Iltasanomien Ulla Appelsin hyökkää Krista Kososen kimppuun IS:n etusivulla.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaalit2015
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt en kyllä ymmärrä yhtään mitään. Onko koko Suomen valtion budjetti nyt yhtäkkiä persujen rahaa?

Tiedän ymmärryksesi tason, joten väännetään rautalangasta: Soini on vahvin ehdokas seuraavaksi valtiovarainministeriksi ja krista kososten leipään tekee ison loven jos toista miljoonaa "maalaisliittolaista" hyljeksii heidän "taidetta".

Saattaa vielä ääni muuttua krista kososten kellossa...
 
Tiedän ymmärryksesi tason, joten väännetään rautalangasta: Soini on vahvin ehdokas seuraavaksi valtiovarainministeriksi ja krista kososten leipään tekee ison loven jos toista miljoonaa "maalaisliittolaista" hyljeksii heidän "taidetta".

Saattaa vielä ääni muuttua krista kososten kellossa...

En ole Kososen fani, mutta käsittääkseni hän tekee suurelta osin sketsiviihdettä mainosrahoitteisille kanaville. Kuinka valtiovarainministeri aikoo estää tämän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30792619:
Mistä tulee käsitys, että esim putousnäyttelijät eivät tee mitään muuta kuin putousta. Hehän ovat elokuvissa, teattereissa ja kosonenkin on näytellyt ylen sarjassa.

Toisin sanoen Kosonen elää tulonsiirtojen varassa: ilmankos hän on niin viherpunikkia ja pelkää leipänsä puolesta...
 
"En tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä." Huvittava kommentti.
Juu en tunne mäkään. Kuten en tunne ketään vasemmistoliittoa tai kokoomusta äänestänyttä. Ihmiset kun eivät paljon huutele siitä, keitä ovat äänestäneet, vaikka vaaleista ollaan keskusteltu.
Kuitenkin monet näitä puolueita äänestää.

Kososen soisi tulevan poteroistaan vähän muuallekin Suomeen, muutenkin kuin imitoimalla ja matkimalla suomalaisia.
Putousta ja teatteria on ihan hauska katsoa, mutta ilman niitäkin pärjää. Suomi pärjäisi vaikka 50 vuotta ilman uusia taiteellisia tuulia ja taidekasvatusta, mutta ei päivääkään ilman hoitajia, poliiseja jne.

En halveksi älykkyyttä, sillä kehitetään lääketiedettä, infrastruktuuria, tiedettä jne.
Mutta älykkyys ei ole samaa kuin viisaus ja mieluummin valitsen jälkimmäisen. Viisauskaan ei ole aina uuden luomista ja revittelyä vaan pitäytymistä vanhoissakin rakenteissa, jos ne on hyväksi havaittuja ja toimivia.
Mä pidän yhtä fiksuna vaikka adhd-pojan perässä juoksevaa kouluavustajaa tai kiukkuista mummoa katetroivaa hoitajaa, kuin jotain helsinkiläisessä kahvilassa istuvaa ja hienoilla käsitteillä löpisevää vasemmistolaisälykköä.

Viisaus piilee loppujen lopuksi myös hyvin yksinkertaisessa elämässä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: päätön
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30792619:
Mistä tulee käsitys, että esim putousnäyttelijät eivät tee mitään muuta kuin putousta. Hehän ovat elokuvissa, teattereissa ja kosonenkin on näytellyt ylen sarjassa.

Mistä tulee käsitys, että jollakulla tällainen käsitys olisi? Kososen naama on ollut sen verran monessa leffassa, että tuskin kukaan väittää hänen pelkkää sketsiviihdettä tekevän. Mutta onhan se varmasti eri asia tulojen kannalta tehdä viisi kautta putousta kuin yksi leffa, jota kuvataan suomalaisbudjetilla pari viikkoa.

Nostin mainosrahoitteisen sketaiviihteen esiin, koska siinä rahoituspohja on kaikkein selkein. Se on yritystoimintaa, ja yritystoimintaa tuskin nykyinen hallitus haluaa nitistää.

Elokuvien ja teatterien takana on monimutkaiset rahoitusjärjestelmät, jotka muodostuvat osittain julkisesta rahasta, osittain sponsorirahasta ja pääsylipputuloista. Eli sikäli vähän naiivi ajatus, että persusetä lakkaa tukemasta vaikkapa Turun kaupunginteatteria, jossa Krista on joskus vieraillut freelancerina, ja Krista joutuu työttömäksi ja tajuaa olevansa ihan yhtä vähäpätöinen kuin se persuja äänestävä levyseppähitsaajakin.

Koska sehän tässä ketjussa tuntuu monen toiveena olevan.
 
[QUOTE="mei";30792413]Hellantuutelis sentään. Mutta kun heistä iso osa tietää vaan tuon. Toisin kuin nämä julkitulleet näyttämötaiteen edustajat. Joo, jos joku maatiaistollo ;) tulisi ja kommentoisi kuin Kosonen, eipä häntä kukaan puolustaisi ;) Mutta auta armias kun kyse on tästä äymystöstä, on heillä oikeus kohota muiden yläpuolelle.

Jokaisessa kastissa on kuplassa eläviä. On ollut aina, ja tulee aina olemaan. SIKSI heidät tulee myös kirjaimellisesti palauttaa maan pinnalle jos kovin ääneen alkavat latteuksiaan ladella. Sen Appelsin tekin. Oivasti. Uskon että Kosonen ja kumppanit ovat tämänjälkeen karven nöyrempiä.

Ja mitä oikeaan työtön tulee. Fiksumpi ehkä ymmärtää että oikea työ ei ole pelkää ruumiillista työtä. Mutta se on yhteisen edun eteentekemistä. Ei tukiasilla loisimista, mitä myöskin moni täällä suomessa harrastelee. Kaikessa viisaudessaan ;)[/QUOTE]

Maanviljelijöitä en ehkä lähtisi puolustelemaan kritisoimalla tukiaisten nostajia.. Aika vähän se sun siskosi viljelisi ilman niitä.
 
Vaali-iltana ja seuraavana päivänä oli ihan normaalia, että moni järkyttyi, ja moni riemuitsi. Siitä on nyt melkein viikko, elämä jatkuu. Arki on täällä.
Onneksi työpaikalla ei persukiihko enää näkynyt mitenkään. Kaikki osasivat olla ihan ihmisiksi ja tulla keskenään toimeen.

Minusta julkisuudenkipeiden "avoimet" nillitykset julkkiksille ja sitten nämä lööppejä metsästävät appelsiinit voi jättää omaan arvoonsa.
 
[QUOTE="töttöröö";30792833]Kyllä Suomessa viljeltäisiin ilman tukiaisiakin, mutta oisko sulla varaa sit ostaa ruokaa?[/QUOTE]

Jo nykyisen tukipolitiikan aikana aika moni ostaa sitä halvempaa ulkomaalaista. Ikävä kyllä.

Jos juuri kellään Suomessa ei olisi varaa ostaa Suomessa viljeltyä ruokaa, niin mitäs hittoa sille ruoalle tehtäisiin? Heitettäisiin roskiin? Ja viljeltäisiin seuraavana vuonna taas vähän lisää? Kun eihän siinä viljelyhommassa tukia tai kuluttajia tarvita?
 
Vaali-iltana ja seuraavana päivänä oli ihan normaalia, että moni järkyttyi, ja moni riemuitsi. Siitä on nyt melkein viikko, elämä jatkuu. Arki on täällä.
Onneksi työpaikalla ei persukiihko enää näkynyt mitenkään. Kaikki osasivat olla ihan ihmisiksi ja tulla keskenään toimeen.

Minusta julkisuudenkipeiden "avoimet" nillitykset julkkiksille ja sitten nämä lööppejä metsästävät appelsiinit voi jättää omaan arvoonsa.

Mut kyldyyrihenkilöiden nillitykset ovat ok?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åk?;30792856:
Mut kyldyyrihenkilöiden nillitykset ovat ok?

Kosonen pettyi vaalitulokseen heti vaalien jälkeen. Normaali reaktio. Niin pettyi moni muukin julkkis. Kaikki reagoivat vaaleihin jotka äänestävät, kuka hyvin ja kuka huonosti. Kosonen oli asiasta maininnut haastattelussa, ei missään avoimessa julistuksessa.

Tämän jeesuspojan masinoima julkisuudenkalastelu sen jälkeen on sitä nillitystä, mikä ei persujen fiksuuspisteitä lisää milläänlailla. Kai se jätkä nyt odottelee että pääsisi johonkin talk showhun pätemään.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
[QUOTE="töttöröö";30792833]Kyllä Suomessa viljeltäisiin ilman tukiaisiakin, mutta oisko sulla varaa sit ostaa ruokaa?[/QUOTE]
Sisäistäpä ensin se, mitä viestissäni luki.
 
Kosonen pettyi vaalitulokseen heti vaalien jälkeen. Normaali reaktio. Niin pettyi moni muukin julkkis. Kaikki reagoivat vaaleihin jotka äänestävät, kuka hyvin ja kuka huonosti. Kosonen oli asiasta maininnut haastattelussa, ei missään avoimessa julistuksessa.

Tämän jeesuspojan masinoima julkisuudenkalastelu sen jälkeen on sitä nillitystä, mikä ei persujen fiksuuspisteitä lisää milläänlailla. Kai se jätkä nyt odottelee että pääsisi johonkin talk showhun pätemään.

Kyldyyrihenkilöiden nillitykset ovat "normaali reaktio", mutta muilta se on "julkisuuskalastelua".:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja åk?;30792931:
Kyldyyrihenkilöiden nillitykset ovat "normaali reaktio", mutta muilta se on "julkisuuskalastelua".:D
Jos toimittaja kysyy sinulta juuri nyt tapahtuvasta asiasta mielipidettä ja vastaat siihen vs. joku kirjoittaa sinulle Avoimen Kirjeen, ja nillittää siinä mielipiteestäsi, jonka siis annoit kysyttäessä, niin mietipä hetki.
 
Pari sisäsiistiä persua itkee mediassa, että demokratiaa pitää kunnioittaa ja kaikkia suvaita. Joo, niin pitää, mutta mun ei tarvitse suvaita Hakkaraisen ja Oinosen ynnä muiden rasismia edelleenkään, vaikka niiden kannattajajoukot kasvaakin.

Jos on suvaitsematonta olla suvaitsematta rasisteja, niin on varmaan myös suvaitsematonta olla suvaitsematta koulukiusaajia ja pedofiileja. Mä oon todella mielelläni suvaitsematon silloin.
 
Vain ensimmäisen sivun lukeneena, tämä tulee mieleen.
"It's not insult from another that causes you pain. It's the part of your mind that agrees with the insult. Agree only with the truth about you, and you are free"

= Se ei ole toiselta tuleva 'loukkaus' mikä aiheuttaa sinulle kipua, vaan se osa mielestäsi joka on samaa mieltä loukkauksen kanssa. Ole samaa mieltä vain totuuden kanssa, niin sinä olet vapaa.

Asioista pitäisi voida keskustella.
 
Kiitokset Ulla Appelsinille.

On toisaalta ärsyttävää ja inhottavaa että viihteen tekijät valjastetaan jotenkin äänitorviksi poliittisissa asioissa. Kososen sketsit alkavat nyt inhottaa ja ärsyttää, kun tietää, että hän on suvaitsematon.
 
Kiitokset Ulla Appelsinille.

On toisaalta ärsyttävää ja inhottavaa että viihteen tekijät valjastetaan jotenkin äänitorviksi poliittisissa asioissa. Kososen sketsit alkavat nyt inhottaa ja ärsyttää, kun tietää, että hän on suvaitsematon.

Sä varmaankin suvaitset mitkä tahansa murhaajat ja muut. Mua taas inhottaa sellaset. Ei kristan eikä muiden tartte suvaita mitä tahansa.
 
Kiitokset Ulla Appelsinille.

On toisaalta ärsyttävää ja inhottavaa että viihteen tekijät valjastetaan jotenkin äänitorviksi poliittisissa asioissa. Kososen sketsit alkavat nyt inhottaa ja ärsyttää, kun tietää, että hän on suvaitsematon.

Mitenkäs tuo Lasse Virenin kaatuminen? Menikö siitä maku, kun hänet valjastettiin äänitorveksi poliittisissa asioissa? Onhan näitä viihdyttäjiä politiikassa paljonkin, esimerkiksi Bryggare, Mikko Alatalo, Uusipaavalniemi, Kike Elomaa...
 
Mitenkäs tuo Lasse Virenin kaatuminen? Menikö siitä maku, kun hänet valjastettiin äänitorveksi poliittisissa asioissa? Onhan näitä viihdyttäjiä politiikassa paljonkin, esimerkiksi Bryggare, Mikko Alatalo, Uusipaavalniemi, Kike Elomaa...

No jos sitten oikeasti on politiikassa mukana, ei siinä mitään! Esim. tuo Sebastian Tynkkynen, joka on vastannut Kososelle, on perussuomalaisten nuorten puheenjohtaja.
 
Tuo oli matalaotsaisin hinkkaus vähään aikaan. Ihan oikeasti! Krista mitään halveksinut, kertoi rehellisesti miltä tuntui. Appelsiini väänsi sen joksikin, millä voi usuttaa ihmisiä kauniin ja lahjakkaan näyttelijättären kimppuun. Kateus haisee valtiorajoille asti.
 

Yhteistyössä