselle?
Ei, koska maitoa tuli hyvin myös pumpulle ja lapsi kasvoi kokoajan yläkäyrillä.

Alkuperäinen kirjoittaja oletko ajatellut:
Hmm.. ehkä sun maidontuotannossa on jotain vikaa jos lapsi tarvitsee tissiä puolen tunnin välein?
Tai ehkä lapsen autismilla oli jotain tekemistä asian kanssa?

Maitoa varmaan oli ihan riittävästi kun sitä tuli pullollekin ja lapsi kokoajan kasvoi yläkäyrillä.

vieras
Sä oot madicken04 todennäköisesti aiheuttanut ne ilmavaivat lapselle liiallisella imettämisellä, siksi se on ollut rauhaton. Veikkaisin. Ihan aiheen vierestä, mutta kuitenkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sä oot madicken04 todennäköisesti aiheuttanut ne ilmavaivat lapselle liiallisella imettämisellä, siksi se on ollut rauhaton. Veikkaisin. Ihan aiheen vierestä, mutta kuitenkin.
Jos oot roikottanut vauvaa koko ajan tissillä niin varmasti on ollut ilmavaivoja raukalla.

Jos oot roikottanut vauvaa koko ajan tissillä niin varmasti on ollut ilmavaivoja raukalla.
Tottahan toki. =)

Usko pois, ei sitä kokoaikaa tissillä roikotettu mutta joskus vaan oli kiva saada tilanne rauhoittumaan siksi aikaa kun seurusteli vieraiden kanssa.

Yhäkin kallistuisin tuohon autismiin, aika usein kuulee autististen lasten avnhemmilta että heidän lapsensa ovat olleet ns. vaativia vauvoja joita on ollut vaikea rauhoittaa. Tai sitten vaan autististen lasten äideillä on vaan tapana aiheuttaa lapselleen noita ilmavaivoja?

vieras minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Minä ja mun mieheni ollaan sen verran kohteliaita kyllä, ettei me huomauteta siitä, että meitä häiritsee, jos joku imettää kahvi tai ruokapöydässä. Jätetään vain sitten seuraavalla kerralla menemättä kylään kun kutsutaan tai ei kutsuta tuollaisia vieraita enää meille.

Meidän piireissä tosin ihmiset meneekin imettämään makkariin tms. Tutut on suurimmaksi osaksi töissä, joissa täytyy osata käyttäytyä hyvin, joten osaavat sitten kotonakin ja julkisilla paikoilla käyttäytyä.
Teidän piireissä taitaa olla vähän rajoittuneita ihmisiä... eikä välttämättä kovin monella ole toteutunut 6kk täysimetys...

Täällähän on eilen illalla keskustelu mennyt ihan älyttömyyksiin.
Ai nyt ihmiset, jotka älyävät mennä pois ruokapöydästä omaan rauhaan imettämään, ovat jollain tavalla rajoittuneita...? Äly hoi älä jätä.

Yhteistyössä