Iltatekemistä pian 2v. lapselle,eli kerhot yms pk.-seutu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei!
Kokeilen löytyiskö täältä joltain vinkkiä.
Onko Helsingissä (tai no pk-seutu) jotain iltakerhoja tms pian 2v. lapselle. siis ihan jotain tekemistä, jonne voisi mennä vanhemman/vanhempien kanssa.
en siis etsi mitään iltahoitopaikkaa.

"Ongelma" meillä siis vain se, ettei lähipuistoissa ole enää iltaisin ketään ja olisi kiva saada jotain oman ikäistä seuraa lapselle myös ilta-aikaan.

Hei

Olen itse miettinyt samaa asiaa ja kuulisin myös mielelläni vinkkejä.
Tuntuu, että kaikki toiminta on aamupäivällä ja painottuu vielä alkuviikkoon.

Hei,
minä olen ainakin ymmärtänyt, että muskareita on iltaisinkin (ainakin Espoossa) ja työväenopistossa joitain ryhmiä. Noi on usein aika suosittuja ja nopeasti täynnä, mut kannattaa kysellä eri musiikkiopistoista ja työviksestä/lukea nettisivuiltaan.
Äitikavereista (valmennusryhmä) tuli kiva verkko meillä täällä ja heitä voi nähdä myös = samanikäistä seuraa lapselle.
Pian alkaa myös illat vaalenemaan ja luulen, et puistohin tulee myös elämää sen myötä
Toisaalta, eikö kotona oleminen ja siellä leikkiminen ole riittävää iltatekemistä lapselle?

Jos päivällä on tekemisissä muiden lasten kanssa niin kyllä se minunkin mielestä riittää taaperoikäiselle.

Olisko MLL:llä teillä päin iltatoimintaa? Meillä aloitti yksi kerho kerran viikossa iltaisin. Kirjastossa voi tietysti käydä kanssa. Tai jos äiti menee jumppaan niin olisko ohjattua lapsiparkkia :xmas:

Ajattelinkin, että joku nyt tulee selittämään, ettei lapsi ilta-aikaan tarvi mitään tekemistä.

Mutta meillä ainakin tuntuu jotenkin tylsältä olla perheen kesken, kun arki-iltoina ei yleensä mennä kylään (monet kaverit vuorotöissä jne). Tietty joskus kiva olla kotona, mutta olisi kiva joskus nähdä muita lapsia. Ja niitä muita lapsia ei tässä meidän alueella näemmä tapaa puistossa kuin vain aamupäivällä aikaisin, aina ei silloinkaan.

Yhteistyössä