Imelletty perunalaatikko uunissa....APUJA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Kuuluuko imelletyn perunalaatikon kiehua uunissa? siis ihan kuplia? Kaikissa ohjeissa lukee että pitäisi mutta jostaisn syystä ei vaan kiehu!!!! Lämmöt kyllä kohdillaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja Mun mielestä:
imelletty kannattaa paistaa samana päivänä kun meinaa syödä. Jos pakastaa, niin paisto vasta sulatuksen jälkeen. :)

juu niin olen enen tehnytkin mutta tänä jouluna en ehdi sitä montaa tuntia paisteleen aattona joten näin mennään tänä jouluna :-)

Imellytyksen korvasin Bataatilla, väri hyvä ja maku, porukat tykkäs. Aikaa säästää kun ei yritäkkään imellytyttää nykyisiä apulantapalleroita, kokemusta on. Itse olen sekoittanut 1/4 massasta Bataattia, kätevää kun saa kaupasta jo valmiina soseena, maunmukaan siirappia ja KERMAA!. Maistele massaa ennen uuniinlaittoa ja mausta senmukaan, NJAM JA HYVÄÄ TUPPAA TULEEN.

Nykyisin on tapana aloittaa paistamisen 200-210 asteisessa uunissa. Kun sose alkaa kuplimaan, alennetaan uunin lämpötila 125-135 asteeseen, niin kupliminen tasaantuu. Paistetaan 2-3 tuntia. Näin onnistuu täysienkin vuokien paistaminen