Imetin kahvipöydässä, olinko törkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Moni on sitä mieltä, että vauvalla on oikeus syödä ruokapöydän ääressä. Kuinka moni sitten istuu sen keittiön pöydän ääressä imettämässä silloin, kun ei ole niitä vieraita vaan on esim. yksin vauvan kanssa kotona?
:LOL: :LOL: Voi jysäri tää on hulvaton ketju.
Sanos muuta... Mitäpä niitä utareita pöytään iskeä, jos ei ole kerta yleisöäkään.
Auts, eikö se tissien pöytään iskeminen satu... :whistle: :xmas:

siis hä?
P. jaska vaan.. jos joku väittää rinnastavansa imetyksen ulostamiseen niin huh huh..

Ihan vaan taitaa olla niin, että ihmiset jotka kokevat rinnat seksuaalisina (imetettiin tai ei) kokevat sen julkisesti imetyksen ahdistavana.. samoin kuin heitä ja monia muita vois julkisen paikan seksi ällöttää.. Eihän lapsen pulloruokinnan näkeminen mitenkää etovaa oo vaan se nimenomaan on se eroottinen tissi joka vaivaannuttaa ihmisiä niin että toisille se vaivaantuneisuus tuo ällötystuntemuksia..

Itse julki-imettäjänä, sanon monen muun tavoin myös että otetaan aina ja kaikessa muut silti huomioon...

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Moni on sitä mieltä, että vauvalla on oikeus syödä ruokapöydän ääressä. Kuinka moni sitten istuu sen keittiön pöydän ääressä imettämässä silloin, kun ei ole niitä vieraita vaan on esim. yksin vauvan kanssa kotona?
Pointti oli mikä? Miks mä yksin istuisin kahvipöydässä imettämässä vauvaani? Ja miksi en saisi nauttia seurasta kahvipöydässä silloin kun on vieraita? Siksikö kun mulla on vauva joka haluaa imeä rintaa?
Mä en jotenkin pysty näkeen tota tilannetta omassa kotonani ollenkaan.
Mä en ole imetysvastainen mutta kohteliaisuussyistä vieraita kohtaan en siinä pöydässä imettäisi.
Mutta meillä onkin ruokailutila ja olkkari melko yhtenäinen,
joten voisin istua sohvalla imettämässä ja samalla osallistua pöydässä olijoiden keskusteluun. Näin olen aina tehnytkin.

Mun mielestä ei ole vain kahta vaihtoehtoa; imettää ruoka- / kahvipöydässä tai mennä jonnekin piiloon nurkkaan häpeämään ( imettämään ).
Kyllähän nyt siltä väliltäkin jotain löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en ole imetysvastainen mutta kohteliaisuussyistä vieraita kohtaan en siinä pöydässä imettäisi.
joten voisin istua sohvalla imettämässä ja samalla osallistua pöydässä olijoiden keskusteluun. Näin olen aina tehnytkin.

Mun mielestä ei ole vain kahta vaihtoehtoa; imettää ruoka- / kahvipöydässä tai mennä jonnekin piiloon nurkkaan häpeämään ( imettämään ).
Ei lisättävää.

mites koulutus liittyy imetykseen
Alkuperäinen kirjoittaja iitu:
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen :
Korkeammin koulutetut harvemmin levittelee tissejään kahvipöydissä.
Tuosta en tiedä. Sen tiedän, että korkeammin koulutetut imettävät useammin ja pitempään kuin alemmista luokista olevat. Tissien levitteleminen lienee kuitenkin niiden naisten hommaa jotka pitävät tissejä miesmagneetteina eivätkä ymmärrä imetyksen tarkoitusta?

:xmas:
onko tää joku ihan tutkittu juttu?

itse olen duunari ja ystäväpiirissäkin paljon duunareita, ja kyllä vain joka ikinen on imettänyt lapsiaan vähintään sen 6kk.

Mua aina jotenkin alkaa ärsyttämään nämä korkeasti koulutetut-jutut, luuletko sä olevasi jotenkin parempi ihminen kun sulla on enempi opintoja takana?

vieras
Jos vauvaperheeseen tulee kylään, saa kestää vauvaan liittyvät jutut ja toiminnot. Meille ei sitten tarvitse tulla, jos imettäminen haittaa. Kiva varmaan vierailla isua yksin odottelemassa, kun isäntäväki on piilossa.

teit väärin
Olen itsekin täysimettänyt kolme lastani (siis ei tippaakaan korviketta kenellekään) mutta aina olen mennyt sivummalle imettämään jos paikalla on muita miehiä tai vieraampia naisia tai muita henkilöitä, joiden tiedän nolostuvan imetyksen katselusta.

Oma mieheni on nimittäin sanonut, että hän kokee kiusalliseksi ne tilanteet kun naiset alkavat imettää esim. vastapäisellä sohvalla ja samalla keskustelevat. On nimittäin hankala olla, kun ei tiedä minnepäin katselisi, kun ei kehtaisi sitä imettävääkään katsoa liiemmin ja silti pitäisi jutella jne.

Imetys on luonnollista, mutta kyllähän siinä kuitenkin rintaa vilautellaan.

maitokaari
mä en olisi voinut kuvitellakkaan imettäväni kahvipöydässä..tuli sitä maitoa sen verta runsaanlaisesti, että aina parin ekan imaisun jälkeen vauva otti tissin pois suustaan ja ilmaan lensi semmonen 3-4m pitkä maitosuihku..

toisaalta olishan siinä tullut maitoa säästettyä kun olisi vaan voinut ruiskuttaa vieraiden kahvikuppiin maidot pöydän toiselta puolen :D

Kyllä

Tähän ei lisättävää. Joko sitä tilannetajua on tai sitten sitä ei ole.

Se on juuri niin töykeää kuin itse määrittelee. Mä en määrittele töykeäksi, joten voin ihan rauhassa ruokailla/kahvitella vauvan kanssa. Jutustelen muinamiehinä muita ja harvoin/ei koskaan kukaan on edes ottanut puheeksi vauvan ruokailun, joten mulla ei ole mitään hajua mitä muut siitä on olleet mieltä. Ja jos joku joskus on ottanut puheeksi, niin aina on ollut posiitiivinen keskustelu.

gf
Riippuu vieraista. Jos on vieraampia, mieheni kavereita tms, imetän kauempana. Jos taas on paras ystäväni, jolla myös tällä hetkellä tissitakiainen, saatetaan vaikka molemmat samaan aikaan imettää siinä kahvittelun lomassa. Musta se on vaan kohteliasta ottaa huomioon että vieras saattaa tuntea olonsa vaivautuneeksi, enkä mä tietosesti halua sellaista kenellekään aiheuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja maitokaari:
mä en olisi voinut kuvitellakkaan imettäväni kahvipöydässä..tuli sitä maitoa sen verta runsaanlaisesti, että aina parin ekan imaisun jälkeen vauva otti tissin pois suustaan ja ilmaan lensi semmonen 3-4m pitkä maitosuihku..

toisaalta olishan siinä tullut maitoa säästettyä kun olisi vaan voinut ruiskuttaa vieraiden kahvikuppiin maidot pöydän toiselta puolen :D

Pienen vauvan kohdalla, mulla on aina ollut harso tissin ja vauvan pällä ja kun vauva on ottanut suun irti olen samantien vetänyt harvon nännisuojaksi, niin vieraiden katseiden suojaksi kuin maitosuihkunkin suojaksi. Nyt isompana ei onneksi maitoa ruisku enään niin paljoa, joten olen vain paitaa nykinyt päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Pointti oli mikä? Miks mä yksin istuisin kahvipöydässä imettämässä vauvaani? Ja miksi en saisi nauttia seurasta kahvipöydässä silloin kun on vieraita? Siksikö kun mulla on vauva joka haluaa imeä rintaa?

Iso PEESI :flower:
Tässä ei imetysvastaisia olla, vielä itsekki on maitobaarina mutta se kohteliaisuus ja muiden ihmisten ajattelu ja huomioiminen on vissiin hukassa nyt joiltaki.
Miten ihmeessä voitte itse olettaa että teitä kohtaan ollaan kohteliaita,korrekteja ja teidät huomioidaan kun itse ette vähän vertaa niin halua tehdä :/

Ketjua lukematta - kahvipöydässä imettäminen on OK, jos imettäjä on varma, että kukaan vieraista ei vaivaannu moisesta operaatiosta ja mielellään vielä suojaa paljasta rintaa esim. harsolla.

Totta kai äidillä on oikeus nauttia seurasta vaikka imettää. Mutta. Etenkin, jos on joko kutsunut kotiinsa vieraita kylään tai ottanut itse vierailukutsun vastaan tai on julkisella paikalla, mielestäni on pelkästään kohteliasta huomioida muiden läsnäolijoiden tunteet. Se, että vetäytyy imettämään hiukan sivummalle, ei millään tavalla alista imettäjää.

Monilla vauvojen äideillä on ns. normaalikäytöksen rajat hiukan hämärtyneet. Kun itse elää maidon, tissien, puklien, pissan ja kakan täyttämässä maailmassa, ei aina tule huomioineeksi, että nämä asiat eivät ole kaikille yhtä arkipäiväisiä kuin itselle. Sitä saattaa itse puhua lapsen kakan koostumuksesta ruokapöydässä tai imettää vaikka kirkossa, eikä huomaa siinä mitään kummallista. Vauva-aikanakaan sitä vain ei elä muilta suljetussa maailmassa, vaan yleiset kohteliaisuussäännöt pitäisi muistaa silloinkin.

Imettäjä todennäköisesti paheksuisi itsekin sitä, jos vaihdevuodet ylittänyt rouva avaa paitansa ja vetää rintansa esiin kavipöydässä. Tätä taustaa vasten kannattaa muistaa, että vieraalle rinta saattaa merkitä rintaa, vaikka se olisi esillä imettämistarkoituksessa.

BR
Alkuperäinen kirjoittaja Pyhä Yksinkertaisuus:
Ketjua lukematta - kahvipöydässä imettäminen on OK, jos imettäjä on varma, että kukaan vieraista ei vaivaannu moisesta operaatiosta ja mielellään vielä suojaa paljasta rintaa esim. harsolla.

Totta kai äidillä on oikeus nauttia seurasta vaikka imettää. Mutta. Etenkin, jos on joko kutsunut kotiinsa vieraita kylään tai ottanut itse vierailukutsun vastaan tai on julkisella paikalla, mielestäni on pelkästään kohteliasta huomioida muiden läsnäolijoiden tunteet. Se, että vetäytyy imettämään hiukan sivummalle, ei millään tavalla alista imettäjää.

Monilla vauvojen äideillä on ns. normaalikäytöksen rajat hiukan hämärtyneet. Kun itse elää maidon, tissien, puklien, pissan ja kakan täyttämässä maailmassa, ei aina tule huomioineeksi, että nämä asiat eivät ole kaikille yhtä arkipäiväisiä kuin itselle. Sitä saattaa itse puhua lapsen kakan koostumuksesta ruokapöydässä tai imettää vaikka kirkossa, eikä huomaa siinä mitään kummallista. Vauva-aikanakaan sitä vain ei elä muilta suljetussa maailmassa, vaan yleiset kohteliaisuussäännöt pitäisi muistaa silloinkin.

Imettäjä todennäköisesti paheksuisi itsekin sitä, jos vaihdevuodet ylittänyt rouva avaa paitansa ja vetää rintansa esiin kavipöydässä. Tätä taustaa vasten kannattaa muistaa, että vieraalle rinta saattaa merkitä rintaa, vaikka se olisi esillä imettämistarkoituksessa.
HARVINAISEN hyvä kirjoitus! Tästä juuri on kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja BR:

HARVINAISEN hyvä kirjoitus! Tästä juuri on kyse!
Kiitos :).

Meitä ihmisiä on moneen lähtöön.

Mä olen aina halunnut imettää rauhassa ja rauhallisessa paikassa ilman muiden katseita.

Täytyy sanoa myös, että vaikka imetys on minusta luonnollinen asia eikä minua haittaa, jos joku äiti imettää vauvaansa ostoskeskuksen penkillä, niin kyllä minä ensikertalaisena vieraana olisin ollut ehkä hämilläni, jos talon emäntä alkaa imettää vauvaansa kahvipöydässä mitään sanomatta.

Peesi.

maitokaari
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja maitokaari:

Pienen vauvan kohdalla, mulla on aina ollut harso tissin ja vauvan pällä ja kun vauva on ottanut suun irti olen samantien vetänyt harvon nännisuojaksi, niin vieraiden katseiden suojaksi kuin maitosuihkunkin suojaksi. Nyt isompana ei onneksi maitoa ruisku enään niin paljoa, joten olen vain paitaa nykinyt päälle.
ei se harsokaan aina pelasta, voihan se vaikka pudota ym.
mun oikeus on kuitenkin päättää missä ja miten imetän, mun ei tarvitse sinne kahvipöytään mennä imettämään, vaikka se olisi kuinka luonnollista muiden mielestä. mä nautin imettämisestä ihan rauhassa, se on mun ja vauvan yhteinen ja intiimi hetki, sitä ei tarvitse koko muulle maailmalle jakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
et tehnyt. lapsen pitää saada ruokaa silloin kun se haluaa.
Mutta haluaako lapsi sen ruoakansa nimenomaan siinä kahvipöydässä? Vai saisiko hän vatsansa täyteen vaikka hiukan sivummalla sijaitsevalla sohvalla? Tämähän on ketjun ydin, ihan varmasti kukaan ei kiistä sitä, etteikö vauvan pidä saada ruokaa silloin, kun nälkä yllättää.

Yhteistyössä