Imettääkö kukaan teidän miehistänne?

Hei,

Onko kellään vastaavanlaista tilannetta? Vaimoni näki tv:ssä dokumentin, jossa keskusteltiin miehen osallistumisesta lapsen imettämiseen. Saimme lapsen 3 kk sitten ja nyt vaimoni vaatii minua osallistumaan lapsemme imettämiseen. Hän suuttuu kun yritän selittää, että se ei ole mahdollista. Vaimoni vetoaa 4D-dokumentin faktoihin, että voit imettää jos todella haluat!

Välillä kun lapsellamme on nälkä, vaimoni vain toteaa, että imetä sinä. Joudun siis antamaan korviketta, koska itse en vielä usko miehen kykyyn imettää.

Mitä mieltä olette? Pitääkö minun avartaa omaa näkemystäni ja alkaa rohkeasti imettää vai mitä teen?
 
hmmm....mielenkiintosta... oishan se hienoa jos miehillä olis mahdollisuus imettää,sais moni äiti helpotusta vauvan hoitoon ilman korviketta.Enpä vaan usko että on mahdollista... tai ei mulle tulis mieleenkään ehdottaa tollasta miespuoliselle ihmiselle...

Mun mielestä jatka vaan korvikkeen antoa jos vaimosi noin sanoo.Eihän ihan kaikessa voi kuitenkaan toista korvata

yksäiti+ pojat 2v7kk ja 2kk
 
Mielestäni kuullostaa oudolta eikä olisi tullut mieleenkään ehdottaa omalle miehelle tuollaista kummankaan lapsen kanssa :whistle: Enkä kyllä usko edes tuollaiseen hölynpölyyn,että mies muka voisi imettää...Jatka vain korvikkeen antoa =)
 
oon kyllä sen verran "vanhanaikainen" että uskon siihen että NAISEN keho on luotu sitä jälkikasvua silmälläpitäen. Kyseessä varmaan oli joku brittien tai jenkkien tekemä dokkari jotka usein on yhtä tosia kuin lentävät lehmät.
 
Tää nyt luultavasti (ja toivottavasti) on vitsi tai provo, mutta vastaanpa silti. Juu ei todellakaan imetä mies meillä. Miestä ei ensinnäkään ole luotu imettämään ja vaikka mehen rinnoista jotain eritteitä saisikin irti, en usko sen olevan ravitsemuksellisesti kovinkaan hyvää vauvanruokaa vaan pikemminkin merkki prolaktiinihormoonin liikatuotannosta. Pelkkä ajatuskin miehestä imettämässä on minusta äärimmäisen ällöttävä jopa sairas.
 
Mikäli vaimosi on täysin tosissaan tuon asian suhteen, oletko huomannut hänen muuten käyttäytyvän oudosti tai puhuvan outoja....? :/

Mikäli tämä tosiaan ei ole vitsi, suosittelisin todella vaimoasi kääntymään jonkun asiantuntijan apuun! Kannattaisi mahdollisesti seurata muutenkin vaimosi toimia vauvanne kanssa.. Itse en voisi missään nimessä vauvani itkiessä nälkäänsä lyödä häntä isän syliin, että imetä sinä! ???????? Todella, todella sairasta! Kuinka muuten voisitkaan lastasi ruokkia, kuin antamalla korviketta.. Haloo...

Apua... :xmas:
 
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Tän on pakko olla vitsi....ja piruilua uusista aalloista Isyystutkimuksista. Ei tietääksen i ole miehille vielä maitorauhasia kasvanut, vaikka isät enemmän osallistuvatkin vauvanhoitoon....ei vaimos sentään ole ajatellut siittävänsä sulle lasta :LOL: :LOL: :LOL:
Jos ei ole vitsi niin olen tosi pahoillani ja tosiaan kannattaa vaimoa vähän valaista, että rajansa ne on isilläkin vaikka nisät onkin :p
 
Hih, tästä aiheesta oli joskus juttua Helsingin Sanomien Nyt-liitteessä, ehkä viime vuonna. Jonkun "asiantuntijan" mukaan oli mahdollista, että mies imettää, jos on ensin syönyt jotain hormonipillereitä. Mutta kyllä se imetys kuitenkin paremmin naisille sopii, kun on jo luonnostaan siihen valmiudet.

Joo, mutta tää tais olla vaan vitsi :LOL:
 
Eikun siis. Jos isä tosissaan kysyy nyt tuollaista ja äiti tosissaan vastaa noin, niin kyllähän asia on niin että sukulaisten tai tuttavien kansalaisvelvollisuus on ottaa yhteyttä esim. Mannerheimin lastensuojeluliitton ja pyytää heitä tutkimaan että onko tuo koti hyväksi lapselle.
 
Siis että isät imettää. Onko tää jotain sairasta pilaa?
Sen tiedän, et miehilläkin on maitorauhasia, mutta ikinä en ole kuullut että niistäki jotain maitoo tulis. Tietty jotai hormonipillereitä syömällä vois jotai saada herumaan, mut hei oikeesti. Nainen on luotu ruokkiin lasta. Te miehet, jotka imetätte lastanne (?), mahtaako laki hyväksyy tällasta?
 
Miehen ja naisen rinnat ovat hyvin pitkälle samanlaiset: niissä on sekä rauhaskudosta että rasvaa. Naisilla erilainen hormonitoiminta tosin saa rinnat a) kasvamaan ja b) valmistamaan maitoa poikasille. Miehillä mm. testosteronin eritys on aika hyvä blokkaaja rintarauhaskudoksen kypsymiselle.

Teoriassa siis se, että miehetkin imettäisivät, on ihan mahdollista. Käytännön toteutus vaatisi tosin miehille melkoisia hormonikuureja, enkä usko, että sellaiseen kovin moni suosituisi.

Mielenkiintoinen aihe, vaikkakin aika hauska provo :)
 
Olispa se näköistä kun vauveli riippuisi meijän isin rintakarvoissa :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja isipappa:
Eikun siis. Jos isä tosissaan kysyy nyt tuollaista ja äiti tosissaan vastaa noin, niin kyllähän asia on niin että sukulaisten tai tuttavien kansalaisvelvollisuus on ottaa yhteyttä esim. Mannerheimin lastensuojeluliitton ja pyytää heitä tutkimaan että onko tuo koti hyväksi lapselle.
Hassu provo tai sitten tosiaankin teppot:n emäntä hermolomalle!
 
vitsi tai ei...niin mulle tuli mieleen, et niitä sellaisia "apuvälineitä" on olemassa, että miehen rinnan kohdalle tulee ns. rinta ja rintaan laitetaan korviketta. Ja sitten vauva voi imeä iskältäkin tissiä, niinkuin äidiltäkin..En ole koskaan nähnyt kellään sellaista olevan, mutta olen kuullut, että lapsi saa siten isältäkin sitä läheisyyttä ja vielä jos paidan nostaa ylös.. Olisko sitten yh-isien juttu..En tiedä. Ehkä vaimosi on nähnyt jotain tämmöistä...
 

Yhteistyössä