Iltalehden juttu: Mistä kannattaa ostaa asunto turussa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hintatasoltaan ainakin Naantali on noista se kallein. Ja varmasti on myös arvostetuin. Mä en vaan jostain syystä haluais asua siellä päin. Mun mielestä se on jotenkin väärässä suunnassa =) . Niin ja Rusko ja Piikkiö on kuntia, Parainen ja Naantali kaupunkeja. Niissäkin kun on eroja...[/quote]

...kun jotkut paikat ei natsaa. Me käytiin aikanaan Kaarinassa varmaan vuosi katsomassa asuntoja, eikä vaan napannut :) Ja olen siis ihan oikeasti sitä mieltä että se on kiva paikka, enkä keksi yhtään järkisyytä, miksen sinne halunnut muuttaa.

Lausteesta ja Varissuosta sen verran, että alueiden sisällä on ihan hiliittömiä eroja - jotkut paikat on ihan kamalia slummeja, mutta esim. Varissuon reunamilla on tosi rauhallisia ja mukavia paikkoja, samoin Lausteella.

Mä luulisin, että esim. Halisissa on nykyään paljon rauhattomamapaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ja lietoon ei kannata mennä

Miksi? Taitaa olla Turun lähikunnista ainoa, joka maksaa kotihoidon kuntalisää. Ilmarinen ainakin tosi kiva alue :).

t: se tämän ketjun vieras, joka muuttaisi Kähäriin ;)

Ei muten ole Lieto ainut kun maksaa kotihoidontukeen kuntalisää, Paimio maksaa myös, satasen enmpikin viel kun Lieto. Tosin vaan 2 vuotiaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Siis eikös Lauste ole ihan kamala slummi?

Maineeltaan juu. Mutta mä olen sielläkin asunut muutaman vuoden miehen ja pojan kanssa ja oli kyllä mahtava paikka. Metsä ja pururata ihan vieressä ja tosi rauhallinen talo. Mutta me asuttiin ihan reunassa, kun taas keskusta (jossa pubi) oli aika levoton. En kuitenkaan suostu pahaa sanaa Lausteesta sanomaan, sillä jos Lauste on slummi, niin mikähän se alue oli, jossa Porissa asuin useammankin vuoden :whistle:

Ihan uteliaisuudesta kyselen, että missä päin Poria asustelit? Itsekin asuin siellä useamman vuoden ja olin kyllä kovin tyytyväinen kun sieltä pois pääsin...

No pikemminkin olis helppo kertoa että missäpäin Poria EN ole asunut. Me kun muutettiin jatkuvasti, pelkän peruskoulun olen käynyt kuudessa eri koulussa....

Mutta siis Pormestarinluotoa tarkoitin.

Ok. Minäkin asuin Porissa neljässä eri kaupungin osassa, mutta sinne en osunut. :)

Kyllä NAANTALI painii ihan eri luokassa kun monet täällä mainitut alueet. KALLIS paikka tosin, mutta hyvin arvostettu ja erittäin KAUNIS kaupunki, talvisin hiljainen, mikä ei ole huono asia ollenkaan. PARAS "Turun lähiöistä"! :D :D

Siis eikös Lauste ole ihan kamala slummi?

Maineeltaan juu. Mutta mä olen sielläkin asunut muutaman vuoden miehen ja pojan kanssa ja oli kyllä mahtava paikka. Metsä ja pururata ihan vieressä ja tosi rauhallinen talo. Mutta me asuttiin ihan reunassa, kun taas keskusta (jossa pubi) oli aika levoton. En kuitenkaan suostu pahaa sanaa Lausteesta sanomaan, sillä jos Lauste on slummi, niin mikähän se alue oli, jossa Porissa asuin useammankin vuoden :whistle:

Ihan uteliaisuudesta kyselen, että missä päin Poria asustelit? Itsekin asuin siellä useamman vuoden ja olin kyllä kovin tyytyväinen kun sieltä pois pääsin...

No pikemminkin olis helppo kertoa että missäpäin Poria EN ole asunut. Me kun muutettiin jatkuvasti, pelkän peruskoulun olen käynyt kuudessa eri koulussa....

Mutta siis Pormestarinluotoa tarkoitin.

Ok. Minäkin asuin Porissa neljässä eri kaupungin osassa, mutta sinne en osunut. :)

Missäs päin asuit?

Kyllä NAANTALI painii ihan eri luokassa kun monet täällä mainitut alueet. KALLIS paikka tosin, mutta hyvin arvostettu ja erittäin KAUNIS kaupunki, talvisin hiljainen, mikä ei ole huono asia ollenkaan. PARAS "Turun lähiöistä"! :D :D

Ja omat ongelmansa sielläkin, eikös vain ;). Ainakin paikallislehdessä niistä usein paasataan.

Sitäpaitsi, eikös Naantali saa kuntaliitoksessa Merimaskun ja Rymättylän myös risteikseen? Merimasku varmasti pärjää omillaan, mutta Rymättylä...

RUSKO
Ja ei siellä Lähteenmäessä mitään melua ole, kun Turun kentältä lähtee koneita joskus ja jouluna samoin saapuu 1-2 per päivä :)
Tosin täytyy ostaa asunto, vuokra-asuntoja ei ole kuin yhdessä kolmekerroksisessa kerrostalossa (joita on muuten koko kunnassa tasan kaksi siis kerrostaloja )
Tontteja ei ole tällä hetkellä, koska kunta ei myy ennenkuin palvelut ovat ajantasalla ja valmiit isompaan määrään asukkaita, eritoten lapsiperheiden palvelut koska niitä muuttaa ja muuttaisi kuntaan pilvin pimein.
www.etuovi.com/kohde/503589
tosta voi sitten päätellä onko halpa vai kallis kunta

Kuntalisää maksetaan 105 e/kk jos saa myös tuloihin sidottua lisäosaa vähintään 1e/kk

plussana mainittakoon että kun haluaa lapsensa päiväkotiin, ryhmikseen tai pph:lle niin sinne saa mihin haluaa ja muutamassa päivässä löytyy paikka jos ei ole niin tarkka.

Ja omat ongelmansa sielläkin, eikös vain ;). Ainakin paikallislehdessä niistä usein paasataan.

Sitäpaitsi, eikös Naantali saa kuntaliitoksessa Merimaskun ja Rymättylän myös risteikseen? Merimasku varmasti pärjää omillaan, mutta Rymättylä...

Vaan puhutaanko noista oikeesti äänen
=)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
RUSKO
Ja ei siellä Lähteenmäessä mitään melua ole, kun Turun kentältä lähtee koneita joskus ja jouluna samoin saapuu 1-2 per päivä :)

No melukin on varmaan suhteellinen käsite. Turustahan ei varmaan lähde lomalentoja kun tuon verran, kotimaan liikennettä menee säännöllisesti pitkin päivää, samoin kuin myös Tukholman lennot. Rahtiliikenteestä puhumattakaan.

Vaan puhutaanko noista oikeesti äänen
=)

Soriiii :(...

Masku on paras! Mukava ja rauhallinen kunta, jossa on Kauniaisten jälkeen Suomen toisteksi pienin veroprosentti :D

Masku on turvallisempi paikka kuin naantali, raisio ja turku...n.15 vuotta siellä asunut enkä koskaan ole kuullut mistään väkivaltatapauksista tms.

Alkuperäinen kirjoittaja turku:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mä en muuttais lähellekkään :ashamed:

Ja me turkulaiset emme ole tässä suhteessä menettävä osapuoli :D!

;)

en mä sillä tarkottanu.turkulaisissa ja turussa ei sinänsä mitään vikaa ole,ite en vaan lähtis näine juurineni stadista mihinkään :D
kerran oon käyny raisiossa ja turun satamassa :whistle:

;)

en mä sillä tarkottanu.turkulaisissa ja turussa ei sinänsä mitään vikaa ole,ite en vaan lähtis näine juurineni stadista mihinkään :D

Joo ja vitsillä heitin tuon ;).

Masku on paras! Mukava ja rauhallinen kunta, jossa on Kauniaisten jälkeen Suomen toisteksi pienin veroprosentti :D

Masku on turvallisempi paikka kuin naantali, raisio ja turku...n.15 vuotta siellä asunut enkä koskaan ole kuullut mistään väkivaltatapauksista tms.

Ai? No nuorison kanssa Maskussa on ollut ongelmia. Ilkivaltaa ainakin. Tosin missäs ei olisi...

Maskussa alkaa vaan olla massiiviset päivähoito-ongelmat, kun sinne on muuttanut paljon lapsiperheitä. Epäilemättä kohta ne ongelmat ovat koulupaikkojen kohdalla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä liputtaisin Ruskon puolesta ;) :wave:

Joo toi on hieno myös ja aika edullineki

Siellä on myös lentokenttä ja muutama tuoksahtava sikala :D!

Ruskolla Lentokenttä? Ai Ruskon lentokenttä vai? meinaan ei ainakaan Turun lentokenttä...

Oletko sä yksinkertainen vai leikitkö sä vain sellaista? Jos karttaa vähänkään vilkaisee, niin aikas Ruskon rajalla tuo Turun lentoasema vaan on. Ja Lähteenmäen alueella lentokentän melu on melkoinen.

Juu,kyllähän se Turun lentoasema Ruskolla sijaitsee.

pakko vängätä mutta ei sijaitse.

Kyllä se muuten ihan totta sijaitsee. Turku tv:ltä tuli juuri ohjelma Turusta matkailijoille, jossa opaskin tästä asiasta mainitsi. Ja Tunnen kyllä Ruskon kuntarajat sen verran tarkasti, että laitan asiasta pääni pantiksi :D :xmas:

Ei kun en sittenkään laita päätäni pantiksi, googlettamalla selvisi että Ruskolle kenttä on rakennettu, mutta siirtyi myöhemmin Turun kaava-alueelle.

no tätä mie tarkotin. eli viilasin pilikkua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pööö:
En mä slumista tiedä, mut onhan se nykyään kai jo paljonkin pahempi kuin vanha kunnos varissuo :D

Hmm, Lausteen maine oli niin ja näin jo ennenkuin edes Varrisuota oli olemassa.

Meillä veikataan, että Varrissuolla tulee asuntojen arvo nousemaan. Varrissuon maine on minusta viime vuosina jo paljon partantunut.

Konkreettisesti en pysty sanomaan, kun peilaan sitä seutua (Littoinen- Varrissuo) siihen kultaiseen ja ihanaan lapsuuteen ja nuoruuteen. Paljonhan se surukunta on kasvanut ja kehittynyt niistä vuosista :whistle: . Minä olen lapsuuteni hiihtänyt niissä metissä, missä nyt on Varissuo :D .

Littoinen on toki ihana ja rakas paikka ja siellä nytkin lomamme vietän. Jos muutamme joskus sinne päin, niin todennäköisesti sille suunnalle pyrkisimme. Kaarinan keskustaan en halua.

;)

Joo ja vitsillä heitin tuon ;).

:D

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
En mä slumista tiedä, mut onhan se nykyään kai jo paljonkin pahempi kuin vanha kunnos varissuo :D

Meillä veikataan, että Varrissuolla tulee asuntojen arvo nousemaan. Varrissuon maine on minusta viime vuosina jo paljon partantunut.

Konkreettisesti en pysty sanomaan, kun peilaan sitä seutua (Littoinen- Varrissuo) siihen kultaiseen ja ihanaan lapsuuteen ja nuoruuteen. Paljonhan se surukunta on kasvanut ja kehittynyt niistä vuosista :whistle: . Minä olen lapsuuteni hiihtänyt niissä metissä, missä nyt on Varissuo :D .

Littoinen on toki ihana ja rakas paikka ja siellä nytkin lomamme vietän. Jos muutamme joskus sinne päin, niin todennäköisesti sille suunnalle pyrkisimme. Kaarinan keskustaan en halua.

Mä en kyllä usko siihen että Varissuon hinnat tulis nousemaan. Sillä on niin huono maine ja se pysyy sitkeästi vaikka olis tosi rauhallinen nykyisin. Sama se on Lausteen kanssa. Nehän rakennutti sinne jotain vähän tasokkaampiakin omistusasuntoja ja ovat koittaneet nostaa Lausteen profiilia. Se maine vaan pysyy NIIN tiukassa ettei siitä niin vaan eroon päästä.

Lausteen maineen teki poikakoti jo -70 luvulla.
Ja varissuo otti omansa jo syntyessään.

Mä en kyllä usko siihen että Varissuon hinnat tulis nousemaan. Sillä on niin huono maine ja se pysyy sitkeästi vaikka olis tosi rauhallinen nykyisin. Sama se on Lausteen kanssa. Nehän rakennutti sinne jotain vähän tasokkaampiakin omistusasuntoja ja ovat koittaneet nostaa Lausteen profiilia. Se maine vaan pysyy NIIN tiukassa ettei siitä niin vaan eroon päästä.

Noi molemmat tulee säilyttämään luomansa maineen hamaan tulevaisuuteen asti