Vieras
Juuri näin. En mä kahvipöydässä imettäisi, vaan siirtyisin vähän syrjemmälle. Se on kohteliasta, eikä se mua häiritsisi tippaakaan. Alkeelliset käytöstavat on hyvä muistaa, vaikka vauva-aikaa elääkin. Hyvään käytökseen kuuluu, että otetaan toiset ihmiset huomioon. Useimmat ei tykkää tuosta imettämisestä kun se tapahtuu noin lähellä. Sekä naisille että miehille tilanne on vähan kiusallinen, kun ei tiedä, mihin katsoisi. Pikkasen suhteellisuudentajua, kiitos.Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:Ketjua lukematta - kahvipöydässä imettäminen on OK, jos imettäjä on varma, että kukaan vieraista ei vaivaannu moisesta operaatiosta ja mielellään vielä suojaa paljasta rintaa esim. harsolla.
Totta kai äidillä on oikeus nauttia seurasta vaikka imettää. Mutta. Etenkin, jos on joko kutsunut kotiinsa vieraita kylään tai ottanut itse vierailukutsun vastaan tai on julkisella paikalla, mielestäni on pelkästään kohteliasta huomioida muiden läsnäolijoiden tunteet. Se, että vetäytyy imettämään hiukan sivummalle, ei millään tavalla alista imettäjää.
Monilla vauvojen äideillä on ns. normaalikäytöksen rajat hiukan hämärtyneet. Kun itse elää maidon, tissien, puklien, pissan ja kakan täyttämässä maailmassa, ei aina tule huomioineeksi, että nämä asiat eivät ole kaikille yhtä arkipäiväisiä kuin itselle. Sitä saattaa itse puhua lapsen kakan koostumuksesta ruokapöydässä tai imettää vaikka kirkossa, eikä huomaa siinä mitään kummallista. Vauva-aikanakaan sitä vain ei elä muilta suljetussa maailmassa, vaan yleiset kohteliaisuussäännöt pitäisi muistaa silloinkin.
Imettäjä todennäköisesti paheksuisi itsekin sitä, jos vaihdevuodet ylittänyt rouva avaa paitansa ja vetää rintansa esiin kavipöydässä. Tätä taustaa vasten kannattaa muistaa, että vieraalle rinta saattaa merkitä rintaa, vaikka se olisi esillä imettämistarkoituksessa.