iloa kotiäitien päiviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt & suht onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt & suht onnellinen

Vieras
miten te muut kotiäidit tuotatte itsellenne iloa päiviin?
kotiaskareita riittää kun lapsia useampia, joten tekemisiä riittää..
mutta miten te hemmottelette itseänne ihan normi arkipäivinä?
mikä auttaa teitä jaksamaan ja mistä saatte iloa..
vähän väsy välillä joten olisi kiva kuulla mistä te saatte muut saatte voimia =)

Järjestän niin, että saan joka päivä iltaisin omaa aikaa, syömme mieheni kanssa yhdessä varta vasten laitettua iltapalaa, muuta kuin leipää ja jugurttia tms. ei nyt mitänn erikoista, mutta kuitenkin. Ja pidän yhteyttä ystäviin

Mun kanssa on vaikea repiä mitään iloa tähän arkeen. Toki lapsista saa paljon, mut kyllä mä aika lytyyn lyöty itse olen täällä kotona. Toki yritän käydä lasten kanssa muidenkin ihmisten luona, mutta toisinaan sekin tuntuu niin vaivalloiselta. Kaipaan aikuista seuraa, mut lasten kanssa se "ei onnistu" siinä mielessä että keskittyminen on aina lapsissa kuitenkin, yleensä molemmin puolin. Sekä mulla että hällä kenen luona olen vieraana.

Ennen kaikkea en tahdo jaksaa arjen rutiineja joiden tekeminen kestää iäisyyden koska mitään ei koskaan saa tehtyä kerralla. Kai mä olen viallinen yksilö kun väsyn siihen katkonaisuuteen ja "rääpimiseen sieltä täältä". Ennen olin tosi ahkera ja aikaan saava - nykyään oon niin lytyyn lyöty että en jaksais ees aloittaa. Eihän se lasten vika ole, oma pääkoppani on vaan syvältä. En kuitenkaan tahdo aina hätistää lapsiakaan hommieni tieltä pois vaan lähden heidän leikkiin mukaan. Apuna ovat siten miten nyt 10kk ja 2,5v voi vaan olla...

Eilen taas itkin itseni uneen kun ahdisti niin. Lapset ovat aivan mielettömän ihania ja mieheni myös joka autaa kaikessa missä voi. Kamala on myötää että kaipaan jo töihin. Edes osa-aikaisesti...tuntisi joskus että on tehnyt ja aikaansaannut jotain, eikä niin että on vaan yrittänyt tehdä ja kaikki silti hujan hajan.

Millä haluaisin hemmotella itseäni? Sillä että kaikki arjan rutiinit olisi hoidettu ja saisin mieheni kanssa olla lasten kanssa.

Ja tiedän että vika on mussa joten siitä ei tartte tulla aukoon. Mut mielelläni ottaisin vastaan vinkkejä, muita kuin jatkuvaa ravaamista (meillä lapsista tulee silloin tosi levottomia, testattu on)