Ilmoitus perheen pahoinvoinnista MUTTA MINNE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karmiwa milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karmiwa milla

Vieras
Olisiko aiheellista tehdä lastensuojeluilmoitus lapsesta, jonka perheellä on niin pahoja taloudellisia vaikeuksia, että toinen vanhemmista suunnittelee itsemurhaa? Toinen vanhempi jäi hetki sitten työttömäksi ja tästä syystä heiltä on ainakin koti menossa alta. Kuulin tuttavaltani tällaisesta perheestä ja olen huolissani tästä parivuotiaasta lapsesta, jonka isä ajattelee päiviensä päättämistä ja äiti vaan itkee peiton alla kaiket päivät. Tuli tästä uutisesta mieleen:

Lääkäreitä opastetaan ilmoittamaan uhkaavista asiakkaista | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Jos henkilökohtaisesti tuntisin tällaisen perheen, niin tekisin, mutta toisen tietojen perusteella en tekisi, vaan kehottaisin tuttavan tekemään ilmoituksen.

Ketähän mahtaa lopultakaan kiinnostaa vielä tuossa vaiheessa.

Jätkä ottakoon itseään niskasta kiinni ja hommatkoon uuden työpaikan ja se eukko samoin. Ihan turha jäädä tuleen makaamaan ja nyyhkimään. Ihme jengiä. Odottaako ne, että työnantajat tulee oven taakse töitä tarjoamaan, häh?

En tekisi itse. Tietosi on kuitenkin "toisen käden tietoa".
Ihan mielenkiinnosta kysyn, mistä tuttavasi on saanut kuulla miehen hautovan itsemurhaa ja äidin makaavan peiton alla kaiket päivät?

Ota yhteyttä perheneuvolaan, sieltä osaavat sosiaalityöntekijät neuvoa miten pitää menetellä, jos haluaa tehdä ilmoituksen ja mielestäni ehdottomasti kannattaa puuttua asiaan heti !! Liian paljon ihmiset jäävät yksinään miettimään epätoivoisia ratkaisuja ja siinä voi käydä sitten tosi huonosti koko perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitylim;25189282:
Ota yhteyttä perheneuvolaan, sieltä osaavat sosiaalityöntekijät neuvoa miten pitää menetellä, jos haluaa tehdä ilmoituksen ja mielestäni ehdottomasti kannattaa puuttua asiaan heti !! Liian paljon ihmiset jäävät yksinään miettimään epätoivoisia ratkaisuja ja siinä voi käydä sitten tosi huonosti koko perheelle.

Toki. Mutta minä kyllä varmistaisin tietojen oikeellisuuden ennen kuin lähtisin ilmoituksia tekemään minnekään suuntaan. Jos tiedot onkin "tuulesta temmattuja juoruja" eivätkä totta, tulee perheelle isin työttömyyden lisäksi mukava pieni joululahja viranomaistenkin taholta.

Yhteistyössä