Kerropa syy? Tämä imetyksen piilottelu ja häpeäminen on uusi asia. Ei sitä keskiajalla tehty.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Justiinsa joo, ja mitään muutahan syytä ei voi sille olla et toisen imetyksen kattominen ahdistaa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.
Joo no tiedätkö mitä kaikkea muutakin keskiajalla hommailtiin... tuskinpa niitä kaikkia "normaaleja ilmiöitä" nyt lähtisit toteuttamaanAlkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Oletteko muuten ikinä ajatelleet, että keskiajalla imetys oli normaali ilmiö ja usein jopa ammatti? Ei sitä silloin hävetty tai kummasteltu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja BR:Toki. Ja vieraat päättävät, tulevatko uudestaanAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Ihan omassa kotonani olin että enköhän siellä saa itse päättää mitä teen ja missä.
No kuule, koetapa mennä katoliseen tai ortodoksiseen kirkkoon edes olkapäät paljaana tai sortseissa! Lennät pihalle aika äkkiä. Pitää osata ottaa muut ihmiset ja olosuhteet huomioon!Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:No se on sentään hyvä, mutta ilmeisesti ev.lutissa ei oikein suvaita imetystä kirkonpenkillä, en tiedä? Tässä yksi hyvä syy olla kuulumatta luterilaiseen kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No en tiedä saako. Mutta mä oon helluntaiseurakunnan jumalanpalveluksissa kyllä imettänyt ja muutkin siellä imettelee. Ei se ketään häiritte.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Aivan samaa mieltä. Eikös kirkossa sitten muka saa?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Et. Mun mielestä kirkossakin pitäisi saada imettää.
Joo joo ja seli seli. Ihan riittävän monta kertaa olen joutunut niitä tuntemattoman molempia tissejä katselemaan syödessäni ravintolassa.Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:eihän imetettäessä esitellä tissejä, hyvä jos edes vähän vilahtaa sieltä vauvan ja paitojen ja liivinsuojien välistä...Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:Ei varmaan sitten haittaa vaikka nostan jalat pöydälle jos joku esittelee tissejään? Tai alan kaivella hampaitani.
ei oo näkynyt merkkejä, ja kyllä olen imettänyt kirkossa... ei käsketty ulos, mutta oli pakko lähteä pihanurmelle vaipanvaihtoon, kun suoli alkoi toimia...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko siellä imetyskieltomerkkejä? Sanooko pappi saarnan yhteydessä ilmotuasiana imetys saarnan aikana kielletty vai tuleeko suntio ohjaamaan ulos?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:No se on sentään hyvä, mutta ilmeisesti ev.lutissa ei oikein suvaita imetystä kirkonpenkillä, en tiedä? Tässä yksi hyvä syy olla kuulumatta luterilaiseen kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No en tiedä saako. Mutta mä oon helluntaiseurakunnan jumalanpalveluksissa kyllä imettänyt ja muutkin siellä imettelee. Ei se ketään häiritte.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Aivan samaa mieltä. Eikös kirkossa sitten muka saa?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Et. Mun mielestä kirkossakin pitäisi saada imettää.
Teoriassa näin. Käytännössä olen nähnyt anoppilassa tyyliä koko rinta paljaana ja vauva välillä irrotteli imuotettaan... käly imetti vauvaansa, olohuoneessa istuskelleet miehet olivat hieman vaivautuneita.Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:eihän imetettäessä esitellä tissejä, hyvä jos edes vähän vilahtaa sieltä vauvan ja paitojen ja liivinsuojien välistä...Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:Ei varmaan sitten haittaa vaikka nostan jalat pöydälle jos joku esittelee tissejään? Tai alan kaivella hampaitani.
ei oo pakko katsoa. minä oon joutunut katselemaan humalassa lautaselle oksentavia äijiä ravintoloissa...kumpiko on ällömpää...Alkuperäinen kirjoittaja *huoh*:Joo joo ja seli seli. Ihan riittävän monta kertaa olen joutunut niitä tuntemattoman molempia tissejä katselemaan syödessäni ravintolassa.Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:eihän imetettäessä esitellä tissejä, hyvä jos edes vähän vilahtaa sieltä vauvan ja paitojen ja liivinsuojien välistä...Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:Ei varmaan sitten haittaa vaikka nostan jalat pöydälle jos joku esittelee tissejään? Tai alan kaivella hampaitani.
Miten hemmetti keskiaika tähän liittyy?Mun mielestä se ei tee ihmisestä ahdasmielistä tai perverssiä jos ei halua katsoa toisen naisen rintoja..Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Kerropa syy? Tämä imetyksen piilottelu ja häpeäminen on uusi asia. Ei sitä keskiajalla tehty.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Justiinsa joo, ja mitään muutahan syytä ei voi sille olla et toisen imetyksen kattominen ahdistaa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.
On se. Kieroutunutta =)Alkuperäinen kirjoittaja BR:Huonokäytöksistä ajatella mielessään, että olipa aika törkeää? Vaikka ei mitenkään osoittanut saati sanonut että häiritsi?Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Jos on noin herkkänahkaista porukkaa, saati sitten niin huonokäytöksisiä että kokevat asiakseen puuttua vauvani ruokailuihin, voivat jättää kyllä väliin meillä vierailemisen. En pistä pahakseni mutta ihmettelen kyllä mikä niitä vaivaa.
Jos joku on loukkaantunut siitä että olen ruokkinut lastani jonkun muun kahvipöydässä, niin mielelläni menen sitten muualle kylään ensi kerralla.
Kerro se syy, äläkä ala puhua jotain muuta. Mä vaan sanoin, että imetyksen häpeily on uusi asia. Se on elämäallergiaa.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Miten hemmetti keskiaika tähän liittyy?Mun mielestä se ei tee ihmisestä ahdasmielistä tai perverssiä jos ei halua katsoa toisen naisen rintoja..Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Kerropa syy? Tämä imetyksen piilottelu ja häpeäminen on uusi asia. Ei sitä keskiajalla tehty.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Justiinsa joo, ja mitään muutahan syytä ei voi sille olla et toisen imetyksen kattominen ahdistaa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.
no ei kai sitä lasta nyt kuitenkaan ihan koko ajan tarvitse imettää? eikös vieraat yleensä kuitenkin kyläile jonkun akaa, vai onko teillä sellaisia vieraita, että lähtevät juosten kotiin kun kahvinsa ovat juoneet?Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Olisi sitten varmaan parempi vaihtoehto työntää vauva ja pullo isälle että ÄITIKIN saisi joskus sitä sosiaalista kanssakäymistä harrastaa eikä vain kyhjöttää vauvansa kanssa jossain kauimmaisessa nurkassa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Lapsen nälkä ja äidin oikeus tietty, mutta onko sitä pakko toteuttaa juuri siinä kahvipöydässä?Alkuperäinen kirjoittaja iitu:Kumpi on tärkeämpi, lapsen nälkä ja äidin oikeus vai se, että jotakuta etoo? Jotakuta saattaa myös etoa mun lihavuus mutta mä en sen takia jää kotiin piilottelemaan. Onko tää nyt huonoa käytöstä? Mä en varmaan sais ravintoloihinkaan mennä syömään, sen verran monta kertaa kuullu miten ällöttävää on ku joku läski kiskoo sapuskaa napaan.Alkuperäinen kirjoittaja juup:mutta se on, jos ei ota tosia huomioon, kuten varmasti huomaat, on tuosta kahvi/ruokapöydässä imettämisestä montaa mielipidettä täällä plstalla, miksei siis ihan elävässäkin elämässä, joku toinen sen suvaitsee ja joku toinen ei, kyllähän kohtelias ihminen kysyy sopiiko heille, tai sitten vetäytyy omiin oloihinsa hiukan sivummalle imettämään.
Joitakin ihmisiä se imetys ihan oikeasti saattaa hiukan etoa ja ällöttää, varsinkin miespuoleisia, samoin lapsettomia ihmisiä.
Niin mäkin koska olen KOHTELIAS. Mutta kyllä meiltä sohvakin löytyy..Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:jos joku haluaisi meillä kahvi pöydässä imettää niin kysyisin varmaankin että mahdutko olemaan mukavasti?
Keskiajalla hienompi väki ei muuten imettänyt ollenkaan. Ne imettäjät tekivät likaisen työn rahasta. Eivätkä muuten tulleet pitopöytiin imettelemään. Imettäjät olivat siis rahvasta.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Oletteko muuten ikinä ajatelleet, että keskiajalla imetys oli normaali ilmiö ja usein jopa ammatti? Ei sitä silloin hävetty tai kummasteltu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja BR:Toki. Ja vieraat päättävät, tulevatko uudestaanAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Ihan omassa kotonani olin että enköhän siellä saa itse päättää mitä teen ja missä.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Jos on noin herkkänahkaista porukkaa, saati sitten niin huonokäytöksisiä että kokevat asiakseen puuttua vauvani ruokailuihin, voivat jättää kyllä väliin meillä vierailemisen. En pistä pahakseni mutta ihmettelen kyllä mikä niitä vaivaa.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Joitakin ihmisiä se imetys ihan oikeasti saattaa hiukan etoa ja ällöttää, varsinkin miespuoleisia, samoin lapsettomia ihmisiä.
Jos joku on loukkaantunut siitä että olen ruokkinut lastani jonkun muun kahvipöydässä, niin mielelläni menen sitten muualle kylään ensi kerralla.
Miten se voi ahdistaa, sitä mä en tajua??? Ja miksi sitä pitäisi katsoa edes. Ei mulla ole ainakaan tapana tuijotella jos joku imettää. Imettäköön ihan rauhassa ilman että mä kyttäilisin vilahtaako se ahdistava maitorauhanen sinne vauvan suuhun.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Justiinsa joo, ja mitään muutahan syytä ei voi sille olla et toisen imetyksen kattominen ahdistaa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.
Voi KUULE katoliset kirkot ovat täynnä maalauksia joissa Marian tissit roikkuvat pihalla ja Jeesus imee tissiä. Selitäpä tämä!! Katolisissa kirkoissa saa imettää, kuin myös ev lut kirkossa.Alkuperäinen kirjoittaja ss:No kuule, koetapa mennä katoliseen tai ortodoksiseen kirkkoon edes olkapäät paljaana tai sortseissa! Lennät pihalle aika äkkiä. Pitää osata ottaa muut ihmiset ja olosuhteet huomioon!Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:No se on sentään hyvä, mutta ilmeisesti ev.lutissa ei oikein suvaita imetystä kirkonpenkillä, en tiedä? Tässä yksi hyvä syy olla kuulumatta luterilaiseen kirkkoon.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:No en tiedä saako. Mutta mä oon helluntaiseurakunnan jumalanpalveluksissa kyllä imettänyt ja muutkin siellä imettelee. Ei se ketään häiritte.Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Aivan samaa mieltä. Eikös kirkossa sitten muka saa?Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Et. Mun mielestä kirkossakin pitäisi saada imettää.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Jos on noin herkkänahkaista porukkaa, saati sitten niin huonokäytöksisiä että kokevat asiakseen puuttua vauvani ruokailuihin, voivat jättää kyllä väliin meillä vierailemisen. En pistä pahakseni mutta ihmettelen kyllä mikä niitä vaivaa.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Joitakin ihmisiä se imetys ihan oikeasti saattaa hiukan etoa ja ällöttää, varsinkin miespuoleisia, samoin lapsettomia ihmisiä.
Eli sä saat tehdä niinkuin haluat, väliäkö sillä, et muut ihmiset kokee olonsa vaivaantuneeksi? Sä et voi yhtään antaa ite periksi, ja joskus miettiä niitä muita? Hei, täällä pallolla asuu muitakin ihmisiä kuin sä.
Tiedän naisia jotka ei pysty seuraamaan toisten imetystä omien imetyskokemuksiensa takia, itse en halua ko operaatiota nähdä koska rinnat ovat minusta jokaisen yksityistä aluetta ja koen koko tapahtuman todella ahdistavaksi.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Kerro se syy, äläkä ala puhua jotain muuta. Mä vaan sanoin, että imetyksen häpeily on uusi asia. Se on elämäallergiaa.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Miten hemmetti keskiaika tähän liittyy?Mun mielestä se ei tee ihmisestä ahdasmielistä tai perverssiä jos ei halua katsoa toisen naisen rintoja..Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Kerropa syy? Tämä imetyksen piilottelu ja häpeäminen on uusi asia. Ei sitä keskiajalla tehty.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Justiinsa joo, ja mitään muutahan syytä ei voi sille olla et toisen imetyksen kattominen ahdistaa...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.
Niin, ei hienot ihmiset hoitaneetkaan vauvojaan itse. Mutta nykyään hienotkin ihmiset kehtaavat (?) itse hoitaa vauvansa, joten varmaan kehtaavat myös imettää.Alkuperäinen kirjoittaja .:Keskiajalla hienompi väki ei muuten imettänyt ollenkaan. Ne imettäjät tekivät likaisen työn rahasta. Eivätkä muuten tulleet pitopöytiin imettelemään. Imettäjät olivat siis rahvasta.Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:Oletteko muuten ikinä ajatelleet, että keskiajalla imetys oli normaali ilmiö ja usein jopa ammatti? Ei sitä silloin hävetty tai kummasteltu.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin. Eivä tule jos elävät vielä pimeällä keskajalla ja ovat ahdasmieleiä tai suhtauvat luonnolliseen imettämiseen muuten perverssillä tavalla.Alkuperäinen kirjoittaja BR:Toki. Ja vieraat päättävät, tulevatko uudestaanAlkuperäinen kirjoittaja poppaliina:Ihan omassa kotonani olin että enköhän siellä saa itse päättää mitä teen ja missä.
No mutta eihän sitä tissiä edes näy. Vauva vaan syö.Alkuperäinen kirjoittaja joo ei:tervemenoa, itse en kyllä pitäisi ollenkaan, jos talon emäntä kaivaa rinnan esiin kahvipöydässäAlkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:Jos on noin herkkänahkaista porukkaa, saati sitten niin huonokäytöksisiä että kokevat asiakseen puuttua vauvani ruokailuihin, voivat jättää kyllä väliin meillä vierailemisen. En pistä pahakseni mutta ihmettelen kyllä mikä niitä vaivaa.Alkuperäinen kirjoittaja juup:Joitakin ihmisiä se imetys ihan oikeasti saattaa hiukan etoa ja ällöttää, varsinkin miespuoleisia, samoin lapsettomia ihmisiä.
Pystytkö sä sitten uimahallissa käydä, tai saunassa? Vai alkaako sielläkin ahdistaa?Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Tiedän naisia jotka ei pysty seuraamaan toisten imetystä omien imetyskokemuksiensa takia, itse en halua ko operaatiota nähdä koska rinnat ovat minusta jokaisen yksityistä aluetta ja koen koko tapahtuman todella ahdistavaksi.